Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 DNA afklaring.
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 21:01
Mit kære føl var afsted til følskue igår. Fik ham derfor også chippet. Dyrlægen ville registrere ham som skimmel. Havde selv troet sabino. Fordi skimmel ikke er muligt. Mor er mørkebrun og faren (st schufro ) er sort.
Men mit ? Hvor lang tid tager det inden jeg får svar?

Skrevet af Stephanie

Gess Alfarvad Z
Rosenlunds Benz
Hejbøls Unik
Rozenlunds St. Tropez
0
0
Svar på denne tråd
 
 Har du nye
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 21:08

Jeg har ingen svar, men jeg kunne da godt tænke mig at se nye billeder af ham og se om vi er enige med dyrlægen? for han så da sort ud som nyfødt så vidt jeg husker?


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 21:47

Jo han er født mussegrå.

ca 3 uger.

Billede

ca 2 mdr

Billede

ca 3 mdr.

Billede

4 1/2 mdr

Billede

4 1/2 mdr.

Billede

 


Skrevet af Stephanie

Gess Alfarvad Z
Rosenlunds Benz
Hejbøls Unik
Rozenlunds St. Tropez
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ham så jeg..
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 22:40

kan godt forstå mærkeren er i tvivl, han så meget skimmel ud.

jeg ville få lavet en faderskabs test.

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 22:49
Det får han også nu. Mærkeren sagde han skulle tag nogle stikprøver når han var rundt og mærke føl. Og ham her ville han gerne ha taget prøve af.

Skrevet af Stephanie

Gess Alfarvad Z
Rosenlunds Benz
Hejbøls Unik
Rozenlunds St. Tropez
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-07-2015 15:53

Det er jg godt nok spændt på at hører mere om. Gad vide havd der har været puttet i din hoppe...

 

Hvordan gik det iøvrigt til følskuet? Hvordan var de øvrige St. Schufro føl? Har hørt fra en bekendt at flere ikke var så gode, men det er jo som manser det...


Sælges:

2 års vallak e. BH Zack

1 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  27-07-2015 15:57
Frygter det er en springer fra ask.
Vi var kun tre efter st schufro. Og det var tre midle føl.

Skrevet af Stephanie

Gess Alfarvad Z
Rosenlunds Benz
Hejbøls Unik
Rozenlunds St. Tropez
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-07-2015 16:00

må indrømmer en hop-hest også lige var min første tanke...? er der i det mindste noget springblod på morsiden?

 


Sælges:

2 års vallak e. BH Zack

1 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  27-07-2015 16:03
Ja hun har selv gået m klasser i spring. Hun er en alfarvad hest. Hun er efter Grundgold II og Raimondo. Men Har sådan set solgt ham. Men tror ikke køber er interesseret hvis han er ren springer.

Skrevet af Stephanie

Gess Alfarvad Z
Rosenlunds Benz
Hejbøls Unik
Rozenlunds St. Tropez
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-07-2015 16:25

De skal vel ikke bruge den til avl alligevel og hvis de har set ham og vurderet hans eksteriør og gang var godt nok til dem, så burde hans far vel være ligemeget. Men ellers er der sikkert en der mangler en god springhest... Måske stutteri Ask...


Sælges:

2 års vallak e. BH Zack

1 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

1
1
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  27-07-2015 17:34

Hvor er han bare smuk

 

Er der tvivl om hvem der så er far til ham?


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Store aftegn
Forfatter: 
Dato:  27-07-2015 18:23

Det er ikke det eneste St Schufro følm jeg har set billeder af med store aftegn, og så vidt jeg husker havde din hoppe også store aftegn? Han skal nok blive sort.

 

Mht sabino så kan de ofte være stikkelhårede, jeg har fx haft en hoppe efter Weinberg der blev registreret som brunskimmel da hun var føl. Senere blev det rettet til brun stikkelhåret.

Billede

 


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hoppeplag og føl sælges

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tror ikke
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 09:53

Jeg tror ikke at han er skimmel, men det er også fordi min gamle hest stod i samme stald som denne dejlige hoppe. Og hun var sort sabino. Hun fik vist tre føl så vidt jeg husker og ingen skimler derimellem.

 

www.hestegalleri.dk/galleri/79068- zangersheide_adele_alfarvad_z


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 12:13
Adel er halv søster til min hoppe. Samme mor. Mener at Adel kun har lavet afkom hvor faren er pinto.
Men ham der mærkede Tropez ringede i mandags og spurgte om nogle billeder så jan kunne vise dem til hans kollegaer.
De næste 14 dage skal gå så vi kan få afklaret hvem han har som far.

Skrevet af Stephanie

Gess Alfarvad Z
Rosenlunds Benz
Hejbøls Unik
Rozenlunds St. Tropez
1
0
Svar på denne tråd
 
 Ja hun har
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 18:34

Hun har nemlig kun lavet pinto afkom, men ingen af dem er skimler, da Adele ikke bar skimmelgenet. Men når din hoppe og Adele er søskende kunne man formode at de begge er bærere af det samme sabino gen. Jeg tror du kan sove roligt i forvistes om at St. Schufro er faren.


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 St Schufro far..
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 20:17

På hestedata er Adele selv sat som skimmel, men den har Sabinogen, og dens mor er brun og far sortbrun så skimmel burde hoppen heller ikke kunne blive.

 

Jeg googlede lige billeder af Adele og hold da op en lighed i farve og aftegn til TS føl.

 

Jeg tror ikke dit føl skifter far men du får sikkert lært nogle gener at kende på hoppen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke skimmel
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 21:05

Den der er ikke skimmel, den er Sabino.

 

Sabino giver store aftegn og ganske ofte stikkelhår på kroppen, specielt i lysken etc.

 

Din hoppes aftegn er ikke helt så store, men de er meget tydeligt sabino, med specielt bagsokken der går op foran og den brede blis over øjnene som et tydeligt sabino tegn.

 


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Skimmel øjne
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 01:40

Tror mærkerne har fået skimmelbriller på den dag, jeg har lige modtaget passene på mine to, og selvom de hverken syner eller genetisk er mulig skimmelbærer, så er de begge blevet reg som skimmel :/


 

 

www.stenhedegard.dk

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

Bedækning v/ welsh hingste tilbydes

 

Venter 2 welsh føl i 2016 begge er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt skørt
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 19:24

Det er lidt skørt at dem der skal mærke og registrere ikke kender til basal genetik? Selvfølgeligt kan en hest være fejlregistreret, men alligevel?


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 20:30
Hvad mener du missgreen? Tror også godt at han gør. Han mener at føllet ikke burde ha den farve med de forældre. Og derfor bliver der taget en prøve. Hvis der er nogen der her lavet en fejl vil det blive blue hors. Hvis de har insimeret med forkert hingst. Men det finder jeg ud af om en god uge.

Skrevet af Stephanie

Gess Alfarvad Z
Rosenlunds Benz
Hejbøls Unik
Rozenlunds St. Tropez
0
1
Svar på denne tråd
 
 Tror ...
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 22:53

Miss green hentyder til mine føl der begge er blevet skimmel og næsten uden aftegn.

de er begge ensfarvet med kæmpe blis og 3/-4 sokker

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

Bedækning v/ welsh hingste tilbydes

 

Venter 2 welsh føl i 2016 begge er til salg

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen viden om farver
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 10:56

Desværre har langt de fleste af Landskontorets mærkere ingen viden om basal farvegenetik.

 

Vi er så heldige her på Sjælland at især den ene af vores mærkere har viden om farver OG er villig til at lytte. Jeg har mødt op med føl, hvor aftegnene ikke var synlige og alligevel fået skrevet dem på.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hoppeplag og føl sælges

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det er
Forfatter: 
Dato:  02-08-2015 13:50

Det er præcis Mettes føl jeg hentyder til, at to palomino føl efter ensfarvede forældre pludseligt skal til og være skimler.

Det synes jeg er lidt spøjst.

 

Jeg kan godt forstå at man kan være lidt i tvivl med din Stef, men personligt synes jeg slet ikke at han ser skimmel ud men det blir dejligt for dig at få DNA på ham, så du og den heldige ny ejer kan være sikre.

 


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 05:07

Den er ikke skimmel.

Den er BLACK ROAN SABINO = Sort Stikkelhåret Sabino

Søg efter > BLACK ROAN SABINO

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke roan
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 08:45

Roan er ligesom skimmel dominant og kan derfor ikke bæres skjult. Det findes i øvrigt ikke i ret mange af varmblodsracerne i europa. Den er "bare" sabino.

 


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Apropos
Forfatter: 
Dato:  10-08-2015 15:27

De besigtigere Landcenteret sender ud aner intet om farvegenetik. Jeg fik sidste år et føl registreret som sortbrun, det er der ingenting der hedder! Jeg endte med at sende hår til USA for at få ned på skrift at mit føl var sort og først der ville Landscenteret lytte og ændrede passet u/b. Jeg kan love for jeg er obs på hvad de skriver ved mit føl i år, hellere tage snakken på pladsen end pr. mail og telefon bagefter.


Sjetmandspony - den var go' :-D


Ellinges Argo SH710, står til avlsrådighed for registrede shetlandsponyhopper!

 

Flere shetænderplage m. papirer sælges til gode hjem, kontakt mig for nærmere info.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Farven...
Forfatter: 
Dato:  12-08-2015 13:58

jeg havde en smokey black for 4 år siden, hvor hoppen er perlino. Her blev føllet også reg som sortbrun, med begrundelsen at det hed farven.

jeg diskuterede lidt med dem, og først da jeg sagde at fremover ville jeg have Don Schufro som far til alle mine røde føl, for det var genetisk lige så korrekt som det med farven, så gav de sig (og så også fordi hoppen var perlino, så der var ingen tvivl om creamgen)

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

Bedækning v/ welsh hingste tilbydes

 

Venter 2 welsh føl i 2016 begge er til salg

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 farven..
Forfatter: 
Dato:  12-08-2015 14:49

enten så er det min skærm eller også er han altså skimmel under følpelsen... men hvis St. Shufro er far kan han ikke være skimmel..

Min erfaring med de meget stikkelhåret, så udspringer det især sig fra lysken og bagfra og ikke så meget omkring hoved og hals..

Det kan jo også være svært at se den korrekte farve, der gerne afbleges af soles under skift af følpelsen..

Hvordan er hans farve nu.. følpelsen må da være fældes noget mere siden dine billeder.. evt. nye billeder hvor han ikke står i sollys...

 

Mit sorte føl får jeg også en diskussion med når hun skal besigtiges, da hun absolut ikke ser sort ud.. men dejlig chokoladebrun også omkring mulen og lyske (hun var grå ved fødsel).. men da både far og mor er sorte kan hun ikke være brun.. jeg vælger så at få taget DNA af hende. Moderen er DNA testet så det bliver ikke så dyrt igen..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  12-08-2015 16:32

Har ikke fået svar endnu. Sys han er blevet lidt mørkere i pelsen.Billederne er taget i morges derfor er de lidt mørke.

Billede

 

Billede

 


Skrevet af Stephanie

Gess Alfarvad Z
Rosenlunds Benz
Hejbøls Unik
Rozenlunds St. Tropez
1
0
Svar på denne tråd
 
 Sikken speciel
Forfatter: 
Dato:  12-08-2015 19:21

Sikken speciel farve? spændende hvad prøver siger?


lev længe- lev vel :)

Uafhængig lifewave distributør

vil du også have en bedre hverdag?, så send pb :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 fed farve..
Forfatter: 
Dato:  13-08-2015 08:21

det er virkelig svært at se på min skærm.... men uanset hvad så er det en speciel farve.. du bliver meget klogere når han sætter vinterpels... er han sort plejer det at blive meget tydeligt der..

men uanset hvad så er han en hest der nok skal blive lagt mærke til


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  13-08-2015 10:14
Så kom svar. Og som i siger er det st schufro der er far 😊

Skrevet af Stephanie

Gess Alfarvad Z
Rosenlunds Benz
Hejbøls Unik
Rozenlunds St. Tropez
5
0
Svar på denne tråd
 
 dejligt...
Forfatter: 
Dato:  13-08-2015 12:17

og det betyder jo så du har en specieltfarvet sort hest med masser af stikkelhår og aftegn


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 St. Schufro
Forfatter: 
Dato:  14-08-2015 09:25

Tillykke med resultatet! Og dejligt det ikke viste sig at være en grå springer fra Ask, når nu det var en dressur hest du havde bestilt.

Han er noget speciel at se på, men heldigvis på en smuk og charmerende måde. Jeg glæder mig til at se ham lidt ældre :-)


 

Venlig hilsen Nanna

 

Hedens Ruder Knægt
Silverline Alabama

Monza´s Touché

Æslet Oscar

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  14-08-2015 09:28
Skal nok vise ham frem senere. Han er solgt, men flytter ikke så langt væk. Heldigvis;)

Skrevet af Stephanie

Gess Alfarvad Z
Rosenlunds Benz
Hejbøls Unik
Rozenlunds St. Tropez
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider