Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Back on track vs Premier Equine
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 20:48

Vi tager udgangspunkt i en hest fx med en muligvis seneskade og skævt kryds.

 

hvad ville i bruge til sådan en hest? Back on track eller magnet fra fx Premier Equine?

eller begge og hvordan?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fodertilskud
Forfatter: 
Dato:  17-04-2014 20:50

Evt noget foder tilskud i ville anbefale?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-04-2014 13:03

Hm.. Min unghest fik juvenil artrit dvs gigt i haserne og flere andre steder i kroppen, han fik back on trak dækken på og hase-gamacher. Han ELSKEdE sit back on trak dækken og de dumme hase gamacher. De gled ned, mor her bandede tit over dem ;-). Han kom mig løbende i møde når han så at jeg kom bærende på det dækken og han havde smerter ved at løbe. Så ingen tvivl om at han elskede det dækken. Hvis jeg ombestemte mig og ville give ham et andet dækken på blev han mukken og gik sin vej indtil jeg hentede det rigtige dækken :-).

 

Jeg har ladet mig fortælle at back on trak øger blodgennem strømningen der hvor det er tæt på huden, og som jeg har forstået ideen med magneter skulle de vidst gøre det samme. Jeg har bare aldrig prøvet det. Så ved ikke hvilket det er bedst. :-)

 

held og lykke.

:)

 


Det handler ikke om hvordan man har det, men om hvordan man tager det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-04-2014 22:19

Jeg har et keramiskdækken samt bandageunderlag (billigt dækken) fra horseguard, magnetgamacher kan ik huske mærket, og back on track både dækken og stald gamacher. Jeg svæger til back on track har lige købt et nyt sæt staldgamacher da de gamle var slidt op efter 4 år. Syntes bare det er lidt bedre til det meste :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forstår ikke lige ....
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 08:52

.... hvad et magnet-/BOT dækken kan gøre for en seneskade eller skævt kryds???

 

Hvis hesten har en formodet seneskade, så synes jeg det vil være på sin plads at tilkalde en dyrlæge. Og hvis hesten tilmed er skæv i krydset, så vil jeg nok få fat i en Osteopat.

 

Magnet dækkenet er velegnet til heste med ondt i ryggen eller muskelspændinger. Det samme gør sig gældende mht. BOT.

 

Personligt synes jeg at magnet dækkenet fra PE er ret stift i det. Der findes bedre magnetdækkener på markedet. Har ingen erfaringer med BOT dækkenet.

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

 

Design for Pets

 

Lækkert udstyr til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge,

samt alt i tilbehør til katte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for dit svar
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 09:10

Tror du ikke selv at hvis jeg havde en med en mulig seneskade at der nok havde været dyrlæge, men hvis du læste opslaget ordentligt er dette helt opdigtet ( vi tager udgangspunkt i fx) og ville kun høre folks mening. :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ok, så havde jeg misforstået det ....
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 09:16

.... men stadigvæk så har disse dækkener ingen effekt på hverken seneskader eller skævt kryds ;-)

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

 

Design for Pets

 

Lækkert udstyr til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge,

samt alt i tilbehør til katte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Seneskade
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 09:50

BOT virker på en seneskade.

 

En seneskade skal have ro, men BOT effekten giver en større blodgennemstrømning som er det der "genopbygger" ødelagt væv.

 

Jeg har selv en der stod med en seneskade i 2011, hvor han fik shockwave-behandling på Højgård, og skulle stå helt stille i 3 uger og derover igen. Og han stod med BOT i de tre uger (og har gjort det lige siden)

Højgård sagde efter de 3 uger at det havde helt meget bedre end de havde håbet på.

 

Og min unge har et BOT netdækken på under hans almindelige dækken, og det har bare virket SÅ godt på ham. Han har altid været spændt i ryggen (fejler ikke noget - er tjekket på kryds og på tværs) - 4 dag efter at han fast gik med dæknet var han helt løs og ride på .. :)

 

Og som andre også skriver, så kan de svare sig at købe rigtig BOT og ikke de billige kopiprodukter.

 

Og magneter virker skal jeg ikke kan sige, har kun erfaring med BOT


Mette Stelmach


med de skønne pletter
Sartors Simply the Best og Rughavens Shadow


*** RIP ***

Cappucino

01.06.03 - 17.06.10

RIP

Quinar's Lovespot
22.04.00 - 30.05.11

*** Mine Engle ***

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lise :)
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 09:53

Lise: nu er det ikke kun dækner jeg spørg til, men alt i back on track og magnet, fx staldgamacher

ved at flere dyrlæger siger back on track har en rigtig god virkning :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sorry, ....
Forfatter: 
Dato:  24-04-2014 11:54

Så forstår jeg bedre! :-)

 

Ved ikke hvor jeg havde det med dækkenerne fra .... ;-)

 

Der er vist desværre lidt delte meninger omkring magnet-/BOT gamascher i.f.t. seneskader. Men jeg tror bestemt ikke det skader. Det er i hvert fald min erfaring, at det tager den værste hævelse, f.eks. i.f.m. kodeledsforvridninger og lign.

 


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

 

Design for Pets

 

Lækkert udstyr til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge,

samt alt i tilbehør til katte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt klart...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2014 22:22

Premier Equine de kan slet ikke sammenlignes med BOT...


M.V.H Natasja


Military Ridningens Formel 1

GINSBORG


www.natasjachristensen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider