Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Stor hingst?
Forfatter: 
Dato:  01-06-2015 21:22

Havde egentlig planer om at lave et Temptation føl mere på min Don Frederíco/Weltbürger hoppe....men årets føl efter De lór er ikke så stort, og hendes Teptationføl som er 3 i år er også for lille.....såå mske jeg skulle overveje en anden der avler lidt større. Tænker måske Zodiac, han er 174, det skal være en uden D-blod.

Nogle gode ideer?:-)


Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skal avle stort
Forfatter: 
Dato:  01-06-2015 21:34

Det er jo vigtigere at hingsten avler stor end at den selv er stor. Dvs du skal i gang med at tjekke stamtavler for stangmål alle hestene i stamtavlens første mange led.

 

Fx har Zodia både De Noir og Andiamo i stamtavlen, som begge kan avle småt.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 ghaæorf
Forfatter: 
Dato:  01-06-2015 21:47

Ja, men han har også Zack, som jo gicver lidt højde....har gjort det her ihvertfald:-)

Andre end Zack der avler stort?

 


Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd
 
 prinz k3
Forfatter: 
Dato:  02-06-2015 06:55
Jeg har lavet tre Prinz k3 afkom. To helsøskende på hhv 171 & 175 og fik lige i går en hilsen fra den nu 4 årige jeg solgte som føl. Her skriver de han er 175 cm i stang. Han er nevø til de to førnævnte.
Mødrene er hhv 164 & 166.
Men inden du kun kigger højde så er mit indtryk at Prinzen giver smidighed god skridt og galop. Der kan ønskes lidt op af bakke og bæring. Hoppen må heller ikke være lang i lænden.
Men det er fantastiske rideheste, der virkelig gerne vil arbejde. . Mine to søskende er nogle pilfingre og der skal da ske noget.. og får de lov så kravler de i lommen på mig. Jeg får tit ros for deres fantastiske temperament of vilje til arbejde og please. ..vallakken har dog godt nok brugt meget ekstra tid i sin uddannelse bare på at blive voksen i sit lille hoved.. men med sine nu 6 år vokser han kraftigt med opgaven :-)

Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-06-2015 17:25

Everdale tilfører ifølge hans følbeskrivelse størrelse.

 

Zack, Vincent Marinello (baseret på et lille følgrundlag, så den er nok ikke så sikker) og Sezuan måske også.

 

Ellers har jeg overvejet Dante Weltino, som også ser ud til at give en fin størrelse føl, men her har jeg ikke set en følbeskrivelse.


Spændende føl ventes i 2015; Franziskus/Heslegård's Louis, For Romance/De Noir og Everdale/Stedinger

www.stutterikrone.dk

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider