Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hingst til holstener hoppe
Forfatter: 
Dato:  29-11-2014 23:47

Vi står og skal finde hingst til denne hoppe, men er ikke helt så meget inde i det med at finde rette hingst, så tænkte at jeg ville spørge jer hvad i vil anbefale.

 

Hoppen er holstener, og dette skal hingsten også være.

 

Hoppen er en coronado/concerto 2 på 160 cm, men avler stort og har allerede lavet nogen super lækre afkom.

Hun har til kåringen kun fået 5 og 6 taller, desværre.

Men, hun er bestemt godt gående, og med et virkelig godt temperament.

 

Vi har et ønske om noget Quidamblod hvis muligt.

 

Vi har haft kigget på disse hingste her, hvor den første har stor interesse.

 

ghh.dk/DK/Hingste/Quarz%20ASK.aspx

 

ghh.dk/DK/Hingste/QUIRAN.aspx

 

ghh.dk/DK/Hingste/Ivento.aspx

 

 

 

Billede

 


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hingstevalg...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2014 16:43

Spændende med din hoppe.

Jeg har en Coronado/ Sacremento song XX hoppe, som jeg også sidder og kigger efter hingste til.

 

Quarz Ask er på min liste. Jeg så ham i Herning sidste år, og sjældent har jeg set en hingst være så smidig og velfungerende i sin overlinie.

Jeg savner bare lidt at se nogle afkom efter ham.

 

Min hoppe fik et fantastisk hoppeføl efter Clarimo i år.

Derudover har hun fået efter Heartbreaker og Clearway.

 

Contendro 1 har jeg også overvejet.

 

Jeg kan finde min liste frem senere, så kan du se mine overvejelser.

 


Anne

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-11-2014 17:35

Meget gerne, synes det er super spændende sådan noget nemlig.

 

Ja, jeg ville også gerne have set lidt afkom efter ham inden jeg bestemte mig, men ved slet ikke hvor længe han har fungeret dom avlshingst.

 

Synes bare at hans afstamning var spændende, og han virker som en hest med rette indstilling, god teknik og fornuftig bygning.


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Favorit/coronado/corlando
Forfatter: 
Dato:  30-11-2014 20:32

Jeg havde en hoppe efter coronado/Corlando/Goldfinger. Hende trak jeg et favoritføl på, man kan sikkert finde min gamle tråd med billeder herinde hvis man søger.

Den er jeg meget tilfreds med og glæder mig til at ride på ham i løbet af sommeren.

 


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hingste..
Forfatter: 
Dato:  30-11-2014 21:37

okay på min seddel står der følgende:

 

Casall

Clarimo

Quarz

Numero Uno

Diamant de semilly

Casalito

Crunch

Zirocco Blue

Contendro 1

 

Husk det er lidt en brainstorm, så der er lidt af hvert og der er ikke sorteret ;)

 

Jeg skal vigtigst af alt have en hingst med et godt fundament og en god overlinie, da det er hoppens svage sider.


Anne

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Også mig...
Forfatter: 
Dato:  02-12-2014 12:54

Jeg går også i overvejelser mht. holstenerhingst til foråret.

 

Jeg har en holstenerhoppe efter Cassini II/Feenspros xx, som i år er ifolet med Limbus. Næste år havde jeg tænkt at bruge Cormint, da hun har et super 3 årsafkom efter ham, men han er jo røget til Frankrig, så det bliver ikke lige næste år...

 

Min hoppe er stor nok (175), og kommer også fra en familie med en ok størrelse, så højden skal nok gå. Cormintafkommet er som 3års 168.

 

Jeg ønsker mig først og fremmest blod og en lettere galop. Og så ville jeg gerne have en yngre hingst, med god sædkvalitet. Hun er ikke svær at få ifol, og hvis hun holder første gang i år, vil jeg prøve at skaffe noget Mighty Magic-sæd til næste år.

 

Jeg overvejer:

Quarz - dejligt smidig, men måske synes jeg, at han virker lidt som en prop? Og så er der ikke meget blod synes jeg.

Cayado - han er fin, men jeg mangler blod...

 

Kunne der være nogle interessante L-hingste?

 

Mvh Sisse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indlæg
Forfatter: 
Dato:  02-12-2014 15:56

Sisse, Cormint er jo stadig til rådighed, selvom Ken har lejet ham

 

Så hvis dk ønsker at bruge ham, så er det da bare at gøre dette

 

 

Mvh Annette


Kvalitets avl af springheste


Nu også på Facebook


DH hoppe sælges. Spring/Military hest


www.staldkejlberg.com

 

www.stutteritaldorf.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 Godt nyt
Forfatter: 
Dato:  03-12-2014 19:47

Det var da en skøn nyhed - jeg har ikke rigtig kunnet Google mig frem til andet, end at han var røget til Frankrig - og derfor begyndte jeg straks at brygge på en plan B. Den er jo nok stadig god at have, men nu har jeg da en klar plan A :-)

 

Bare et par spørgsmål - hvem er ham Ken du taler om og hvordan finder man noget om stedet Cormint nu står?

 

Findes der evt. nogle FB-grupper hvor man kan stille sine dumme spørgsmål om avl af holstenere? Der er jo lidt halvdødt herinde og det er jo altid godt at kunne lære af de mere erfarne...


mvh Sisse

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indlæg
Forfatter: 
Dato:  03-12-2014 20:38

Undskyld, det er fordi jeg kommunikere privat med ejeren af The Stallion Company, så derfor fik jeg ikke lige tænkt mig om ;-)

 

Ken ejer ovenstående, og her er et link til hjemmesiden :

 

http://www.thestallioncompany.com

 

 

Annette


Kvalitets avl af springheste


Nu også på Facebook


DH hoppe sælges. Spring/Military hest


www.staldkejlberg.com

 

www.stutteritaldorf.dk

0
2
Svar på denne tråd
 
 Forrygende!
Forfatter: 
Dato:  03-12-2014 21:32

Nu kan jeg jo så også se, at de har Estebsn stående - jeg ved, at du er glad for ham, så måske ved du også lidt om ham og mulighederne for at bruge ham nu. Tidligere stod han ikke på en EU-station, så vidt jeg kan finde frem til - men det er TheStallionCompany eller hvad? Så Esteban står også til rådighed for danske hoppeejere? På frost oder?

 

Nu nu får du lige alle de spørgsmål jeg lige så godt kunne fyre i TheAtallionCompanys retning, men fedt hvis du nu ved noget :-)


mvh Sisse

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Indlæg
Forfatter: 
Dato:  03-12-2014 22:19

Esteban xx lever ikke mere, men der er sparsomt med frost efter ham, og jeg ved ikke om han sender ud af det mere, du skal nok ikke forvente det

 

Faktisk er Waterdance xx også afgået idag, så der er ikke mange fuldblod's hingste

 

Har du evt. kigget på Ibisco xx ??

 

 

Annette


Kvalitets avl af springheste


Nu også på Facebook


DH hoppe sælges. Spring/Military hest


www.staldkejlberg.com

 

www.stutteritaldorf.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 Albaran xx
Forfatter: 
Dato:  04-12-2014 10:21

Jeg har set et par afkom efter albaran xx, de har alle været smarte og sprunget godt.

 

Kender du noget til ham Annette? Han bor på Watermolen og er godkendt i de fleste større forbund i europa.

 


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hingste...
Forfatter: 
Dato:  04-12-2014 20:26

Sisse hvorfor har du valgt Limbus?

 

Jeg er blevet anbefalet at se efter noget L blod.

 

Hvordan avler han?


Anne

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingst
Forfatter: 
Dato:  05-12-2014 10:17

Skønt med en aktiv holstener-tråd :-)

 

I år stod valget mellem Limbus og Water Dance xx. Jeg valgte at bruge Limbus i år, fordi han jo er oppe i årene og jeg tænkte, at Water Dance kunne jeg altid prøve... Sådan kan det gå.

 

2014 er den første sæson med hoppen som kun er kåret i Holsten - derfor valgte jeg at bruge en af forbundets hingste - det er let og billigt.

 

Jeg har ikke kigget enormt meget på ren xx - jeg vil gerne have noget gennemprøvet og gerne noget med egenresultater. Det synes jeg af og til er svært med fuldblod. Esteban (gennemprøvet) ville være super - og Water Dance (prøvet i military-sporten) ville være ok. Ibisco xx og Albaran xx har jeg ikke rigtig fået kigget på - dem må jeg se nærmere på.

 

Nu prøver jeg at se om ikke Cormint er vejen frem i 2015 pga. hoppens fine første afkom - og så må jeg spare sammen til Mighty Magic bagefter (hvis det kan skaffes, jeg synes, det er svært at finde ud af, hvor han er henne).

 

Jeg valgte Limbus i år, fordi jeg gerne vil have noget blod på hoppen, noget smidighed, fordi størrelsen ikke er et problem og fordi hoppens mor har gjort det godt med L-blod.

 

Så er det også rigtig vigtigt for mig, at det er et afkom jeg virkelig vil glæde mig til - jeg avler kun på den ene hoppe og vil ikke 'spilde' et år på en hingst jeg ikke synes er den rigtige.

 

Jeg krydser fingre for et hoppeføl, og bliver det en hingst må valget stå mellem Limbus (igen) eller Cormint.

 


mvh Sisse

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mighty Magic
Forfatter: 
Dato:  05-12-2014 10:43

Mighty Magic blev i vinters solgt til Frankrig.

 

www.haras-du-feuillard.com/ fiche_etalon_mightymagic_en.html

 

www.haras-du-feuillard.com/ documents/ Contratdesaillie2014.E...is_001.pdf

 

Sæden som sådan er ikke så dyr 1120 Euro men der løber rigtigt meget på i transport kan jeg se.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Migthy Magic
Forfatter: 
Dato:  05-12-2014 10:58

Hurra for at der er nogle som er bedre venner med Google end mig - tak for det Charlotte.

 

Ja, det ser ud som om det hurtigt kan løbe op i transport - puha. Men skønt med 'live-foal-guarantee'.


mvh Sisse

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sidste år
Forfatter: 
Dato:  05-12-2014 12:05

Du skulle have brugt MM sidste år, der stod han hos Dressurleistungszentrum Lodbergen, som ikke ligger ret langt nede i Tyskland og som sender sæd til DK noget nær 3 gange om ugen fra fx. For Romance, Follow Me og Dante Weltino.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-12-2014 23:03

Evt nogen gode forslag hvad jeg kunne smide på min hoppe, hvis det ikke skal være Quarz ask?

 

Har et stort ønske om at få noget Quidamblod i, og meget gerne en der også giver noget mere gang.

Afkommet skal jeg selv bruge til spring og evt military.

 


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg foreslog favorit ask
Forfatter: 
Dato:  09-12-2014 23:30

Fordi han jo netop har quidam (diamant de semily/darco/quidam) og jeg selv har et rigtigt godt føl efter ham på min gamle coronado/corlando hoppe.

Se min her

linebergmann.dk/galleri/faraday-2/

 

Ellers er der en hingst som quinton, der er quidam ff. dem jeg har set har været ædle og godt galoperende.

 


 



Med venstre hånd
Line

 

 

http://linebergmann.dk/ - CassiusCam

 

http://militaryhesten.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-12-2014 10:58

Ja, men er kun interesseret i at bruge holstenerhingste da hun er holstener, og kåret i holstener.


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Q-Verdi
Forfatter: 
Dato:  11-12-2014 11:54

Hvis du gerne vil have gang + Quidam, kunne Q-Verdi måske være værd at undersøge nærmere. Han er efter Quidam med Landgraf som morfar.


mvh Sisse

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-12-2014 09:28

Ham har jeg slet ikke hørt om før, så vil bestemt tage et kig på ham.

 

Tusinde tak.


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-01-2015 22:51

Indtil videre hælder vi stadig mest til Quarz ask, men line nævner længere oppe Quinton.

 

Det er en hingst som jeg i nogen år har ønsket mig et afkom efter, men vil han i det hele taget kunne passe på hende?

Og afstamningsmæssigt, ville det gå der? kan se er i hvertfald er en hingst der vil gå igennem i 3 og 4 led er det vist nok det er.

 

Lige det bedste billed af hende jeg har pt.

Der mangler stadig lidt sul, og i den grad muskler, men hun er bestemt blev pæn i løbet af den måned hun har stået her.

Som det ses er hun jo lidt grov i det.

Hun er forholdsvis lavstammet, og med lang ryg, måske ikke så nemt at se på det billede her, men ses tydeligt når man ser hende live.

 

Billede

 


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hingst...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2015 22:39

på min liste står der nu også Calido 1 og Cornet Obolensky.

 

Jeg er også blevet foreslået Cornado II Z, men det er ikke en hingst jeg har kigget nærmere på endnu.

 

Jeg ved ikke om du kunne bruge min "liste" længere oppe? ;)

 


Anne

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hingst till holstenerhoppe
Forfatter: 
Dato:  18-01-2015 17:35

rytter: Quintero kanske är ett alternativ om du vill ha Quidam blodet?

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 08:51

Ser ud til at vi nu har besluttet os for hvilken hingst, som er Dinken.

 

Slet ikke med Quidamblod som vi ønskede, men super velspringende, god højde, fornuftig bygning og sind.


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hingst...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 09:06

Dinken ser også fin ud.

 

jeg har også haft kig på Singular ls la silla.

 

kender nogen til ham?


Anne

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-03-2015 10:09

Han ser ellers også fin ud, rigtig fin bygning.
Og afstamningen er bestemt heller ikke tosset.


 

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider