Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Godbidder???
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 14:08

Jeg har læst, at mange "sunde" godbidder til hesten slet ikke er så sunde endda. Så hvis jeg gerne vil enten belønne min hest eller bare vil give den lidt mundgodt, hvad er så bedst? Er der nogle produkter, som både er gode for hesten og samtidig ikke koster så meget? Skal jeg lave det selv? Nogle ideer?


She had blue skin,
And so did he.

He kept it hid
And so did she.
They searched for blue
Their whole life through
Then passed right by...
And never knew.

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 14:50

 

De fleste godbidder folk selv laver er ikke særligt sunde og det er de fleste andre godbidder man køber heller ikke - af en eller anden årsag, så står der også sjældent indhold på dem.

 

De mest sunde jeg har fundet er de fra Simple Balance uden stivelse og sukker.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ovntørret rugbrød
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 15:13

Jeg køber billigt rugbrød (eller får rester med fra arbejdet) som jeg skærer ud i terninger og tørrer i ovnen. Både Heste og hunden elsker de knasende godbidder.

 

Mængden hestene får er ikke stor når det udfodres som godbidder, så jeg bekymrer mig ikke om stivelses indholdet.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hm... tror jeg ikke.
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 15:46

Tidligere har jeg prøvet med rugbrød, men jeg synes ikke, det gik så godt. Hverken hesten eller hunden kunne lide det... Hvem kan også lide rugbrød? Ved ikke, hvad jeg skal give den kræsne hest.

Måske skulle jeg tage og prøve det fra Simple Balance? Hvor kan man købe det henne?

Hilsen sofie

 


She had blue skin,
And so did he.

He kept it hid
And so did she.
They searched for blue
Their whole life through
Then passed right by...
And never knew.

0
2
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 18:43

Hvad er der i vejen med gulerødder???


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 trådstarter...
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 19:21

Min hest får dagligt ifa. godbidder, æbler skåret i både, 2-3 stk. æbler eft. str. + Eggersman Kraüter briks (ca. 5-8 stk.) (hver dag året rundt)

 

+ et par gange om året:

rugbrød, som jeg har tørret på køkkenbordet i 1 døgn, derefter brækket i stykker, hun elsker det, så jo, nogen kan godt lide rugbrød.

 

Hele vinter-perioden får hun dgl. ca. 1½-2 kg gulerødder i fodret.

(gives over 3 måltider)

 

Aldrig hvidt brød, sukker eller des.lign.

 

Og hun trives.

 

Det er alt.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Saracen
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 19:56

Pt. bruger jeg saracen horse munchies, mener jeg de hedder. I hvert fald er de fra Saracen. Hesten er vild med dem og han får dem ikke i en mængde så jeg bekymrer mig om om de er sunde. Det er slik til heste, ikke en del af hans foderplan.

 

Dog og vælger jeg altid kiks uden tilsat vitamin, da hesten er dækket ind gennem foderplanen. Der er ingen grund til at overdrive vitamintilskuddet.

 

Ellers får han pt. gulerødder og æbler som godbidder. Til vinter bliver gulerødderne en del af foderplanen. Æblerne kommer han til at få mange af i efteråret, da vi har mange æbletræer i haven.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestebolcher
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 20:45

Jeg bruger dem fra Jacson med æblesmag.

 

Sammensætning:

hvede, havrefodermel, lusernemel, tørret æble (15%), melasse/ roemelasse, kalciumkarbonat, glukose, monokalsiumfosfat.

 

Råprotein: 11%

Olie og fedt: 3%

Fibre: 11%

Råaske: 9%

kalsium: 1,5%

fosfor: 0,5%

Natrium: 0,6%

 

Tilsat:

Vitamin A: 22200IE

Vitamin D3: 1500IE

Sporingsstoffer:

Copper: 150,0mg

Jern: 60,0mg

Zink: 42,0mg

Selen: 0,2mg

 

Hestene ELSKER dem

 

 

Derudover bruger jeg gulerodskiks.

Sammensætning: hvedemel, hvedekerner, tørret gulerod, EU-godkendte farvestoffer og mineraler

Indhold: råprotein 15,7%, råfibre 5,0%, calcium 1,0% råfedt 4,0%, råaske 6,0%, fosfor 0,8%

 

Dem ELSKER hestene også

 


StrongStep - for stærke og modstandsdygtige hove

 

Fotograf Heidi Glisborg

* stort arkiv med stævnebilleder * studiefotos af heste

 

www.wpets.dk

Kvalitetsudstyr til hest & hund

 

http://www.fuldblodsaraber.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 22:47

Jeg bruger Heucobs fra Müldorfer.. Det er græs der er tørret fra Alperne og presset sammen til små godbidslignende ting.. Fordelen er, der ikke er noget sukker/stivelse i, alle heste kan tåle dem, det er naturligt for deres tarmflora og alle mine heste elsker dem..

 

Det er egentlig et foderprodukt, til hvis man vil indgræsse sin hest, men ikke har mulighed for og indgræsse langsomt på marken, kan man indgræsse dem på Heucobs..

 

20 kg. varer næsten et år og koster 165 kr... Billigere tror jeg ikke det kan findes.. ;-)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Heucobs
Forfatter: 
Dato:  14-07-2014 23:06

Er de til at have i lommen de der heucobs? De lyder meget smarte og dejligt billige. Men jeg har altid gufferne i lommen, så de må jo gerne kunne hænge nogenlunde sammen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 07:35

Jeg synes de hænger fint sammen.. De er selvfølgelig ikke lige så hårde som "rigtige" godbidder man køber, de smuldrer en lille smule, så man skal lige vende sin lomme ud på vrangen en gang imellem.. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hyben hyben
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 08:21

Fra nu og lang tid frem, er der gratis godbidder fyldt med C-vitamin og andre gode sager : Hyben og hestene elsker dem.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Prøver mig frem...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 13:43

Tusind tak for alle de gode ideer. Det har virkelig givet mig noget at tænke på.

...De der hyben. Hvad skal man gøre ved dem, før man giver dem hesten? Hvad med frøene indeni?

 

Er der nogen, som kender nogle opskrifter? Det skulle være meget billigere?

 

har fået meget ud af denne debat


She had blue skin,
And so did he.

He kept it hid
And so did she.
They searched for blue
Their whole life through
Then passed right by...
And never knew.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hyben...
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 14:03

... kan du bare give til hesten som de er. Min plukker dem selv hvis han får lejlighed til det - med frø og det hele :)

 

Sund og god lækkerbid :)


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se stævnekalenderen for forårets stævner og træningsdage.

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Virkelig?
Forfatter: 
Dato:  15-07-2014 14:42

Skal jeg så bare prøve at give det til min? Får han ikke dårlig mave?


She had blue skin,
And so did he.

He kept it hid
And so did she.
They searched for blue
Their whole life through
Then passed right by...
And never knew.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heucobs fra Müldorfer
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 10:26

Hvor kan Heucobs fra Müldorfer købes henne?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 10:45

Aidan: LMGDFD

 

Jeg ville kigge her


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 14:03

Tak for link :)

Det ligner alm mad og ikke godbidder!?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foderpiller
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 14:30

Hej,

 

Jeg synes, at de fleste godbidder er for store - dels bruger jeg mange og dels får min hest også godbidder, når jeg rider, så de skal være lette at spise med bid i munden. Derfor køber jeg en gang imellem en sæk foderpiller. Lige nu er det Brogårdens Equine Sensitive, der er et stort hit hos min ellers meget kræsne hoppe. Tidligere har jeg prøvet andre slags, men dette produkt elsker hun, og de kan bruges uden de store bekymringer selv til så sarte heste som min. Kun gulerødder er et større hit hos hende, men p.g.a. sukkerindholdet må hun ikke få ret mange, så de er reserveret til strækøvelserne, hvor hun giver sig lidt mere, når der er en gulerod i sigte .

 

Foderpillerne er praktiske at have i lommen og give i små eller større mængder (som regel giver jeg kun 1 lille pille ved almindelig ros og 2-3 stykker, hvis hun har overvundet sig selv - f.eks. overlevet, at en larmende motorcykel drønede forbi), og så slår en sæk til meget længe, hvis man opbevarer den rigtigt. Jeg hælder nogle kilo om i en plastspand med låg og lader sækken stå mørkt, køligt og i en tønde, så der ikke går hverken fugt eller mus i den.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Simple Balance
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 14:44

Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gulerødder er jo
Forfatter: 
Dato:  16-07-2014 23:20

super fine, men til lommelager duer de ikke. Jeg ved ikke lige, hvor mange godbidder der tildeles hesten, men bruges de bevidst, og ikke bare pr. automatik, tror jeg ikke, de 2-5 stk. dgl. kan ødelægge så meget.


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 07:45

Heucobs er jo også et slags foderprodukt, men udformningen har form-mæssigt den samme form som godbidder og så er det "bare" tørret alpegræs presset... ;-)

 

Kig her, for og finde forhandler og se produktet: www.muhldorfer.dk/muhldorfer- heucobs.shtml

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for link
Forfatter: 
Dato:  17-07-2014 08:49

Nu kan jeg bedre se produktet. Det det godt ud. Det vil jeg helt sikkert prøve at bruge som godbidder til vores altid sultne pony :)

tak for hjælpen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Knækbrød
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 01:17

Mine er vilde med knækbrød, især kanelknækbrød er meget populært og nemt at tygge.

 

Af de mere naturlige ting bruger jeg gulerødder, æbler, pære og rosiner som godbidder.

 

Derudover er mine vilde med Eggersmanns hestebolsjer med hindbærsmag og Blue Hors's hestebolsjer (som dufter super godt).


Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-07-2014 15:11

Jeg bruger hestenes vitaminbolcher som godbidder. Bruger også dem fra Danish Agro nogen gange, det er ikke vitaminbolcher men alm godbidder.

 

 

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 

Tråden er låst for tilføjelse af nye indlæg.



Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider