Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hoppe går stille med dørene
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 19:42

Jer der får jeres hopper naturlig bedækket, gør i noget ekstra, giver i noget ekstra?

Min NF Hoppe skal ifoles og vi har i denne brunst testet hende hver dag ! hun virker interesseret men slå fra?

 

hun har aldrig vist tydlig brunst, men nu efter hun er kommet til hingsten har hun vist mere....

er jeg ude i at skulle sprøjte hende i brunst evt.

eller hvad ville i gøre??

 

det er hoppens første!


 

 

Eddiebarnet <3

Elmholst Nutella <3

Zsa zsa <3

Zurreal Perfection <3

 

Nu mor til Frida <3 (11.11.12)

Og Mille <3 (04.06.14)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hoppens brunst
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 21:05

Jeg har lige nu flere hopper til bedækning en af dem har aldrig fået føl og havde hormonproblemer= viste brunst konstant derhjemme, men når hun først var her viste hun ingenting overfor hingstene! Det gik der godt 3 uger med, så lukkede jeg hende på fold sammen med hingsten der er særdeles fornuftig og sagtens kan tåle at få en hoppe ind til sig der ikke er i brunst= ok så venter han til hoppen er i brunst :-), efter 3 dage var hun i normal høj brunst og blev bedækket.

 

Jeg har nogle gange fået sprøjtet en hoppe men syntes ofte de ikke kommer i fol ved den første brunst efter de er sprøjtet, men først ved den næste naturlige brunst.

I min verden er den bedste påvirkning hoppen kan få en rigtig hingst at gå sammen med, men det kræver en hingst der ikke slår hjerne fra og tror alt der bliver lukket ind til ham skal bedækkes med det samme!, med det resultat at hoppen løber skræmt rundt i folde og hingsten har stor risiko for at blive sparket :-(


Bent


Welsh Cob avler


www.kildegaardstud.com

4
0
Svar på denne tråd
 
 Sprøjte i brunst
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 08:25

Man kan ikke bare bevidstløst sprøjte i brunst, det skal gøres på det rigtige tidspunkt for at give optimal effekt. Jeg har flere gange fået sprøjtet hopper i brunst med rigtigt godt resultat.

 

Fx fik jeg et år sprøjtet en hoppe tirsdag, dyrlægen sagde så at han regnede med at hun skulle insemineres mandag. Men allerede torsdag viste hun brunst over for vores ponyhingst, fredag lavede vi follikelkontrol. Lørdag blev der bestilt sæd og insemineret, mandag var ægget gået. 11 mdr senere på dato stod der et føl i boksen. Det er det nemmeste føl jeg nogensinde har lavet.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ville ikke bare
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 13:45

Min hoppe, som viser tydelig brunst, blev sendt til hingste lige da brunsten startede. Det skulle være naturlig bedækning, men hun kunne bestemt ikke døje nogen af hingstene.

 

Hingsteejeren mente jeg havde sendt hende afsted på et forkert tidspunkt, og hun blev scannet efter knap 3 uger, og alt så normalt ud og hun var kort før en ny brunst.

 

Den nye brunst kom, og selv om hun ikke var særlig interesseret blev hun bedækket. Men det gav ikke resultat, for efter yderligere 2 uger kom hun i en rigtig kraftig brunst hvor hun meget gerne lod sig bedække.

 

Vi går nu og venter føl i første halvdel af juni.

 

Det er ulæmpen ved naturlig bedækning, man er nødt til at tage hensyn til hoppens mening :)



BirteB
Husk at leve mens du gør det,
Husk at ride mens du tør det!
0
0
Svar på denne tråd
 
 lige en update
Forfatter: 
Dato:  03-06-2015 11:17

Vi valgte at stille dem i stod hvilket også så ud til at virke... dog er hoppen meget sensitiv ved bagparten og lossede ud inden hingsten var færdig... hun ville rigtig gerne bedækkes men under agten er det som hun siger @!#$ hvad sker der her...!

 

dyrlægen blev spurgt og hun sagde hun havde gode erfaringer med at lige tage toppen med noget bedøvelse!! ikke bedøve men som i form af zylkene eller hvad det hedder....

 

men igen det kan være i næste brunst ser det anderledes ud mht til at lade ham springe på og blive færdig? han er yders sød ved hende en rigtig gentleman :) men han bliver jo lidt frusreret når ikke han kan få lov at blive færdig!

 

hun acceptere ikke at man holder hende, altså bedækker for hånd så slår hun fra uanset hvor højbrunstig hun er !!


 

 

Eddiebarnet <3

Elmholst Nutella <3

Zsa zsa <3

Zurreal Perfection <3

 

Nu mor til Frida <3 (11.11.12)

Og Mille <3 (04.06.14)

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider