Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvillken hingst
Forfatter: 
Dato:  05-05-2012 22:28

Kan man sige noget om hvilken hingst der passer til en storrammet ædel hoppe med on-off knap super ærlig at ride og med gang over middel.

Hun har fået et føl efter Magic Memphis, og denne hoppe er en kopi af mor, dog lidt mere cool i hovedet, men med samme bygning, måske bliver hun lidt større end mor (mor avler stort)

Jeg ved godt at det kan være lidt svært uden at have set hende, der er billeder på min præsentation af hende, hun er ikke kåret da hun var lidt dårligt gående da hun skulle sadelkåres.

Jeg vil gerne have mere samarbejdsvilje, højere ansat hals, ellers er jeg godt tilfreds med hende + afkom, jeg har set en del smarte føl efter Zack og tænker det kunne give modspil til hendes svage sider??

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd

hmm.....bare en tanke.
Forfatter: 
Dato:  05-05-2012 23:50

Jeg har ikke så meget styr på Richman til at jeg vil råde dig vedr. hingstevalg, men vil lige komme med en lille kommentar vedr. Zack. Han giver helt sikkert masser af gang, men hals er måske ikke hans stærkeste side - og da du mener at det heller ikke er det stærkeste kort på din hoppe, ville jeg nok overveje endnu engang.

Jeg har selv en 4 års efter Zack, med Zackhals - og personligt ville jeg have foretrukket at lige præcis dette DNA var kommet fra morlinien :-)

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning

Grandeur (f.28/4-1983 d.18/1-2011)

0
0
Svar på denne tråd

Zack-hals??
Forfatter: 
Dato:  06-05-2012 11:51

Hey, et lille sidespørgsmål:

Hvad mener du med zack-hals? Giver han ikke nettop en dejlig front og pæn hals? Eller er jeg helt forkert på den? Jeg overvejer nemlig at bruge Zack, og synes det er en af hans stærke sider.

Bare et spørgsmål fra en uerfaren avler, der søger gode råd. :)

0
0
Svar på denne tråd

Zack-hals
Forfatter: 
Dato:  06-05-2012 13:16

Zack har selv ikke den mest spændende overgang mellem hoved og hals/ manglende ganachefrihed, og jeg synes man ser det hos en meget stor del af hans afkom.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur, ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

Hoved/hals overgang
Forfatter: 
Dato:  06-05-2012 14:46

Det er meget sjovt du lige nævner det Charlotte :-)

Jeg sad sammen med en flok heste folk igår, og vi talte om alt muligt, bla. om det Hollandske blod betydning for avlen.

Her kom snakken bla. ind på Olymbrio, og her er der jo tale om meget af det samme blod som i Zack, nemlig Jazz og Olympic Ferro.

Lige netop Olymbrio synes jeg nemlig har en mærkelig overgang, eller manglende overgang vil jeg nærmere kalde det, hvis jeg skal sætte ord på, mellem hoved og hals, og manglende ganache frihed.

Jeg har ikke nok styr på det Hollandske blod, til at sige om det er det er Jazz eller Olympic Ferro der spiller ind her, eller bare generelt måske noget "Hollandsk".

Jeg er jo en af dem der er lidt "bange" for alt det Hollandske vi bruger nu, og jeg er lidt bange for vi kommer til at skyde os selv i foden, eller det er som at "tisse i bukserne", nemlig at det varmer først, men bliver hurtigt koldt.

Jeg sad og så næsten alle fire GP klasser fra Hagen i sidste uge, og der var jo også lidt Hollandske heste med, og der er altså et eller andet ved deres type, som ikke imponerer mig, en del af dem bliver sådan lidt "pølset" at se på, og så virker det lidt på mig som om det er meget benbevægelse, men knap så meget ryg og sving.

Men igen, jeg er ikke dressur ekspert og man kan jo heller ikke dømme dem generelt set, udfra få i mængden.

Undskyld til trådstarter, for dette indlæg, det var kun lige fordi det Charlotte skrev, lige var noget vi havde talt om igår :-)

Det er lidt svært at sige hvad du skal bruge ud fra få oplysninger, hvem er hun selv efter ?? En ting er jo hvad du gerne vil forbedre, noget andet er jo også hvad hendes "stamtavle fortæller" :-)

Annette

Kvalitets avl af springheste

Heste af super springafstamning sælges

12 års DH hoppe sælges. Spring/Military hest

Ung top springhoppe søger rytter til efteråret

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

pas på størrelsen
Forfatter: 
Dato:  06-05-2012 14:52

min 2-års Zack er ca. 170 cm og Zaladin MI hører absolut ikke til de små som 4 års.

Hvis du mener at Rebella avler stort ville jeg aldrig sætte Zack på.

Hilsen Anette

Vi har fået føl efter:

RDH Mosegårdens Roventa/Tailormade Attention 1. april 2012

Vi venter føl efter:

RDH Keep Cool Dancer/Bøgegårdens Boney M ca. 1. juni 2012

se www.stroeyer.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mac s hoppe
Forfatter: 
Dato:  06-05-2012 15:31

er en Richman/Come Back/Rinaldo ;)

Tænker måske Tailormade Temptation i forhold til det ekstriørmæssige ?

Eller måske Zonyx OX - jeg er SÅ tilfreds med min, og især nakken er til dato den bedste der er kommet ud af hoppen.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

Takker..
Forfatter: 
Dato:  06-05-2012 16:14

Takker for input, min hoppe er også lavet på meget hollandsk blod, men pølset uden rygsving kan man ikke kalde hende :-)

Jeg har ikke travlt med at finde hingsten til hende, venter tålmodigt til jeg har fundet den rette, og mht. størrelsen så synes jeg 170-175 er rigeligt, men jeg synes det er sjovt at hendes afkom har arvet SÅ meget fra mor det må jo betyde at det er sværere at få farsiden til at sætte sit præg?

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Angående Zack
Forfatter: 
Dato:  06-05-2012 17:56

Hej

Angående Zack, så må jeg indrømme jeg er ganske imponeret af denne hingst, den kommer lige fra baghjul, hvor man troede det var De Noir der var stjernen herhjemme med afkom, ja så viser Zack bare han gør det endnu bedre, om han ikke lige avler den bedste nakke, tja hvis man kan få en hest der bevæger fusserne ligesom mange af hans afkom gør ja så er jeg da egentlig ligeglad med det, hans afkom har dejlige bagben, og syntes af for eks. Sesuan og Zonik opfører sig fantastisk under rytter.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd

større end
Forfatter: 
Dato:  07-05-2012 22:15

Når jeg skriver hun avler stort så mener jeg at hun avler større end faren til plagen.

Farmand er 166 og det er plagen allerede som knap 2 år, derfor vil jeg da mene moren avler stort??

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Bianca1
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 07:34

Det kan godt være at Zack avler nogle fantastiske bagben, men derfor er man stadig nødt til at tage højde for at han ikke avler den mest fantastiske hals.

Hvis man får kombineret ham med en hoppe som i forvejen har trange ganacher og som måske er lidt tvær fortil, så risikerer man jo at man overhovedet ingen glæde får af de fantastiske gangarter.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur, ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 12:41

Jeg vil også tilslutte mig Grete og Charlotte.

Halsen, forbindelsen mellem hoved og hals, samt halsens påsætning, er bare så vigtig. (lavt-højt ansat)-Ihvertfald hvis man vil avle heste som skal kunne samles.

Hvis du ikke har frihed nok i ganachen, vil hesten få det ekstremt svært i de højere klasser hvor hesten skal samles mere og mere, og komme mere op-af-bakke.

Så kan det godt være den kan spadsere og skubbe af, men hvis halsen volder problemer, kommer man aldrig videre fra LA-klasserne, pga. manglende frihed fortil og problemer i f.eks. traverser, versader osv.

Så til TS, hvis du ved at halsen er et lidt svagt punkt hos din hoppe, vil jeg også råde dig til at finde en hingst med en super ansat hals.

Zack er bestemt en rigtig dejlig hingst som giver mange kvaliteter videre, men halsen er desværre ikke hans stærkeste side

Med venlig hilsen

Sanne

...............................

0
0
Svar på denne tråd

hmm....
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 23:44

Kig på dette billede af Zack (hentet fra BH hjemmeside) så kan du selv se hvad jeg (Vi) mener. Der er ingen tvivl om at Zack har masser af kvalitet vedr. gangarter og han giver dem videre, men jeg tror bare at det er rigtigt vigtigt at de hopper man benytter ham på har en god halsansætning, da dette efter min mening er hans svageste punkt.

Jeg vil så lige kommentere at jeg ikke tror at halsen begrænser hesten til LA klasserne, men jeg tror det er en hals der er rigtigt svær ar placere, og som kræver at man kan ride hesten meget korrekt for ikke at ende op med en meget stor underhals.

Vedr. størrelse så er min 4 års Zack ikke specielt stor - hun er ca 164 pt, og vokser nok ikke så meget mere - hendes halvbror efter Sam-Sam er 173 - og har desuden en fantastisk hals :-)

Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning

Grandeur (f.28/4-1983 d.18/1-2011)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider