Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hest vil ikke drikke på folden ?
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 13:15

Ja som overskriften siger, så vil min hest ikke drikke af de baljer vi har på folden :(

Hun drikker i stedet for meget i boksen, og tisser/vådter meget, og hendes urin lugter meget stærkt. Jeg ved ikke om der er en sammenhæng i den retning ?

 

Vi er i alt fald igang med en udrensningskur for at se om det er dét der skal til.

 

Men retur til problemet på folden:

Vi har 2 store plastik murerbaljer stående. Vandet skiftes jævnligt, og ligeledes rengøres baljerne med jævne mellemrum.

 

Der er ingen af de 3 heste på folden der vil drikke af vandet. Jeg observerer især, at min hest ER tørstig, stikker mulen i vandet, men går så væk igen uden at drikke.

 

Tidligere, på andet opstaldningssted har der ikke været problemer med at drikke af nogenlunde samme type baljer, og normalt er hun glad for at drikke når der er vandspejl.

 

Har I mon nogle ideer eller erfaringer i samme dur ? Hvilke typer baljer kan man evt. skifte til ?


Angels live forever in the hearts of those who loved them on earth


Stella og Tøsen - forevigt savnet aldrig glemt!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sort plast
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 13:44

Hvis det er de sorte murerbaljer, så har de fra nye af en ret stærk lugt, og det kan være at heste er fintfølende over for denne lugt. Måske bliver den endda forstærket af sol og varme.

 

Hvad med at prøve med et babybadekar i stil med dette: www.babyhome.dk/babydan-balje-m- prop-90l-hvid.html

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rengøring ikke nok
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 15:42

Jeg har nu aldrig haft problemer med nye baljer, men derimod så er der nogle af dem der kommer til at lugte grimt efter et stykke tid, og så drikker hestene aldrig mere af dem uanset hvor meget man gør dem rene. Der er kun en vej udskiftning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med de..
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 17:28

andre, prøv at udskifte baljerne, gerne til andet materiale såsom jern eller anden type plast..

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 Fugleklatter
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 21:19

Vi oplever desværre ofte, at de store fugle bruger dem som fuglebad, og ind i mellem klatter de i vandet, og så går hestene også uden om.

 

Så jeg tror det er vigtigt at tjekke vandet minimum et par gange dagligt, afhængig af hvor meget de er ude.

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 De sorte murerbaljer
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 21:26

Jeg har også bemærket, at flere heste går lidt i en bue udenom dem, når de er helt nye. Jeg har prøvet, at have fire stående på folden. Tre gamle og en spritny. De gamle blev fyldt dagligt. Den nye spand stod med det samme vand i... og selvom baljen blev tømt og fyldt med rent vand dagligt, så gik der alligevel noget tid inden hestene brugte den.

 

Står baljen uhensigtsmæssigt? Falder der mange blade ned i? Kan de sidde fugle og 'droppe' afføring i vandet?

 

Eller - og den er set før - kan der være en svag strøm i jorden pga. defekt hegn?

 

Prøv i første omgang at flytte baljerne et ordenligt stykke og se om placeringen kan gøre en forskel.


Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 21:41

Se om du ikke kan få et badekar på din genbrugsplads. Det virker her og de sorte baljer var de heller ikke vilde med :-)


Ejer af fantastiske Happy Highness AS

0
0
Svar på denne tråd
 
 bruger altid baljer
Forfatter: 
Dato:  10-06-2014 23:24

jeg bruger faktisk altid sorte baljer, både ude og inde. Det eneste problem jeg har haft er når de er nye og lugter lidt meget. Her vasker jeg dem i opvaskemiddel flere gange.

kan ikke lide vandkopper så derfor bruger jeg dem inde også



0
0
Svar på denne tråd
 
 FUGLENE!
Forfatter: 
Dato:  11-06-2014 11:05

Jamen SELVFØLGELIG! Det er jo FUGLENE!

 

For faen at jeg ikke havde tænkt på det!

Så sent som for 2 dage siden så jeg en stor krage/skade tage bad i en vandpyt lige ved siden af vandbaljerne og der er virkeligt mange duer/skader/krager lige omkring vores fold.

 

Det undrede os ligeledes at de "alger" der kom i vandet var sådan nogle små nogle i stedet for større plamager som vi har set før. Men det er jo klart, for det var IKKE alger....det var fuglelort!

 

Vi må prøve at få flytte baljerne, og det må evt. et badekar til!

 

1000 tak for en øjenåbner ! :)


Angels live forever in the hearts of those who loved them on earth


Stella og Tøsen - forevigt savnet aldrig glemt!

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider