Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Hvilken skal gemmes ??
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 11:10

Har de her to welsh WPBR.

den ene et føl i år i praktisk farve og med masser af showattitude

den anden et år i en smuk men upraktisk farve, rolig gemyt og ligner en mini hest.

 

Har hele tiden sagt at en skal væk, men kan ikke vælge. Hvad ville i vælge.

 

Jeg selv elsker shows, men min datter har genoptaget ridningen og er, i hvert fald endnu, mest til de rolige.

Begge ponyer kan blive fine rideponyer den ene er bare nemmere at tænde end den anden.

 

Ville nok helst beholde begge men min mand er ikke enig.

 

what to do ?

 

priotere hvad der MÅSKE er bedst for datteren, eller hvad jeg helst selv vil. Eller udbyde begge og lade skæbnen vælge ??


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 svært...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 12:17

jeg kan godt følge dig, at det er vildt svært..

Man datter har en pony, der er sød og rar og de lærer tingene sammen.. men nogle gange skal jeg altså hjælpe til når pony har sin mening om tingene.. glæder mig helt vildt til hendes søn bliver gammel nok da han bare har lidt mere af.. "nårh ja jeg tager bare imod hvad i byder mig"..

 

Men datteren knuselsker sin pony og de er begyndt at ride små stævner (LD med trækker/babyspring med trækker). Her i weekenden sagde hun direkte. "Mor jeg vil hellere til stævne end dyrskue, for der kan jeg ride".. og jeg er ikke i tvivl.. når pony og datter bliver gode nok, har jeg en pony der har let ved at forme sig fortil (de skal bare lære det sammen).. og er yndig at se på.. gangarterne skal nok komme når kræet lærer at komme frem og ned ..

 

Så uden at kigge på dine heste (har set dem ved anden lejlighed), så vil jeg klart vælge den der har det bedste "ridetemperament" for det er det er giver de gode rideture.. en velformet hals, der gør det let at forme sig fortil gør også rideturen lettere for de små. det er nok de to faktorer jeg mener er vigigst for de små ryttere..

Jeg ser desværre tit ponyer, der vender helt forkert og derved er det meget sværre for de små at ride "rigtigt". vi hestetøser kender det jo selv, når hesten søger frem og ned til biddet, bliver gangarterne jo også mere bløde og nemmere at sidde i..

For meget rygsving ser jo godt ud, men de små er ikke altid dygtige nok til at ride det..

Ellers må du jo sætte prisen så højt at den jo ikke kan sælges også "beholde" begge.. en til jer hver..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

3
0
Svar på denne tråd
 
 Prisen på grisen
Forfatter: 
Dato:  25-09-2014 12:42

Det kunne man jo også ;)

Ej, men er nået frem til at de ikke bliver foræret væk.

 

Begge vender jo egentligt rigtigt, men den showy pony skal der ikke meget til før end at halen kommer op, og så ryger ryggen jo desværre lidt.

Du har nok ret, så må vi vaske lidt ekstra til stævner.

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 13:58

Jeg ville vælge den der bliver den højeste når den er færdig udvokset ,så får din datter vel mest ud af den i længden.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Størrelsen
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 14:08

De forventes begge at blive store kat II ponyer, tror max der bliver 2 cm forskel ;)

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Welshponyer
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 14:30

Jeg vil helt klart vælge ridedyret, når du har en datter, som gerne vil ride - altså den med det rolige gemyt.

 

Det er ikke noget værre end at have en smuk fantastisk pony, løbende rundt på folden med kosten i vejret - når man faktisk bare gerne ville have været ude og ride.

 

VH Kira

1
0
Svar på denne tråd
 
 Når man avler til sig selv
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 16:02

Jeg ved godt, at det måske ikke er det populære svar, men hvis din datter endnu ikke er så dygtig, så går der jo lang tid før hun får glæde af en rå pony.

Jeg ved det er sjovt at ens børn rider på egen avl, men er det det bedste for din datter?

Måske ville den optimale løsning være, at sælge begge og købe en pony som passer til din datter nu og her, så hun får en god start på sin ridekarriere.

Jeg siger ikke, at hun ikke kan få glæde af en af ponyerne, men især med nye ryttere er det bare så vigtigt, at de får opgaver de kan magte. Ellers er det bare ikke sjovt at ride.


 

 

Stengaard

- En partner til toppen og en ven for livet!

Følg os på Facebook:

www.facebook.com/pages/Stengaard/ 397894633580913

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Pigen ...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2014 20:21

Har lige nu verdens bedste børnepony som hun starter LD dressur på.

og så har hun også en veluddannet pony til at stå og vente på hende når den har fravænnet næste år, dem jeg selv har avlet bliver en smule højere end den største af disse to. Så hun er jo nok heldigt stillet :)

 

Helt enig Sofie, de skal have en god start :)

måske det rent faktisk er hende selv der skal vælge hvilken hun føler der er et bånd med ?

 


 

 

www.stenhedegard.dk

 

 

Halmpiller sælges

 

 

Horselux hestefoder og Blue Hors totalpleje

 

 

Venter 4 welsh føl i 2015 alle er til salg

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 ridetype udtillingstype
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 11:12

jeg undre mig lidt, nu ved jeg godt at det ikke helt er det store dilemma i denne debat, men så aligvel lidt imellem linier, og derfor jeg tager mig den frihed at spørge, for det er måske et spørgsmål der kan hjælpe lidt på valget ?

hvorfor er der så mange avlere og racer der er begyndt at dele deres dyr op i ridetype og udstillingstype ? jeg ved godt at det er nemmere at sælge en hest til en rytter hvis du kan kalde den en ridetype og nemmere at sælge til en avler hvis du kan kalde den for en udstillingstype, men når alt kommer til alt er der vel et avlsmål inde for racen man i tidernes morgen har forelsket sig i og synes passer til det man selv ville bruge.

hvis jeg stod i dit sted, ville jeg klart beholde den du selv kalder udstillingsvenlig, du er som jeg forstår først udnævnt avler, og det er vigtigt at have ponyer der passer til avlsmålet, ridemålet er der jo selvfølgelig også, men tidslinien ser jo således ud, at de føl jo først kan begynde at blive redet om 3 og først om 4 år kan de begynde at starte stævner, og hvis din datter allerede nu rider stævner med sin pony og ligger fint på et ld niveau, så når hun jo fint at opbygge erfaringen, til en pony der er lidt mere tændt.

og som min underviser også siger, hellere en pony du skal prikke blødt til end en der skal losses til (alting med måde, men i forstår vel pointen ?)

 

 
 
 
 
3
0
Svar på denne tråd
 
 Showdyr ct. ridedyr
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 13:45

Nu avler jeg også Welsh-ponyer, og min fornemmelse er at for at klare sig helt i top til shows, så kræver det at ponyen har en vis tænding. En tænding der IKKE kan håndteres af (mindre) børn. Derfor er man som avler nødt til at beslutte sig til om man vil avle ride- eller showdyr.

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider