Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Kattelem til chip
Forfatter: 
Dato:  28-08-2015 20:09

Hej HN'er

Er der nogle af jer med kat, som har en kattelem, der kan aflæse kattens chip? Fungerer sådan en godt nok? Jeg tænker på, om den er hurtig nok til at aflæse chippen, når katten vil ind?

Det ville jo være dejligt med sådan en, så man slippe for besøg af fremmede katte!

Kom endelig med jeres erfaringer



Snepony

"There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a woman"

*

0
0
Svar på denne tråd
 
 chiplem
Forfatter: 
Dato:  30-08-2015 17:38

Jeg har en sureflap kattelem til chip og den er jeg rigtig glad for. Den tager ikke lang tid om at læse, men de kan altså heller ikke tage flyverspring igennem, da den jo lige skal aflæse chippen. tror det tager 1-2 sek for den at aflæse.

 

man skal så ind i mellem tørre indgangsrøret af, da den bruger en lille lyscencor til at detektere katten, så hvis den bliver meget beskidt, kan den få svært ved at læse. Vi gør det nok ca 1 gang om året, men det kommer jo an på hvor meget skidt katten får slæbt med. Batterierne skal så også skiftes ind i mellem, hvilket vi også gør 1 gang om året.

 

desuden så synes jeg også det er meget smart at udover at den holder fremmede katte væk, så flapper den heller ikke op når det blæser som alm kattelemme, så det sparer lidt på varmen om vinteren.

 

Det er den helt almindelige chip som også bruges til id, som lemmen læser, så hvis katten allerede er chippet til id, skal det ikke gøres igen.

Og hvis man skal have katten chippet, så hør lige din dyrlæge ad, om han/hun har et pakketilbud på kattelem+chip - det havde min dengang jeg fik, så det blev billigere for mig at købe lemmen gennem ham + chipning end det ville være at købe lemmen over nettet og så chippe kattene.

 


MVH. Betina



1
0
Svar på denne tråd
 
 Kattelem til chip
Forfatter: 
Dato:  06-09-2015 18:57

Tak for dit svar Betina. Jeg har købt kattelem og installeret den. Nu skal kattedyret bare lære at gå igennem den

 

Jeg er sikker på, at jeg bliver glad for den!



Snepony

"There is something about the outside of a horse that is good for the inside of a woman"

*

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider