Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Kåres Hann. eller DV
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 15:26

Hej

 

Jeg har fået den skønneste hannoveranerhoppe, og det er ikke meningen at hun skal bruges som avlshoppe på nuværende tidspunkt,men være min ridehest.

Men tænker bare at det er smartere at kåre hende måske næste forår hvor hun (forhåbentlig) ikke står med en skade - altså sådan lidt rettidig omhu :-)

 

men hvor er det smartest at kåre hende?? DV eller Hannoveraner- fordele/ulemper.

 

hun er efter Rospon/Bretone

 

hvor kan man se i passet om hun evt. er kåret i Tyskland?

 

på forhånd tak

 

Tanja og Ramira

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hannoveraner
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 16:42

Jeg kiggede i passet på vores 4-års hoppe, der står kåringen på side 13. Så det gør det nok også på din hvis hun er kåret.

 

Jeg vil mene at du er bedst tjent med en kåring hos Hannoveranerne. Den største forskel er i mine øjne at hannoveranerne vægter funktionalitet, hvor DV vægter type, højtstillethed og spektakulær bevægelse.

 

En anden forskel er at HAnnoveranerforeningen i DK er en lille foreningen men med en kæmpe organisation i ryggen. Mens DV i Danmark er en stor forening dog kun 25% i forhold til Hannoveranerforbundet i Tyskland.

 

Har du spørgsmål til Hannoveranerforbundet, så skal jeg så vidt muligt prøve at hjælpe dig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hann. eller dv
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 20:56

Hej Charlotte

 

Tak for hjælpen indtil videre.

 

På side 13 i hendes pas står der:

 

Eingetragen in das stutbuch 1 des Zfdp

Zuchtbuch "Deutsches Pferd"

 

"Ramira" S1 og livsnummer

 

Er det så en kåring eller ??

 

Har været inde og læse på hannoveraner.dk og kan ikke helt finde hoved og hale i det med priser. Der er en pris for noget med aktive hopper i avlen... men ønsker hende jo kun kåret og ikke at bruge hende i avlen på nuværende tidspunkt ???

 

Tanja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kåring i andet forbund
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 21:05

Det betyder at hun ikke er kåret i Hannoveranerforbundet, men derimod i ZfdP, som er et andet tysk forbund. En kåring/registrering i ZdfP godkendes ikke i fx DV.

 

Nej, priserne i Hannoveranerforbundet er et kapitel for sig selv. Hvis man kårer i Hannoveranerforbundet og ikke vil avle, så skal man huske at afmelde hoppen inden 1. november, så er det uproblematisk.

0
0
Svar på denne tråd
 
 zdfp regler
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 11:43

zdfp er det ikke en EU kåring? har fået at vide engang ligemeget

hvor meget DV er imod det skal de anekende kåring derfra, altså hvis du får føl efter en zdfp kåret hoppe og en DV hingst så skal de godkende den.

Kender en der havde en DV hoppe som der blev brugt en zdfp kåret holstener hingst på, der skulle de efter sigende godkende afkommet som var et hoppeføl til DV fremstilling senere, og ikke bare til FOR men til DH hvis kvaliteten var til det, men jeg ved jo ikke om regler er lavet om.


Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 puha svært
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 16:26

Hmm Charlotte, skal det forståes sådan at hvis jeg vælger at kåre hende i Hann. så kan man "automatisk" få denne kåring godkendt/overført til DV?

Hmm må vist se om jeg kan få oplyst resultatet af hendes kåring i ZFDP så jeg måske har en ide om hvad det er jeg står med.

 

Nogen som er skrappe til tysk :-))))

 

Tanja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen automatik
Forfatter: 
Dato:  29-09-2014 19:36

Nej, der er desværre ingen automatik med kåring, hverken den ene eller den anden vej.

 

Men en kåring/registrering i ZfdP svarer næsten til ingen kåring/registrering.

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm svært
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 14:13

Må vist i tænkeboksen hvad jeg gør :-)

 

Synes, som skrevet før, at jeg har svært ved at gennemskue priserne ved Hann. Der er det nemmere og mere ligetil ved DV.

 

Ved ikke om tysk oldenborg evt. også kunne være en mulighed.

 

Mvh. Tanja... der går i tænkeboks :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bedste kåring
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 14:52

Jeg er ikke i tvivl om at du vil opnå det bedste kåringsresultat hvis du fremstiller hende i Hannoveranerforbundet.

 

Det kan godt være at det er billigst og mest ligetil i DV, men hvis du så står med en DS-hoppe med middelmådige karakterer, så er det knap så vigtigt.

 

I øvrigt så kan jeg fortælle at en eksteriørkåring i Hannoveranerforbundet af en hannoveranerregistreret hoppe koster i omegnen af 400 kroner + et gebyr til den danske forening, som dækker leje af faciliteter, overnatning for de tyske dommere og den slags.

0
0
Svar på denne tråd
 
 medlem?
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 18:43
Men skal man ikke være medlem af hann. Til flere 1000 kr for at stille til kåringen? Eller er det kun nødvendigt når hoppen skal være aktiv i avlen? For det er jo ikke planen lige nu :-)
Ja ved det er mange? ?? Men vil bare gerne gøre det rigtige og aner bare ikke en skid om det da jeg nærmest altid har haft vallaker
0
0
Svar på denne tråd
 
 Medlem
Forfatter: 
Dato:  02-10-2014 19:30

Jo du skal være medlem, det skal man også i DV for at stille til kåring. Og ja det er rigtigt at hannoveranerne har et ret heftig indmeldelsesgebyr for aktive medlemmer, men derefter er det væsentligt billigere end DV. Det ved jeg så godt at du ikke får nogen glæde af umiddelbart.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider