Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Ekspertise søges - Hvilken hingst??
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 17:47

Håber på at få lidt gode råd til valg af hingst fra nogen af jer derude :)

Jeg skal have ifolet en hoppe i år, hvor jeg har et godt øje til et par hingste, men jeg er stadig lidt i tvivl om hvad jeg får ud af det, ved at anvende en af disse hingste.

 

Jeg ønsker ikke at få rådgivning ved avlsforbundende, da mange af forbundendes "rene" hestes eksteriør ikke er noget jeg ønsker.

 

Info om hoppen - både dressur og springbetonet, stg mål i 160'erne, meget spinkel og der er over 3/4 fuldblod i. Godt hoved generelt, og har ingen skavanker hverken arvelige eller ej.

 

Det jeg ønsker - En lidt tungere type end hoppen, selvfølgelig stadig sporty. Springbetonet, og i en god højde (det vil sige højere end 165). Det siges at hoppen avler ret stort i forvejen. Gerne en mørk hingst (er forelsket i sorte heste) men jeg avler selvfølgelig ikke efter farve :)

 

Så spørgsmålet er, hvilken hingst kan i anbefale - som er af lidt større og robust kaliber, springbetonet, og selvfølgelig avler sunde og fornuftige føl :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har en
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 18:20

Jeg har en meget fuldblodspræget hoppe og til hende har jeg valgt Casir Ask. Netop for at få mere krop på. Med Casir er der jo 50/50 chance for skimmel, men jeg er ikke sikker på at han avler rødt? Jeg har set den del mørke efter ham.


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 18:53

Store mørke og smukke.....Det er Favorit Ask og Crelido. Desuden er de begge så godt travende, at det ikke er deprimerende, at ride lidt dressur på dem også.

Var det noget?


MVH Britt


med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indlæg
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 19:06

Jeg synes du skal prøve at kigge på Heinsgårdens Christa, en super dejlig storrammet hingst, der springer med stor kapacitet, og også er velgående i alle tre gangarter

 

I hans hoppestamme er der også både spring og dressur resultater

 

Du kan se mere om ham på Stald Kejlberg's Facebook side, og her er et link til et afkom efter ham

 

 

www.facebook.com/266331350195530/ videos/410631145765549/

 

 

Annette


Kvalitets avl af springheste


Nu også på Facebook


DH hoppe sælges. Spring/Military hest


www.staldkejlberg.com

 

www.stutteritaldorf.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Valg af hingst
Forfatter: 
Dato:  23-04-2015 08:11

Prøv at kigge på Party Dance. Den har levereret afkom der er både ridbare og har kapacitet. Den står til rådighed i år med både fersk og frost sæd. Se hjemmeside http://www.stald-dance.dk.

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider