Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Skal, skal ikke
Forfatter: 
Dato:  19-01-2014 12:32

Hej

 

jeg er blevet tilbudt at låne en oldenborg vallak på 6. Han er bare fugt i hovene, så han skal stå stille i en måneds tid. Han skal udlånes/sælges nu, ellers bliver han aflivet. Ejeren vil ikke have ham. De passer ikke sammen.

 

Det er lyder ret voldsomt.

 

Hvad synes i?

 

Jeg er vil jo gerne hjælpe denne hest, han fortjener at leve i mange år.

 

Hjælp.

 

Mvh Rie

1
0
Svar på denne tråd
 
 oldenborg
Forfatter: 
Dato:  19-01-2014 13:08

Hvad i alverden er 'fugt i hovene'??

 

Du skal gøre det hvis du har lyst, ikke fordi du får dårlig samvittighed over at den evt. skal aflives.


I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

Superlækker Passier young champ 15,5 sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skal, skal ikke
Forfatter: 
Dato:  19-01-2014 13:29

Ja jeg har hellere ikke hørt om fugt i hovene. Men han har gået på en fold med meget mudder og vand, og fået fugt i hovene, og hun har haft smed til ham, skriver hun. Han skal stå stille i en månedstid og stå tørt i boks og kan komme på jordfold evt.

 

Han ser rigtig lækker ud og kan ville blive en god dressur hest, når hans hove er fine igen.

 

Ham her, Solo er 6 år gammel.

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fugt i hovene ????
Forfatter: 
Dato:  19-01-2014 13:40

Fugt i hovene har jeg nu heller ikke hørt om før ?

Det vigtigste er vel, at du ikke kommer til at hænge på en evt dyrlægeregning, hvis den skal have dyrlæge pga hovenes tilstand.

Skal den have specialfoder og/eller specialsko ? Og skal du betale for det ?

 

Og hvad er problemet med ejer/hesten ? Kan den rides, eller er den utilredet ? Hvis den kan rides, er der så problemer i ridningen ?

 

Hvis ejer ønsker at aflive hesten, så ER der jo noget alvorligt galt med hesten - enten fysisk eller psykisk.

Kan du ride og håndterer en evt problemhest ?

 

Hvad hvis du ligger en masse arbejde i hesten, og ejer så sætter den til salg ? Skal du så have procenter for dit arbejde og special/sygebehandling af hesten ?

 

Personligt ville jeg ALDRIG låne en problemhest, men gerne købe for et symbolsk beløb. Og ejer vil jo aflive, så tilbyd slagteprisen.

Så kan du selv bestemme over hesten og dens behandling.

 

mvh Charlotte

3
0
Svar på denne tråd
 
 Skal, skal ikke
Forfatter: 
Dato:  19-01-2014 14:09

Det er lidt mærkeligt det hele. Fordi hun siger at hun har lavet en kontrakt med tidligere ejer om at hun ikke må sælge ham før der er gået 3 år. Lyder meget underligt.

 

Ummiddeltbart er hans hove det eneste. Og ja han godt rides. Grunden til udlån er fordi hun ikke passer til hesten, hun vil gerne stå for dyrlæge og smed til hestens hove er fine igen. Også kan han rides stille og rolig derefter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skal, skal ikke
Forfatter: 
Dato:  19-01-2014 14:36

Hun fungerer ikke med ham, og hun har en anden hest. Og ham her solo ankom sidst, så det er ham hun vil af med. Det lyder slemt. Men hun kan love mig at han ikke fejler noget udover hovene.

0
0
Svar på denne tråd
 
 lånekontrakt
Forfatter: 
Dato:  19-01-2014 14:37

Inden du flytter ham , så lav en lånekontrakt herfra HN, hvor der står hun betaler smede og dyrlægeregninger, måske det første år ?

Og at du kan købe ham for et symbolsk beløb om et år , så han 100 procent din, så hun ikke kan finde på og tage ham tilbage ?

Og kræv og se den kontrakt hun har lavet med tidligere ejer, eller få navn og tlf nr på tidligere ejer.Alle kortene skal ligges på bordet, inden du låner ham.

Det lyder lidt uldent det hele.

1
0
Svar på denne tråd
 
 har altså hørt det før
Forfatter: 
Dato:  19-01-2014 16:21

syntes at jeg har læste et indlæg - kan bare ikke huske om det var herinde eller på HG, hvor der var en som havde samme problem. Og hun skulle også have hesten på tør grund i et stykke tid.

der skulle være en del af det i år pga alt den regn

 

Hvis du får lavet en ordenlig kontrakt kan jeg ikke se problemer i det. Altså hvis i to ellers passer sammen

han ser fin ud



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis jeg var
Forfatter: 
Dato:  19-01-2014 16:40

dig ville jeg som Morgan foreslår tilbyde at købe ham for en lav sum ( det har hun jo også god erfaring med ).

 

Nej jeg er imod udlån - lad bare ejer aflive.

 

Mvh Janni

1
0
Svar på denne tråd
 
 Skal skal ikke
Forfatter: 
Dato:  19-01-2014 18:32

Jeg ville IKKE. Jeg synes, det lyder lidt for skummelt i mine ører.

Hesten skal udlånes eller aflives, men må ikke sælges. Hvad er forskellen på salg og udlån? - altså det ved jeg godt, men hesten skal stadig skifte sted og mennesker, så den er nok ligeglad med, hvem der står på ejercertifikatet. Kan I ikke sammen prøve at kontakte tidligere ejer og sætte den ind i situationen? Ang at nuværende ejer lover, at betale smed og dyrlæge. Hvad hvis hun ikke gør? så hænger du på regningerne og der kan være andet i vejen....

 

Jeg ville købe den billigt eller finde en anden. Det var så min mening, men det er jo kun dig selv, der kan tage den endelige beslutning.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  19-01-2014 20:41

Lyder fuldstændig grotesk. Hvad er det dog for et ultimatum!

 

Må vi ikke få nogle billeder af hovene? Både væg og sål.

Hesten ser jo umiddelbart mild ud (ligner faktisk min Knægt lidt).


Bissen

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 fandt det
Forfatter: 
Dato:  20-01-2014 00:36


0
0
Svar på denne tråd
 
 Lån eller
Forfatter: 
Dato:  20-01-2014 08:48

Rie/ Jeg kan godt forstå at du er fristet og vil give det en chance; Men du skriver først:

Han skal udlånes/sælges nu, ellers bliver han aflivet.

Så skriver du: hun har lavet en kontrakt med tidligere ejer om at hun ikke må sælge ham før der er gået 3 år..

 

 

Altså han KAN ikke sælges nu..eller?

 

 

Jeg tror du bliver nød til at få tidligere ejer i tale for at finde ud af hvad der er op og ned på det.

 

Hvad vil du selv med hesten? Vil du "kun" redde den fra døden, eller har du ambitioner om at ride den køre med den?

 

 

Dejlig hest forøvrigt. Lidt muskelfattig over krydset. Fine øre . Profilen kan jeg desværre ikke se. Næseborene er fine eller sagt på en anden måde, jeg ser ingen alarmerende træk ved hesten. Fugt i hovene det har de fleste lige i øjeblikket. Hvad er grunden til, at hun nævner det? Det lyder som om ejer "leder" efter en god grund til at skille sig af med hesten?

 

At ejer og hest ikke har "kemi" er jo fari nok. Sådan har vi det vel alle nu og da, både med 2 og 4 benede. .

 

 

 

Husk at opdatere. .


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

.

 

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

.

 

STOP pirat avl. ~ Vælg dine købere med OMHU!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skal, skal ikke
Forfatter: 
Dato:  20-01-2014 18:16

Hej

 

jeg har lige spurgt hende efter nogle billeder af hovene. Må vi se om hun svare. Synes også det er underligt at hun først må sælge ham om 3 år. Og hun skriver at hun ikke vil have ham mere. Derfor udlån eller aflivning, lyder temmelig hårdt efter min mening.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider