Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Våde hove, sure hove...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2013 19:49

Hvordan passer man bedst på ponydyrets hove, når miljøet er som følger:

Ude 3-4 timer dgl på fold som kun er jord/mudder/vandpytter.

Rides på god bund

Står på træpillebund som virkelig bliver passet godt, altså en god tør boks.

Ben skylles og tørres for mudder dagligt

 

Smeden siger at ponyen har sunde hove, dog syntes jeg de lugtede en anelse sure idag.

 

Er ude efter gode råd til forebyggelse af sur stråle mv. Jeg ved godt fold betingelserne langt fra er optimale, men det er sådan det er muligt pt og dette ønsker jeg ikke at diskutere her

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-11-2013 19:58

Spray med æblecidereddike hver-hveranden dag i strålen og strålekløfter, når disse er renset/vasket... Det blandes med vand 50-50 og kommes i en forstøver... Og så håber jeg du kan finde bedre foldforhold til din pony når muligheden byder sig... :)


 

 

*Mine drenge bor i paradiset hos http://www.teamholmer.dk*

Lykkelig ejet af Klitgaards Mr. Big OG Klitgaards Maximilian :)

"Man skal ikke gå ned på udstyr"

1
0
Svar på denne tråd
 
 Motion
Forfatter: 
Dato:  10-11-2013 21:51

Motion er med til at sætte blodcirkulationen i gang og giver derfor kroppen bedre mulighed for at bekæmpe det selv. Så når den ikke går mere tid på fold ville jeg prioritere motion højt. Gerne på hårdt underlag så strålen bliver aktiveret.


Vh Maria

 

 

Opstaldning i lækre bokse i Veksø Sjælland tilbydes

Se mere på præsentation

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ude godt, inde bedst... nogen gange
Forfatter: 
Dato:  10-11-2013 22:34
Hvis de står i mudder til op over hoven ude på folden, og der er frisk luft i stalden, så ville jeg lade den stå inde og bruge den sparede tid på ekstra motion. De bakterier der danner sur stråle, lever steder hvor der ikke er ilt...
1
1
Svar på denne tråd
 
 Smeden
Forfatter: 
Dato:  13-11-2013 12:22

Jeg ville lytte til smeden...ellers skift hvis du ikke er tilfreds... Mine heste har aldrig haft sur stråle i de år de har stået på træpiller... Det er det bedste for sure stråler iflg smeden ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider