Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Øv sommereksem
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 21:44

Min lille pony har aktid kløet meget om sommeren, men nu er det ved at udvikle sig til sommereksem.

 

Jeg har givet ham eksemdækken på, da det skulle være det mest effektive, i følge min dyrlæge.

Tidligere har han bare kløet sig meget, og været lidt skellet i man og hale, men nu er han begyndt at klø sig så meget, at der går hul.

Jeg har taget ham ind for natten, men er i tvivl om det vil hjælpe.

Det er det jeg har kunnet læse mig til, skulle være det bedste.

 

Hvad gør jer med heste med dette problem?

Gode råd modtages meget gerne.

 


Hilsen Mette

 





0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-07-2014 23:16

prøv at kig lidt nede på siden, hvis du vil prøve nogle naturråd

foderinfo.skysite.dk/?side=295766

 

har hørt flere som har prøvet en homopatisk behandling med god virkning

her kan anbefaldes Lise Bang Hansen

www.alternativdyrlaege.dk/ kontakt.html

 

hos zooplus kan man faktisk købe noget foder som skulle være godt

www.zooplus.de/shop/pferde/ gesundheit_und_wellness/haut_fell/ 403614

 

jeg har også hørt det råd med at man tager dem ind om natten. Noget med at det er værst med midderne i morgen og aftentimerne.

 

jeg er heldigvis sluppet med skrækken ved min hoppe. dyrlægen troede også at det var sommereksem, men det var heldigvis bare tør hud.

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 00:16

flere dyrlaeger herovre (England) siger at ringorms vaccinen INSOL har den 'bivirkning' at fjerne sommer eksem i ca 95% af de heste de bruger den paa.... de skal have 2 vacciner tidligt i aaret med 14 dages mellemrum..... jeg skal proevet dte naeste aar, man maa ikke bruge det til hopper i fol saa jeg har ikke kunne goerre det i aar.


Little Arabians

Passion for classic Polish


http://www.littlearabians.com


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 06:28

Vores shetter fik også erklæret en mild grad af sommereksem, vi fik følgende råd:

 

Når skaden er sket:

 

- Brug en antikløeshampoo til man og hale, Vi brugte medicated shampoo fra Carr day og Martin to gange og vupti var alle skællene der kløede væk.

 

- Brug antikløeliniment på kroppen, vi brugte den fra Blue Hors, virkede fint kløestillende på hans kløeområder..

 

- Masser af fluespray, bruger Clac og den virker rigtig fint..

 

Forebyggende:

 

- Fodermæssigt hvidløgspasta og olie (hør). Hvidløgspasta for og holde dem væk, olie for og holde huden smidig, så den ikke sprækker og bliver tør, da det så vil klø endnu mere..

 

Der gik et år med dette og han fortsatte også hele vinteren med tilskuddene i foderet.. I år har vi endda kunnet undvære hans fluemaske og han har overhovedet ikke prøvet og klø sig... Men dette var også et mildt tilfælde, måske du kan bruge nogle af rådene. Held og lykke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja øv...
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 08:28

Sommereksem er rigtig øv! .

 

Succesraten afhænger af hvor slemt det er. Skal man have succes med eksem dækken, så skal det på inden mitterne begynder at flyve dvs. Marts. Begynder hesten først at klø sig så ødelægger den bare dækkenet og hvis man har købt et af de rigtige gode dækkener fra boett hyldahlshop.dk/produkter/66- eksemdaekner/12-boett-eksemdaekken/ så er det efter min mening brand ærgeligt at det bliver ødelagt, fordi det kommer for sent på.

 

Vi købte en hest med mild sommereksem, men det viste sig desværre, at den havde det i svær grad... Suk. Vi prøvede ALT tilgængeligt på markedet i de år vi havde hende, men desværre var det hele med kun ringe effekt.

Om sommeren kørte vi hende i nogle år til Vestjylland, hvor vinden er for kraftig til at mitterne kan flyve og dér havde hun det klart bedre. (Hesten er blev aflivet.)

 

Mange har kæmpet for at finde en effektiv metode til at helbrede eller lindre sommereksem. Det er interessant, hvis ringorms vaccinen INSOL har den "bivirkning".

Dog vil jeg sige at jeg køber ALDRIG en hest med sommereksem igen! (medmindre jeg kommer til at bo ved havet eller et meget forblæst sted OG der kommer en effektiv kur / vaccine.)


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mit lille smertensbarn
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 09:16

Det er noget rigtigt øv.

 

Jeg har været helt henne og tænke, at jeg måske skulle give ham fred, da det ikke er den eneste skavank han har.

Han har også været forfangen, så der er også en masse hensyn at tage.

 

På den anden side, er jeg begyndt at starte kørestævner med ham og det har vi det sjovt med, så det ville være lidt ærgeligt at miste ham.

 

Han har stået inde alene i nat, og det var han lidt ked af, men jeg har lidt svært ved at få det til at gå op med resten af flokken. De andre har jeg taget ind om dagen, p.gr.a. varmen og fluerne, og han skal jo så det modsatte.

Øv det er besværligt at have hest engang imellem.

 


Hilsen Mette

 





0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 11:55

prøv at kontakt lise eller en anden som arbejder med homopatisk medicin

jeg ved at der er flere som har haft rigtig stor held med at give deres heste homopatisk medicin - det er jo bare små piller eller dråber som de skal have dagligt.

 

det kunne jo være at de også kunne hjælpe med at han er forfanget.

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 homopatisk medicin
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 14:11

Tjaaa, måske virker det på ts' hest, men på vores var der ingen effekt. Jeg har ikke tal eller styr på, hvor meget vi afprøvede af alt muligt, der er ikke noget at sige til at der er penge i behandling af eksemheste.

 

Vores hoppe fik zinck i flere år uden det gjorde nogen forskel, ligesom de fleste andre ting vi afprøvede. Det der hjalp hende bedst var da vi tog hoppen med til Tove due som dels gav hende akupunktur og dels tog en blodprøve som der blev lavet vaccine af.

 

Det er både dyrt og besværligt med en eksemhest, men derfor kan det jo godt være en dejlig hest. Vores var sin vægt værd i guld, men møg når man skal døje med det eksem-helvede.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider