Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hvordan kan en LU kåres???
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 21:40

Hej!

 

Jeg har 2 hopper og jeg er mildest talt dybt forvirret.

Begge hopper har rødbedefarvet pas.

 

Hoppe 1:

På forsiden står der, at hun er DK LU. Dog sidder der et klistermærke i passet, hvor der står hun er kåret i DS.

 

Hendes far er DVH (efter 2 X Hannoveraner). Hendes mormor er DH og morfar er DH, men ved hendes mor står der DK DV. Ikke umiddelbart noget om at hun skulle være kåret.

 

Hvordan kan min hoppe så være kåret? Og vil hun evt kunne kåres i DH?

 

Hoppe 2:

På forsiden af passet står DK DV. Hendes far er DVH og hendes mor er DK LU DS (lyder lidt som det hoppe 1 så også er). Hun er ifolet nu, og jeg havde bare regnet med at hun kan kåres, og regner da også med det stadig. Men vil lige være helt sikker? Og kan hun kåres i DH?

 

 

På forhånd tak :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Navne på?
Forfatter: 
Dato:  23-11-2014 22:36

Jeg skal have navne på for at kunne svare dig 100% korrekt.

 

Men mht hoppe 1, så er hun LU-registreret da hendes mor ikke er kåret, og medmindre mor bliver kåret kan hun ikke kåres højere. En kåring i DH kræver kåring i de 3 første led på morsiden. En kåring i DS kræver derimod kåring i minimum hvertandet af de 4 første led eller som DH-hoppen kåring i de 3 første led.

 

Mht hoppe 2 så skal jeg kende afstamningen for at svare dig 100%, men hvis mors LU-registrering skyldes en ukåret mor, som ikke er kåret senere, så vil denne hoppe også kun kunne kåres i DS.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 12:13

Charlotte har egentlig givet dig det eneste mulige svar, når der ikke er yderligere info at gå på.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua nykåret cremello varmblod . ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan det måske??
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 14:04

Kan det ikke tænkes, at hoppe 1's mor er blevet kåret i mellemtiden ( altså efter føllet fik pas) siden hoppe 1 tilsyneladende er blevet DS-kåret?!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er afklaret...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 15:17

Hej igen!

 

Og tak for svar. Det er afklaret for mig nu.

 

Det viser sig at hest nr. 1's mor er blevet kåret efter stamtavlen er lavet. De er begge kåret på en måde tilbage så der er nok kåring i leddene til at begge kan kåres :)!

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider