Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Foldtid
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 11:02

Hej

Jeg har netop købt to heste og er i tvivl om vi kan have dem på fold, mens vi ikke er hjemme, så de får mere foldtid. Som det er lige nu kommer de først ud omkring kl. 15.00-15.30 og ind igen kl. 16.30-16.45, hvor det bliver mørkt. De opfører sig pænt på folden. Kan man lukke dem ud om morgenen, mens det stadig er mørkt? Hvad er jeres erfaringer? Stor tak for at I deler jeres erfaringer med en begynder .

Mvh Begynderen

0
0
Svar på denne tråd
 
 På fold.
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 11:47

Ja, de kan abolut sagtens komme ud selv det er mørkt. Vores heste kommer også ofte først ind, når det er mørkt. De vil have meget bedre af at bevæge sig noget mere end det korte foldtid de får.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan de
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 11:57

Hej,

 

Så snart hestene ved, hvor hegnet er og føler sig trygge på folden, kan de sagtens gå ude i mørke.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, ud med
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 11:57

dem om morgenen De fleste, der har hest hjemme, lukker ud, før de tager på arbejde om morgenen, og ind igen engang sent på eftermiddagen/tidlig aften.

 

Husk at tjekke hegnet igennem hele vejen rundt jævnligt, særligt når det har været storm- eller snevejr.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 13435253
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 13:43

Ja, bare ud med dem. Heste ser ganske glimrende i mørke (meget bedre end os), så det er ikke noget problem.

Hvis der ikke er græs på folden, så sørg for de har noget at spise i løbet af dagen, helst hø eller wrap.

 

Og som andre nævner er det vigtigt at tjekke hegnet, også pga. rådyr, som desværre tit kan gå i det og få det ødelagt.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-11-2016 18:01

Hej.


Det kan du sagtens! Jeg har ofte lukket heste ud tidligt om morgenen og først hentet dem ind igen, når mørket var faldet på igen. Generelt er det sådan at jo flere timer hesten er på fold, jo sundere og mere harmonisk er den.

Desuden er det eneste sted, hvor jeg har oplevet, at heste kom alvorligt galt afsted på folden, en stald, hvor de kun kom ud en time om dagen - endda på hver sin fold. Der var så meget energi at brænde af, at staklerne gik fuldstændig amok, som har jeg ikke oplevet det før... Og dét selvom vi holdt øje med dem!

Så ja - ud med dyrene inden I tager på arbejde. :) Er der ikke så meget græs, så suppler evt. med noget grovfoder.

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 endelig ud med dem
Forfatter: 
Dato:  23-11-2016 21:40

og husk at der skal være vand og stråfoder til rådighed

0
0
Svar på denne tråd
 
 foldtid
Forfatter: 
Dato:  04-12-2016 17:58

Vi har købt gård i år og jeg har for første gang i mit liv hestene hjemme.

 

De bliver lukket ud mellem 5.30-6.30 i hverdagene inden jeg tager på arbejde og kommer typisk ind igen ved 17-18-tiden, når jeg er hjemme igen.

 

Det klare de fint. De får en god portion wrap med ud om morgenen så der er til hele eller i hvert fald det meste af dagen og så har de selvfølgelig adgang til vand.



M.v.h. Camilla



0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-12-2016 20:13

Ja bare ud med dem. Mine bliver i hverdage lukket ud inden jeg tager på arbejde kl 5.45 og ind igen når jeg er kommet hjem og har ordnet stald kl 16.30. Bare de har udgang til stråfoder og vand, så er der ingen problemer i det.


Hedevang

 

Mangler du en flot festkage?

http://Kagetilkaffen.dk

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider