Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Marsvin
Forfatter: 
Dato:  17-11-2015 21:25

Hej alle marsvine kendere,

 

jeg har haft marsvin i mange år - men havde kun et og da hun blev aflivet sidste år pga sygdom ville jeg gerne have et nyt, men det blev til 3 stk - hunner alle sammen.

 

Mit problem er at den ene er begyndt at jagte en af de andre! De har masser af plads får masser af foder kommer op og bliver kælet, en af gangen. Og flere gange om ugen kommer de løs på gulvet.

 

Nu har de kunne gå sammen i snart 10 mdr problemfrit- er der nogen som har et bud på hvorfor hun pludselig begynder at jage den ene af tøserne??

 

mvh en bekrymret marsvine ejer

0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv facebook
Forfatter: 
Dato:  28-11-2015 20:05

frie marsvin , der kan du få råd af erfarne marsvine kendere men det lyder til hun er blevet voksen

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-12-2015 20:32

Hejsa,

Det er godt du har købt mere end 1 marsvin - det er simpelthen så synd at holde et flokdyr alene (man ville da heller ikke holde en hest alene?) og det er endda forbudt i Sverige.

Det er helt naturligt at de har et klart hierarki. Det vigtige er, om de decideret kommer op og slås, eller om den ene konsekvent jages forvildet rundt i en uendelighed, holdes væk fra maden osv. De kan sagtens være ret grove ved hinanden set med vores øjne, og markere tydeligt hvem der bestemmer. Men hvis de ikke slås osv er det normalt.

Hvor stort er deres bur? Har de hver deres hus?


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Marsvin
Forfatter: 
Dato:  07-12-2015 12:17

Hej,

De har 3 etager at boltre sig på, hvor mad og vand skåle er delt ud på to etager.

 

Heldigvis er problemet aftagende, det er først og fremmest når det er madtid at problemet er størt. så det er nok et heaki spørgsmål.

 

Mvh. en marsvin ejer

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider