Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Min hest skal have føl!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 10:54

Min gamle hest Lotte på 8 år, foler til næste forår.

Hun er blever ifolet med en Stor flot oldenborg han er sort og min heste Lotte er en Fjordhest, hun er gylden i farven jeg kan ikke ligefrem kalde den gul.


Tror i føllet kommer til at se sådan her ud ? :


155 i stang, rødlig i farven, sort man og hale med lyse striber i fra fjordhesten, måske zebrastriber på benene eller bare sorte ben, så om 3-4 år får jeg hendes føl og kan ride på, for nu har jeg jo en anden fjordhest på 11 år den er 138 i stang, så jeg savner et støre ridedyr, og selfølig rykstriben !!



Lotte er 145 i stang og Oldenborgen er 165 så føllet bliver jo nok 155.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad tror i ?
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 11:00

Hvordan tror i føllet kommer til at se ud ? vil meget gerne høre jeres mening !!!!!!!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 et gæt
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 12:01

Jeg havde for nogle år siden en fjordheste-blanding på ca 140 i stg. Hun lignede en fjordhest og var gul. Hun var ifolet en oldenborghingst og fik et føl, som var almindelig mørkbrun, uden aftegn og nu hvor afkommet, en hoppe, er 3 år, ser hun ud til at holde ponymål.


Men altså moderen, som var en blanding lignede egentlig en fjordhest, bare i lidt lettere udgave.


Naboen har også en fjordheste-blanding, som ikke er gul, men mere mørk i farven, men man er dog stadig ikke i tvivl om at der er fjordheste-gener i spil.

En bekendt af mig, havde også engang en fjordhest-holstener-krydsning. Hesten lignede præcis en fjordhest, blot med et stangmål på 160+.



Jeg synes altså at have oplevet, at førstegangskrydninger med fjordheste ofte ligner fjordheste rigtig meget. Højden kan dog variere noget.


Mvh Tina


R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010


"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 15:55

...nu når faren er sort tror jeg ikke du skal regne med at føllet bliver gult. Det bliver sikkert musegrå grundet hingstens farve.


Chancen for brunblak er der selvfølgelig stadigvæk, men tror chancen for musegrå er større.


Mvh Nina Nielsen & Plethesten


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *


http://rasmine.skysite.dk/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Men....
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 15:56

....det kommer så igen an på om faren er genetisk sort eller han bare er meget mørkebrun eller sortbrun.


Mvh Nina Nielsen & Plethesten


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *


http://rasmine.skysite.dk/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Okay tak for hjælpen, er der ikke flere
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 11:52

Okay men jeg tror ikke føllet bliver mussegrå!


Jeg tror det bliver lidt rådlig i farven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjo...
Forfatter: 
Dato:  01-07-2011 21:28

...men når det er sot + brunblak så giver det tit musegrå som den her:



Mvh Nina Nielsen & Plethesten


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *


http://rasmine.skysite.dk/


0
0
Svar på denne tråd
 
 lotte, er det Brawnies mor?
Forfatter: 
Dato:  04-03-2015 09:53

er det mund den mor jeg søger... jeg prøver nemlig at finde min Brawnies mor, indtil nu er det her det mest lovende

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider