Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Følauktion Hammelev/føl søges
Forfatter: 
Dato:  12-08-2014 19:46

Hej Hn'er

 

Jeg har til aften modtaget en mail om at Region 4 søger føl til auktionen i Hammelev!

 

Den blev jeg meget overrasket over at se, da vi jo i lang tid har hørt om hvor svært det er at sælge sine føl, så hvis man vil af med sit føl, så er det da bare om at melde til nu!

 

Tilmeldingsfristen er onsdag d. 13/8 aften....se mere på region4.dk

hvor tilmelding også foretages.

 

Hvis mit føl ikke var solgt allerede, så havde jeg selv meldt til og jeg ønsker da så absolut for andre avler at de også får en ekstra mulighed for at komme af med deres føl, så derfor dette opråb herinde :-)

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum!!
Forfatter: 
Dato:  12-08-2014 20:48

Nu har jeg ikke fulgt med i priserne på auktion de sidste par år, men kan det måske hænge sammen med priserne har været utrolig lave og der ikke ifoles så mange hopper mere;)

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-08-2014 21:18

Min veninde har meldt sit føl til. Jeg overvejede kort, men var afsted med en anden bekendt sidste år eller forrige år og vi fik begge føl med hjem igen. Det var ikke dårlige føl, fine føl til avl og ridebrug, men der var bare ingen interesse.


Sælges:

DV plage/føl, både hopper og hingste. Efter Laurino, Boney M, Sunny Boy og Zack... se præs.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Købere
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 08:33

Man kan jo aldrig garantere at der interesse for et bestemt føl på en auktion, men på den anden side kan man jo heller ikke udelukke at den rette køber først er der i år?

 

Tror mange tænker at når eliteauktionen bliver holdt før de regionale følauktioner, så er de gode købere væk, men jeg ved da at dem der i år har købt mit føl, plejer at se frem til at købe et føl på Hammelev auktionen og og i år. Og jeg syntes de er meget fornuftige i deres prisvillighed.

 

Og faktisk ville jeg have glædet mig til at komme med føl til denne auktion, men jeg har desværre kun det ene, som er solgt nu.

 

Men hvis situationen er at der ganske enkelte ikke er lavet føl nok til at mange nok vil sælge, så må det jo betyde at vi snart har større efterspørgsel på heste og dermed bedre tider for avlere :-)

 

Jeg håber bare sådan at den auktion ikke bliver aflyst....det er et godt initiativ fra DV, som jeg gerne vil bakke op om.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 en tanke..
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 08:56

tænker på nu når der er en del færre hopper der ifoles.. kunne det så ikke tænkes at der laves færre føl med salg for øje!!

 

Da det var "værst" stod mange med fulde stalde og føl, de ikke havde plads til = bundpriser for føl/heste.. tror bunden er nået og der er fundet et leje og derved stabilisering af priserne.. men hvis der ikke er føl til salg kan de jo ikke tilmeldes..

det er blot en tanke og jeg har ikke nogen dokumentation for det!!


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 En tanke herfra
Forfatter: 
Dato:  13-08-2014 23:10

Først tillykke til dig "Lullemusen" med dit dejlige føl og salget af det. Fint at du minder os avlere på, at der er mulighed for afsætning i Hammelev.

 

Jeg tror Lene er inde på noget rigtigt. Der bliver ikke længere avlet på ALT med en livmoder. Tror mange avlere, i alt for mange år, har solgt heste med stort tab. Dels fordi avlsmaterialet ikke er godt nok og dels fordi man ikke altid er lige heldig som avler ( medfødte småskavanker, skader mm)og nogle individer sælges til langt under produktionsprisen.

Der er blevet skåret ind til benet. Vi avler nu i høj grad langt mere på stærke avlsindivider og de få føl vi får, har vi råd til at holde på og følge, til den rigtige køber melder sig.

 

Desuden har jeg over flere år fulgt priserne i Hammelev. Det er ganske få føl, der sælges til den pris, jeg kunne lokkes til at sælge mit for. Mange sælges for ca 20000 kr.

 

Måske er mit heller ikke mere værd, men han er bare ikke til salg for den pris.

Jeg har et herligt og meget velgående hingsteføl. Han er sidste årgang efter Don Romantic. Hans mor er efter "legendariske" BH Cavan og hun har 4 x elitehopper i lige linie ( m,mm,mmm,mmmm er alle elitehopper).

Jeg kunne sagtens overtales til at sælge ham, men jeg glæder mig også til at følge ham og kan han ikke koste penge, så bliver han mit fremtidige ridedyr.

Lad os håbe, at der ikke længere er så mange desperate avlere, som er klar til at sælge deres føl til spotpriser. Lad os håbe, at vi fremover får de penge vi fortjener, når vi har produceret er sund og god kvalitetshest.

 


MVH Britt


med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

7
1
Svar på denne tråd
 
 Indlæg
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 11:20

Britt, folk behøver ikke være desperate for at sælge deres føl billigt, de kan meget vel være realistiske, noget mange desværre ikke er

 

Jeg føler mig ikke desperat fordi jeg sælger et føl billigt, jeg føler mig realistisk og måske takket klogere end den der ikke gør

 

Jeg kender mange avlere der ikke vil sælge føl til 15 tusind, og ender med at have dem i stalden i mange år, og faktisk ender ud med et endnu større underskud

 

Desudrn kan jeg godt sælge mine føl til 15-20 tusind, hvor de stadig løber rundt og betaler for moderens foder også, og så er jeg tilfreds, for det er egentlig det som det drejer sig om

 

Det er klart at bruger man dyre hingste på hopper der ikke kan bære det, jamen så er det svært at sælge til de penge. Det er jo sådan at vi stadig ser forskelligt på hvad der er en god hoppe, og det gør køberne også

 

Jeg melder et føl til i Nord, har ikke besluttet mig for Syd endnu, og jeg forventer ikke nogen høj pris, men jeg håber på at kunne sælge til nogen "gode kunder", som jeg ved sider der

 

Hellere sælge 5-10 billigere til den rette, det tror jeg betaler sig fremover

 

 

Annette


Kvalitets avl af springheste


Nu også på Facebook


DH hoppe sælges. Spring/Military hest


www.staldkejlberg.com

 

www.stutteritaldorf.dk

6
6
Svar på denne tråd
 
 Indlæg
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 11:32

Et spørgsmål alle burde stille sig selv, og endnu mere vigtig svare ÆRLIGT på, når de sætter en hest til salg

 

Hvad ville jeg selv give, som marked er lige nu ??

 

 

Annette


Kvalitets avl af springheste


Nu også på Facebook


DH hoppe sælges. Spring/Military hest


www.staldkejlberg.com

 

www.stutteritaldorf.dk

5
4
Svar på denne tråd
 
 Indlæg
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 11:33

Et spørgsmål alle burde stille sig selv, og endnu mere vigtig svare ÆRLIGT på, når de sætter en hest til salg

 

Hvad ville jeg selv give, som marked er lige nu ??

 

 

Annette


Kvalitets avl af springheste


Nu også på Facebook


DH hoppe sælges. Spring/Military hest


www.staldkejlberg.com

 

www.stutteritaldorf.dk

3
4
Svar på denne tråd
 
 anette
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 13:10
Anette nu er det jo ikke en ny opstået situation at føl af særdeles god kvalitet er budt op i 20.000 på aktioner og købt hjem igen. Og nogen avlere har set sig nød tvunget til at sælge. Det burde du også erkende ellers må du ha gået med skyklapper på de sidste år. Man ser det samme på aktionen i Herning. Jeg er enig med at pris og kvalitet skal passe sammen og man som sælger skal være realistisk omkring sit afkom. Kan du sælge et føl til 15000 20000 kr og holde prisen hjemme plus det du har haft af udgifter til hoppen. Så vil jeg godt høre den opskrift for min pris på hingst er vel 5/ 6 plus diverse.
4
3
Svar på denne tråd
 
 Indlæg
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 14:01

Jamen Tina, det kan da godt være jeg både har skyklapper på, ikke har forstand på avl, overhoved ikke kan avle eller kan se en god hest, det kan meget vel være

 

Men jeg vil sige, at hjemkøbt man føl til de regionale auktioner til 20 tusind, så er man gået galt i byen

 

Nu har du selv en meget fin hoppe, det tror jeg de fleste her på HN har hørt om, og det er da ikke længe siden der var et afkom til salg til en mindre pris, efter hende, så det sker jo også ved de dygtige avlere og efter de fine hopper

 

Jamen jeg kan holde prisen nede med fornuft, og så når jeg vælger hingste så kigger jeg mere på dens hoppestamme, end på dens adresse og ejercertifikat ;-)

 

Så kan man godt finde hingste til fornuftige priser, og så er jeg jo springavler og slet ikke så forvent med høje priser, plus jeg har jo slet ikke så fine avls resultater eller hopper som f.eks. dig :-)

 

 

Annette


Kvalitets avl af springheste


Nu også på Facebook


DH hoppe sælges. Spring/Military hest


www.staldkejlberg.com

 

www.stutteritaldorf.dk

5
7
Svar på denne tråd
 
 anette
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 15:14
Nu kan jeg ikke se hvad min hoppe kommer dette indlæg ved. Om du bevist ikke læser hvad jeg skriver ved jeg ikke du havde også det problem i mit andet indlæg. Som jeg skriver skal man også være selv kritisk med sit afkom. Men at mene man skal sælge et godt føl på aktionen til kun 20.000 kr er da latterligt. Når også derfor der ikke er nogen tilmeldt.
4
3
Svar på denne tråd
 
 anette
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 15:41
Og Anette jeg må tilstå at din sidste melding i din tråd er ret plat. Måske så god en avler som dig skulle holde sig for god til og synke så dybt. At jeg ikke mener at gode føl skal sælges for 15000 20.000 kr er der ikke noget og blande min hest samt dennes afkom ind i og de sidste linjer i indlægget kan jeg kun sige som skrevet øverst her. Er dybt plat.
6
4
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 15:50

Hej

ja priser og føl er virkelig noget folk ser forskelligt på.

Når jeg ser hvilke priser folk sætter deres føl til salg for tænker jeg "de er ikke rigtig kloge" Tror de det er guld de har på marken. Men omvendt dem der har grisen sætter prisen.

Men hvor har mange tabt penge på,de ikke vill sælge deres føl til fornuftige priser.

 

Jeg må dog samtidelig sige, at priser på auktion sommetider har været til den modsatte side.

Jeg har selv købt billge føl på auktion.

Jeg håber på et prisleje lige midt i mellem for alle parter.

Hestefolk er nogle sjove skabninger, når de skal købe vil de ikke betale en skid og når de selv skal sælge vil de have en formue.

Jeg lærer heller aldrig at forstå man skal tjene penge på sine føl .

 

MVH Hanne.

 

4
1
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor pokker.
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 18:36
Hanne hvorfor pokker skulle man avle for andre hvis der ikke er en gevinst ved det. Nej hvis folk ikke vil betale det det koster og lidt til og lave et føl så kan de jo forsøge sig selv. Vi har en risiko for løbske dyrlæge regninger samt vi risikerer hoppen og det evt føl under foling. Skulle det uheld være ude står der sku Ingen klar med en ny avlshoppe til mig. Omvendt er det også sommetider man sætter penge til pga kvaliteten ikke holder. Hvem skulle dække det tab
2
0
Svar på denne tråd
 
 Auktions salg
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 19:11

Når man som jeg bruger auktioner til at sælge mine føl, har jeg på forhånd beregnet hvor breakeven er, og det er forskelligt fra føl til føl. kommer auktionsprisen tæt på breakeven, sælger jeg og tager det tab det måtte give. Jeg har købt føl hjem og vil også gøre det hvis auktionsprisen er for langt fra breakeven. Jeg ser slet ikke på føllets kvalitet, laver udelukkende en økonomisk beregning. Jeg havde også en hest med på den første netauktion og her fik jeg 25% mere end forventet.

 

I år har jeg føl med både i nord og syd.


Hilsen Per T

 

www.aafoto.dk

 

www.stald-hejbol.dk

 

"Husk at stemme på enhedslisten sammenhold gør stærk"

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 følauktion
Forfatter: 
Dato:  14-08-2014 22:57

Mit tidligere indlæg skal på ingen måder forståes sådan, at jeg ikke synes følauktioner er et godt sted at afsætte føl. Det er da et godt sted at sælge de føl, man ikke selv ønsker at fodre på de næste mange år.

 

Det er heller ikke sådan, at jeg tror mit eget føl er et super føl, der er afsindig mange penge værd. Faktisk tror jeg ikke, han på auktion, vil kunne koste meget mere end de 20000 kr. Men netop derfor skal han heller ikke med. Jeg beholder han gerne. Og det er da muligt jeg sælger ham som 4 årig for 20000 kr. med div skavanker, mus og hvad der ellers kan dukke op.

Jeg holder meget af hans mor, er godt tilfreds med dette føl og har plads i stalden og råd til at beholde ham. Den luksus vil jeg tillade mig. Sådan tror jeg også, mange andre avlere har det.

 

Selvfølgelig er der også avlere, som laver mange føl hvert år og/ eller på forhånd bestemmer sig for, at det ikke er dem alle der skal blive boende, så synes jeg at Per og Anettes forslag om at sælge ud fra en fornuftig økonomisk beregning er helt optimalt.

 

Annette: Kan godt selv se at min sætning om desperate avlere kan misforståes. Det skulle vist have været sat i ". Jeg synes da bare det er dejligt, hvis man avler med omtanke og på gode heste ( ja, det er forskelligt, hvad vi synes er godt og det gør vel egentlig ikke noget) og dermed får nogle gode afkom, som kan komme både avlen og rytterne til gode. Og som avleren ikke taber alt for mange penge på, for så er det ikke os alle der har råd til at være med i gamet.


MVH Britt


med dressurhesten "Camelina Kilen" :)

3
0
Svar på denne tråd
 
 Uha - jeg forstår
Forfatter: 
Dato:  15-08-2014 00:59

slet ikke nogle kan sige at at 20.000 kr er dårlig pris for et ( almindeligt godt) føl ?

 

Men I kan da gå ind og se på foreløbige priser på de ride/stævne klare - udmærkede heste, der udbydes til salg på netauktion på Vilhelmsborg i weekenden...


 

 

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-08-2014 08:14

Der sælges nu masser af gode føl til 15-20.000 kr. både på auktionerne og fra avlerne direkte. Og de skal sku være gode, fordi ellers kan man som avler ligeså godt indse, at det ikke kan betale sig overhovedet, at sælge et føl.

Men heldigvis, så sælges der da også gode føl til en langt højere prissætning både på auktionerne og direkte fra avlerne.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

www.linnerup-skovgaard.dk

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua nykåret cremello varmblod . ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tina mon ikke
Forfatter: 
Dato:  15-08-2014 08:33

det for længst er gået op for hobby avlerne ?


 

 

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nogle med priser og listen
Forfatter: 
Dato:  06-09-2014 16:11

Nogle der har en kopi af listen med føl samt hva de blev solgt for

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor blev kærligheden af?
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 11:54

Uha nu er det år og dag siden jeg har været inde i dette forum. Og jeg kom da lige i tanke om hvorfor. Sikke da en tone.... Og hvor blev jeres glæde og kærlighed til hestene lige af? Handler det om hvorvidt man kan få 19 eller 24 tusinde for sit føl... Bevares ja vi skal alle have smør på brødet. Men mon ikke langt de fleste af os kan kalde os hobby avlere. Hobby koster penge heste hobby koster mange penge.

jeg er blot en lille bitte hobby avler. Min tete har altid været at avle med en hoppe og en hingst jeg brænder for. Derfor har jeg altid glædet mig som,et lille barn til mine afkom. Jeg har aldrig valgt en hingst efter en beregning om det kunne svare sig økonomisk.

Jeg har altid gjort mere ud af at finde den rette ejer til mine heste end om det kunne betale sig økonomisk. Det er en aftale jeg har indgået med mig selv - det må være mit ansvar når det er mig der har besluttet mig for at de skulle komme til verden.

 

Det er så trist at se hvordan det hele skal handle om pengene.

jeg håber I vil vil tale pænt og ordentligt til hinanden og behandle jeres heste og heste kollegaer med respekt.

 

Slutteligt vil jeg ønske alle held og lykke med salg af deres føl / heste om det måtte være nordbagger eller medalje afkommet 7 led.


Mange hilsner

Charlotte nu med en lille Pomfrit unge i sigte

 

5
1
Svar på denne tråd
 
 fatter intet
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 13:28
kærlighed til hestene. Forstår ikke hvad du mener. sætter man til salg på aktionen så har man ingen medbestemmelse. så hvis jeg ingen medbestemmelse har til hvem der køber. hvorfor pokker skal så koste penge på fremmede. og nej hobby avl skal som udgangspunkt overhovedet ikke kostet avler penge. mærkelig tankegang i min verden
1
4
Svar på denne tråd
 
 Auktioner.....
Forfatter: 
Dato:  18-09-2014 13:52

Ja lige netop derfor vælger jeg ikke at sætte mine føl på auktion. Jeg vil rigtig gerne have indflydelse på hvem der køber min hest.

 

Ikke et ondt ord om auktioner det er bare ikke det jeg har benyttet mig af.

 

Du koster vel ikke penge på fremmede men på dit føl. At det så viser sig at kunne indbringe det du havde håbet......

 

Men ja Tina jeg kan forstå at vi har et meget forskelligt syn på det at være hobby avler. Fred være med det.

 

Hyg jer.


Mange hilsner

Charlotte nu med en lille Pomfrit unge i sigte

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 DV auktion Nord
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 09:34

Jeg har et føl med til Randers i morgen.

Jeg sælger det for at finde en ny ejer / rytter- Som hobby avler tjener man ikke penge på at avle, men glæden over at avle et føl og følge dets opvækst og vidre karriere.

Vi kan ikke beholde alle, men bestemmer hvilke vi vil sælge som føl .Nogen vil vi gerne vente med at sælge og se hvordan de udvikler sig.Om det er en " beholder" ,eller om den skal vidre til ny ejer.

Spændende er det altid og med lidt vemod , når et afkom sælges.

 

Billede

 

MVH Helle

http://www.danglo.dk


Helle

2
0
Svar på denne tråd
 
 avl salg
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 10:37
Den holdning deler jeg så ikke. Hvis du ikke kan holde dine penge hjemme på og avle så forstår jeg ikke man bruger alle de ressourcer på og lave ride heste. Selvfølgelig skal pris og kvalitet hænge sammen så det kan blive nødvendigt og sælge med tab. men igen så ved rytterne også godt at gode føl heste koster ekstra, og jeg faktisk lidt ked af den holdning i har for den er med til og fastholde priserne nede. personligt kunne jeg ikke sælge på aktion jeg kan ikke sælge til hvem som helst og ville ved de forkerte mennesker skulle købe hjem selv og det har jeg ikke råd til. Men jeg er også ret særdeles på det punkt.. så måske jeg slet ikke skulle avle, men så er det godt jeg kun har den ene hoppe.
0
2
Svar på denne tråd
 
 avl salg
Forfatter: 
Dato:  19-09-2014 10:40
Skulle stå ret sær og ikke ret særdeles.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider