Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

alt for højt græs
Forfatter: 
Dato:  01-08-2010 21:59

Vi har netop overtaget vores ejendom. Der har ikke gået heste på foldene hele sommeren, med det resultat at der står meget højt græs nu.

Hvad skal jeg gøre. Det bedste ville måske være at slå det, med der er tidsler og skræpper og andet ukrudt, så græsset har nok ikke så meget værdi som hø, eller hvad?

Hvis jeg bare får det slået uden at presse hø, får jeg jo en masse afslået græs liggende.

En anden mulighed ville også være, at lade hestene græsse det ned.

Nogen der har en idé om, hvad jeg skal gøre?

Hilsen Mette
Tanni og Duchess

Part søges til hoppe på 7 år.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-08-2010 22:31

Ville skam bare lade hestene græsse det ned.

Fie

0
0
Svar på denne tråd

Brakpudse det......
Forfatter: 
Dato:  01-08-2010 23:07

Mine heste gider ikke spise højt skredet græs - så jeg fik problemer det år jeg ikke havde fået dem hurtig nok på græsset.

Jeg fik folden brakpudset, hvor græsset slåes og snittes fint. Efter det kom græsset rigtig fint nedefra, og ukrudtet forsvandt for en stor dels vedkommende.

Vi fik maskinstationen itl at gøre det.

MVh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-08-2010 23:41

Langt græs er bedre end kort, det indholder ikke nær så meget sukker men bare husk at græsse dem godt ind.

Tillykke med ejendommen :-)

Lykkelige ejer af Sir Aidan Skye !!

Hvorfor har mænd én hjernecelle mere end en hest?
Det er så de ikke drikker af spanden når de vasker bil. :-)

0
0
Svar på denne tråd

dadadada...
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 08:20

tillykke med farmen ;-)

Jeg ville lukke hestene på det, og når ikke de "gider" eller skal gå der mere, fx hvis du flytter dem til en anden mark, så ville jeg skårlægge det stykke de lige havde gået på!!

Jeg ville i hvert fald ikke slå alt den gode græs af!!

Hø sælges, minibig fra 2009 og 2010 kan leverers, se præs. og skriv pb for mere info!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-08-2010 08:46

Tak for tillykkerne.

Ja, det er egentligt også, mit eget bud. Jeg kommer da vist til at spare lidt på hø-budgettet i efteråret, for der er godt nok meget græs.

Jeg var ude og slå med le, om noget af hegnet, i går. Jeg måtte flere steder lede en del, for at finde hegnet.

Og tro mig, jeg behøver ikke gå til styrketræning foreløbig. Sikke nogle armbøffer jeg får.

Hilsen Mette
Tanni og Duchess

Part søges til hoppe på 7 år.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider