Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Equipalazone vet, smertestillende
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 12:28

Hej.

Nogen ehr der har erfaringer med Equipalazone vet som smertestillende?

Hvordan giver i det nemmest? At blande det i foderet er pt. udelukket, da hesten ikke spiser Men kan det blødes op i vand og så gives i munden med sprøjte?

SÆLGES BILLIGT:

3 års tilredet hoppe med rødt pas, 168 cm.

1 års højtstillet velgående rød hoppe med rødt pas

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 13:03

Jeg har prøvet det flere gange i forskellige situationer!

Det virker fint! Men smager åbenbart rædselsfuldt!

Jeg har derfor blandet det i lidt vand, og sprøjtet det ind i munden på hesten! Det fungerer fint

Mvh Ulla

0
0
Svar på denne tråd

Saftevand....
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 21:09
Jeg fik det tip af min dyrlæge at blande det i en engangssprøjte med saftevand så det smagte lidt bedre. Det var stadig ikke et hit, men det gik da.

Mvh Signe

Med hesten Paragraff

Finurlige strøtanker og spøjse indfald fra de mørkeste afkroge af mit sind: http://signelaursen.wordpress.com/

0
0
Svar på denne tråd

Smertestillende
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 22:32

Jeg har brugt det til en forfangen hest i det akutte stadie og jeg blandede det med en lille kopfuld opblødte roepiller, det røg fint ned - men hesten var også en madglad haffer

Dr. dyr gav mig også rådet med den store engangssprøjte og så blande det op med æblejuice eller et yoghurt-produkt, det var dog ikke nødvendigt. Hesten var på equipalazone vet i halvanden måned; fuld dosis i en måned og så nedtrapning de sidste 2 uger.

! ! !

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2012 22:47

Mange tak for jeres svar

Jeg forsøgte i dag at blande det op i vand, men det blev bare sådan noget gryneret noget, som ikke kunne komme ud gennem sprøjten Er det fordi jeg bruge for lidt vand så???

Men selvom hun ikke ligefrem synes det smagte godt, så virkede det som om, at det stadig var bedre end smagen af finadyne

Min hest ahr fået det, da den er i genoptræningsfasen efter et længere skadesforløb, og for at få hende til at slappe af i musklerne og ikke spænde og pga mælkesyre, så anbefalede dyrlægen, at hun fik smertestillende den første måned Hun skal have 1 brev 2 gange dagligt, så skal gerne have fundet en god og holdbar løsning at give hende det på

SÆLGES BILLIGT:

0
0
Svar på denne tråd

Svar...
Forfatter: 
Dato:  01-02-2012 13:42
Brug evt en større sprøjte - min. 5 ml., gerne 10 = større hul!
Brug rigelig vand, og ryst sprøjten så det bliver blandet!!
Ellers lægger det sig nemt i bunden og stopper!
Mvh Ulla
0
0
Svar på denne tråd

Ryste, ryste og atter ryste ;o)
Forfatter: 
Dato:  02-02-2012 07:51

Jeg kan sagtens få det til at fungere med en lille sprøjte. Men du skal huske at ryste det og tilføre rigelig vand, så kan det sagtens komme ud

Alternativt kan du bruge en sprøjte med større hul.

Jeg synes blot det er lettest med de små tynde engangs sprøjter.

Øvelse gør mester

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-02-2012 18:40

Tak for jeres svar - jeg har fået det til at virke Der skulle bare mere vand i, og så skal man være lidt hurtig inden det skiller igen

Nu får hun lige i aften også (hun startede på det i tirsdags), men jeg er ikke helt så tilfreds med hendes reaktion på det, hun virkede mere smertefri på finadyne. Og har hun det ikke bedre i morgen tidlig, så må jeg jo ringe til dr dyr igen, og så vælge det dyre finadyne

SÆLGES BILLIGT:

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider