Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Føl på Højgård..
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 12:51

Billede

 

BHar fået mig et dejligt ædelt hingsteføl, desværre er han svag og i fuld udredning på Højgård - Dehydreret og høje nyretal

 

jeg er kørt hjem for at sove nu, en mad ned først her imens jeg skriver.

 

Vil i alle krydse fingre for mit føl.

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 13:21
Han er det smukkeste føl jeg har set, jeg tror på ham. Da vi forlod ham på højgård var der sket væsentlig forbedring. og kan du så få sovet.
2
0
Svar på denne tråd
 
 puhh...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 13:36

krydser fingre for det bette pus..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Krydser fingre
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 15:23

Øv bøv da, selvfølgelig vil jeg krydse fingre for dit lille føl, om ikke andet så er det nu i gode hænder.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg krydser også
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 17:57

Jeg krydser også fingre. Sikke en trist begyndelse


 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 17:59

Krydser alt hvad der krydset kan.

 

Held og Lykke Hanne

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 18:41

Tak fordi i krydser, der er positivt nyt og håb for Zapporo som han nu hedder ( det rimer på Zorro og han vender altid tilbage )

 

Køre ud og besøger ham sammen med min yngste søn ( 13 år ) her til aften, glæder mig til at se ham igen. Hoppen er førstegangs men klare sin rolle til UG selv i denne situation.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bedring..
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 21:07

D

Billede

 

Billede

 

Dejligt at se at det går den rigtige vej.

4
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 22:12

hej. Hvor er han smuk, pøj pøj med ham. Det skal nok lykkedes


Ejer af to dejlige heste

Don Santiago efter Uno Don Diego

ESRDH hoppe Klosterhedens World-Fetti efter Wordcup 1

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 22:22

Krydser fingre for dit skønne føl

 

Mvh Naja

1
0
Svar på denne tråd
 
 Zack...
Forfatter: 
Dato:  04-05-2015 22:26

Det er hoppens første føl ( måske også det sidste, ej det er mere om jeg tør prøve igen ) og hoppen er en fantastisk mor så tror hun er ok med at prøve igen.

 

Men jeg syntes jeg blev sendt til tælling i mit hingstevalg for havde lagt mig på Donkey Boy som jeg også har stået ved siden af for nyligt, jeg tør ikke putte hans lange stænger på min hoppe.

 

Så jeg overvejer lige at se på hingste som

et foruden højtstillethed i deres beskrivelse, jeg er blevet nysgerrig for at se hvad der kan komme ud af det.

 

Han er efter Zack/Solos Landtinus/May sherif

1
1
Svar på denne tråd
 
 Kan selv die...
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 06:27

Nu får han snart mælkesonden af for han kan selv drikke nu.

 

Billede

 

Billede

 

Den værste forskrækkelse har lagt sig og jeg genvinder stille og roligt lysten til at prøve igen.

4
0
Svar på denne tråd
 
 Højtstillet eller ej
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 08:53

Jeg må indrømme at jeg synes DV's "crush" med højtstillede heste har taget overhånd.

 

Vi havde selv en snert af dit problem for 5 år siden med vores Stevie Wonder hoppeføl. Efter nogle timer måtte jeg rejse hende og jeg tror der gik 4 timer inden hun pattede første gang, først der hahvde hun styr på sine meget lange ben. Både som føl og 2-års har hun fået en kommentar fra de tyske dommere om at hun var MEGET langbenet.

 

Jeg må indrømme at jeg lidt fravælger de mest højtstillede hingste. En af vores gode venner kendte også en ældre nordsjællandsk avler/rytter som blev ved med at pointere at en lidt kortbenet hest er nemmere at få rundt på en dressurbane.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 10:07
Jeg er enig i at man i dv har for for meget fokus på at lave udstillings modeller frem for ride modeller. og i og med vi avler vores heste kortere overlinje og vil ha dem så ulta lang benet ja så er det jo ret klart at det må gi problemer, de bliver jo ret krøllet sammen. jeg snakkede med en kammerat der laver ca 30 - 40 føl om året, han oplevede at mange føl kommer skævt ud. , men mon ikke de i dv snart opdager de er ved at skabe et ret stort problem.
2
0
Svar på denne tråd
 
 føl og benlængde
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 10:44

dejligt det går fremad med føllet.. håber du fortsat opdaterer os..

 

med hensyn til at DV ikke kan få for lange ben er jeg ikke enig i. Var her i april til kursus med Bjarne Nielsen og netop hestens eksteriør og virkning indenfor dressur.

Bjarne sagde netop at hestene skal være ædle og højtstillet men ikke for langbenet. Det skal passe samme, og der er også fokus på overlinien skal passe.. nej de skal ikke være for korte.. men heller ikke for lange.. men har de en funktionel overlinie, slås det ikke så hårdt ned hvis den måske har en stram lænd/kort eller lang..

tror vi alle vil have en ridehest, der vender rigtig og bruger sig rigtigt og derved har let ved at udføre det rytteren beder den om.. resten er jo nærmest kemi om hest og rytter passer sammen..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 11:01
en ting hvad der bliver sagt en anden ting er hvad der bliver kåret og sat på fløjen. dv taler lidt med to tunger
1
1
Svar på denne tråd
 
 lange ben
Forfatter: 
Dato:  06-05-2015 15:26

Charlotte, du rammer igen lige mine tanker.

Derudover er de mest langebenede heste vi har lavet dem der har været aller sværest ved at få til at gro sammen.

De har ikke fungeret i lange perioder i deres opvækst, der har "været færdige" når de var 7, og er først her begyndt at fungere rigtigt. De har krævet mere mineraltilskud, og mere foder undervejs.

Der er jo ingen grund til at bevidst give hestene (og os) problemer!

Egentlig er det jo også en smagssag, om man synes det meget lange ben er smarte eller ej.

Venlig hilsen

Lise


Stutteri Godthaab:

seriøs ifoling; køle-og frostsæd.

Afkom m.RDH mødre(maver udlejes)primært hann. blod, høj xx-andel sælges.

3-års RDH Gribaldi-De Niro-Palermo

Opst.af avlshp/plage

Salg af minibig hø

5
0
Svar på denne tråd
 
 Stadig fremskridt...
Forfatter: 
Dato:  07-05-2015 16:01

dagens melding fra dyrlægen var at hun nu har taget mælkesonden fra og nu skal han tage hvad han har brug for ved yveret selv.Han skulle have en gåtur i ridehuset idag, så hoppe og føl kunne røre sig lidt. Der var nogle tal i dagens blodprøve som dyrlægen gerne vil have til at rette sig så han får fortsat antibiotika og hvis det går efter planen skulle tallene være fine på mandag og så kan jeg hente ham hjem.

 

6
0
Svar på denne tråd
 
 Dagens billeder...
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 16:12

Billede

 

Billede

 

Han har også været med ude at gå i det gode vejr idag.

9
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-05-2015 21:00
Hvor ser han bare fin ud. Det bliver skønt når du får den lille dreng hjem
1
0
Svar på denne tråd
 
 Ser nu smuk ud!
Forfatter: 
Dato:  10-05-2015 11:59

Hvor DEJLIGT at det går i den rigtige retning!! :)

 

Problemet med de lange ben har vi jo heldigvis ikke med ponyerne - og synes i øvrigt ikke en hest skal stå på stylter!

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hjemme...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 15:55

Billede

 

Så er den lille fyr endelig hjemme

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 Endelig selv på fold...
Forfatter: 
Dato:  23-05-2015 21:39

Billede

 

Billede

 

Dejlige billeder af hoppe og føl selvstændigt på fold - min hoppe var meget urolig på fold i den første tid og det krævede mandsopdækning ellers gik hun hvileløst rundt ved leddet.

9
0
Svar på denne tråd
 
 3 måneder...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2015 23:22

Billede

 

Billede

 

Mit føl igang med at vokse sig stor og stærk

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 happy...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2015 23:29

Han er bare skønherlig, han er en selskabspapegøje med masser af lyd og er fuld af spillopper.

 

Smeden arbejder med at få ham til at stå bedre fortil, hvor han har været længe om at folde sig ud og blev stejl.

 

Vi var en tur på Blue Hors til følchampionat, en stor sejr at vi kunne deltage og hvis jeg føler han er klar drager vi til Vilhelmsborg den 16 aug.

2
0
Svar på denne tråd
 
 føller
Forfatter: 
Dato:  04-08-2015 23:56

Dejligt at det er gået den helt rigtige vej!

Endte du med at få hoppen ifolet igen?


Skrevet af Charlotte

charlottekondrup.dk

 

Klipning, undervisning mv. tilbydes!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dejligt at se
Forfatter: 
Dato:  05-08-2015 05:28

skønt at se at det stadig går godt med ham.

 

Hvad sagde de til ham til følskue?


 

1
0
Svar på denne tråd
 
 fremad.....
Forfatter: 
Dato:  07-08-2015 19:48

Ja, det er dejligt at det går fremad.

 

Jeg besluttede mig for at ifole hoppen igen, det er dog endnu ikke lykkedes, den er insemineret 3 gang og skal scannes på tirsdag ( min dyrlæge ringede idag og flyttede scan fra mandag til tirsdag )jeg ændrede ikke mit hingstevalg - Donkey Boy.

 

Vi havde en god tur til Blue hors jeg havde stort set kun set gallop og skridt herhjemme, så jeg syntes det var dejligt at se han travede på ring - han fik mange pæne ord med på vejen,som højtstillet , ædel , mm ( får blot en mundtlig bedømmelse på BH ) Ib Kirk sagde til sidst noget i retning af "desværre står føllet lige nu ukorrekt fortil ( stejl ) og det hæmmer gangen, håber smeden er ind over og den snart er rettet op" smeden havde beskåret ham samme uge som vi tog afsted så han var højst sandsynlig ømtået - det er mit første føl og jeg har meget at lære. Et par billeder fra dagen.

 

Billede

 

Billede

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Han ser
Forfatter: 
Dato:  07-08-2015 22:07

Han ser dejlig ud


 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Følbedømmelse
Forfatter: 
Dato:  16-08-2015 19:52

Jeg valgte at få en følbedømmelse i region 5 idag, var lidt i tvivl om, om jeg ville have ham afsted pga benstilling, men efter at smeden kom med positivt ift hvordan han retter sig, tog vi afsted.

 

Han blev bedømt med 7.5 i helhed og fik bla 8 i type og 8 i skridt, og måtte lige skrive til smeden at han fik 7.5 i forlemmer.

 

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider