Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Indtryk af hingste
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 10:23

Da jeg slet ikke kan beslutte mig og nu 'kun' har ca 2 mdr til at træffe valget har jeg brug for noget indput men mest at høre nogle tanker omkring følgende hingste indenfor vidergivelse, i prioriteret rækkefølge, af: Front, nakke og lænd:

 

Scuderia,

Don Olymbrio,

Dancier,

De l'Or,

For Romance

 

Hoppen selv er meget fuldblodspræget, men velgående og meget velfungerende på trods af 'fuldblodshals' og lang lænd. Jeg har en plag efter Boney M som har en forbedret men desværre stadig en fuldblodspræget hals. Ellers er det lille bæst blevet tilfredsstillende og forbedret kropsmæssigt.

 

Jeg håber på lidt tanker omkring disse drenge da jeg efterhånden har set mig fuldstændig blind på føl, indextal og videoer.

Gode idéer er selvfølgelig også velkommen.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Forbedret hals
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 13:56

Vi havde en hoppe som din, en halvblodshoppe med en lidt trist fuldblodshals. Vi har lavet 3 fø på hende, en Rosentanz, som fi mors hals og så 2 efter hhv. Stevie Wonder og De L'Or, som begge vender rigtigt i halsen.

 

Så umiddelbart tænker jeg Scuderia eller Dancier/De L'Or. Fælles for dem er at alle hingste i afstamningen har en velansat og velformet hals, dette gælder i øvrigt også For Romance.

 

Don Olymbrio ville jeg kun turde bruge på en hoppe der selv har en god hals. Tænk hvis halsen på føllet både bliver lavtansat/vender forkert og så er kraftig.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 tid til overs.
Forfatter: 
Dato:  04-03-2015 16:19
Så fik jeg lige tid til at skrive.
Mange tak for indput Charlotte!
Jeg havde ikke lige tænkt på muligheden for en lav,tyk hals med Don Olymbrio. Synes halsen sidder flot på alle de afkom jeg har kunnet finde billeder/video af. Men har dog været lidt bekymret for tykkelsen.

Indextals mæssigt er jeg lidt bekymret for hvad Rotspon kunne overraske med hvis jeg bruger De l'Or. Godt der er lidt tid endnu.

Med krikserne:

Chosen One og Bielfire choice.

Ejerlejlighed m unik udsigt sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider