Min dyrlæge synes også det var en god idé med at lave føl på min Michellino hoppe. Hun var/er en tændt dame og jeg synes hun er blevet mere "voksen" efter hun fik føl. Hun var 6 år da hun fik sit første føl. Hun har fået 2 føl og overvejer at ifol igen i år, da hun nu skal have en skades pause.
Mit nr. 2 føl på denne dame eft. Michellino, er eft. "Uno" Don Diego, en rød hoppe. Hun (Donna) har virkelig arvet sin fars rigtig gode temperament.
Donna bliver 3 år 20. juni, hun er lige nu i tilridning v/berider.
Jeg har desværre ikke haft tid/overskud/mulighed, for at gøre så meget ved Donna før hun kom i tilridning, pga. graviditet/baby. Jeg ville gerne at hun var sadel- og longevant. Men det blev ikke lige...
Nå, men berider udtaler at han sjældent, har mødt en så nem og tillidsfuld ung hest.
Det er helt sikkert fra hendes far hun har det rolige temperament fra (jo, hun har da også været i hænder fra da 1 af).
Jeg har Donna's storesøster, De Mira hun er efter De Noir. Hun har noget mere temperament, men stadig en meget fornuft og dejlig hest at arbejde med.
Jeg kan helt klart anbefale "Uno" Don Diego, han laver roligt temperament. Men jeg ved jo ikke om han passer til din hoppe.
Ellers er der Füstenball, han er jo så meget ung endnu. De ældste afkom er kun 2 år i 2012. Det er jo ikke til at vide hvordan de bliver temperament/ridemæssig. Men dem jeg kender/hørt om, der har Fürstenball afkom, er så utrolig glade for temperamentet på afkommet.