Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Hjælp, jeg har fundet en måge!
Forfatter: 
Dato:  12-02-2012 17:38

Hej derude!

 

I dag var jeg ude for noget specielt - jeg fandt en måge.

 

Min kæreste og jeg har købt et gammelt hus, som vi går og sætter i stand. Vi kommer så tilbage fra lossepladsen, og der sidder så en lille måge ved ved vores garage. Den flyver ikke væk selvom vi er ret tæt på, så vi beslutter os for at fange den, for at se om den er okay.

 

Den hopper frem og tilbage, men flyver ikke væk. Dens ben ser fine ud.

jeg tager den op, og den bider i mine handsker, men ikke noget som gør ondt. Jeg tager den med om i haven, for at se om den så vil flyve væk. Her går den bare rundt i sneen, den spreder dog vingerne ud og blafre lidt et par gange, vingerne føles og ser fine ud, men jeg har ikke forstand på den slags.

 

Vi har ladet garagen stå åben, og sat den derind, samt stillet noget brød ud til den, så den har lidt at spise, også ser vi om den er der i morgen.

 

men hvad gør man ellers med sådan en lille fugl???

Jeg kan IKKE vride halsen om på den, jeg håber jo den bare lige skal have lidt tid, også flyver sin vej, men hvem kontakter man ellers? Falck? Dyrlægen?

 

Er der andet man kan give en måge, så den har det godt? :)


Man skal kysse mange frøer, før man finder sin prins <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2012 17:50

Jeg ville give den en over nakken, men jeg er også jæger. Jeg bryder mig ikke om at syge dyr skal leve længere, fordi vi har et blødene hjerte. Jeg ville ikke ringe til Falck for en måge, forstå mig ret, men det altså er lige i overkanten. Få evt. en i området til at aflive den, for overleve i naturen gør den ikke, og det er meget mere synd for den.

I øvrigt smager måge bryster fortrinligt. Held og lykke


Jack Russelterrier til avlstjeneste

Stambogsført i DJRTK.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Måge..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2012 18:13

Jeg er ikke enig i, at det er i overkanten at ringe til Falck pga. en måge. En måge har ret til hjælp på samme måde som f.eks. en kat har det efter min mening.

 

Nogle gange kan en måge komme sig og være i stand til at flyve igen på trods af et evt. slag.

 

 

De reddere, der kører dyreambulancen kan undersøge dyret og se, hvor slem skaden er og vurdere, hvad der er bedst for den. Så hvis mågen ikke meget snart flyver, så ville jeg ringe til Falck.

 

 

Fra en tidligere medarbejder ved Falck. :-)


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Psykoterapi

Vil du leve det gode liv?

 


Afbalancering og harmoni til din hest og dig

 

 

Only love can cure depression

All other cures are temporary

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 mågen...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2012 18:28

 

Giv den noget vand og evt noget vildtfugleblanding, korn/müslifoder eller hvad du nu ligger inde med.

 

Hvis den er der i morgen, så prøv at ringe til Falck..


 

 

Husk, at for hvert minut du er vred,

mister du 60 sekunders lykke.

- Waldo Emerson

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  12-02-2012 22:19

hej igen

 

Tak for jeres svar, jeg tror vi prøver at ringe til falck i morgen, hvis Stig (mågen) stadig er der.

Vi bor ikke i huset, og kommer først derom i morgen aften, er det mon for sent at ringe der, og hvad siger man lige til falck?


Man skal kysse mange frøer, før man finder sin prins <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Falck...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2012 10:21

Hvis mågen ikke er fløjet endnu, så synes jeg, at du skal ringe til Falck nu og bede om hjælp. Mågen har gået i mange timer og kan have meget ondt.

 

Falck kan komme uden I selv er der, men så får du ikke svar fra redderen om, hvad dyret evt. fejler. Du kan dog være heldig at få svar fra vagtcentralen, hvis du senere ringer og spørger, hvad det endte ud med.

 

 

Du fortæller Falck det, du har fortalt her i tråden. :-)

 

 

Alt godt til mågen og tak til dig for at søge at hjælpe den.


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Psykoterapi

Vil du leve det gode liv?

 


Afbalancering og harmoni til din hest og dig

 

 

Only love can cure depression

All other cures are temporary

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 07:42

opdatering:

 

Mågen var der desværre stadig igår aftes, den havde dog spist nogle af de madder jeg havde sat ud.

Men vi kørte ud til en jæger, som nok skulle tage sig af den...

 

Ihh.. men den fik da en chance


Man skal kysse mange frøer, før man finder sin prins <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Falck har nogle
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 08:49

vildtfugle plejestationer rundt om i landet som enten plejer fugle til de kan komme ud igen eller afliver dem..... når den så ok ud sku den måske bare have haft lidt tid.

 

Nu er det forsent, men godt i gjorde noget.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jkndc...
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 09:53

Lene1 - åh nej ikke skriv sådan noget :(

Fik det så dårligt da jeg læste svarene herinde, for kæresten og jeg havde netop tænkt den skulle have noget tid, og at den så kunne gå ind i vores garage og få varme, og vi så ville ligge mad til den.

 

Men det ville jeg ikek byde den efter jeg læste jeres svar om, at det ville være synd hvis den stadig var der dagen efter.

 

Den første dag vi fangede den, bed den i vores handsker, det gjorden den ikke da vi fangede den igår. Om det var fordi den var mere svag, eller mere "tam" ved jeg ikke. Men FØJ jeg har det dårligt over at have afleveret den til jægeren, hvis den bare skulle have haft mere tid :(

 


Man skal kysse mange frøer, før man finder sin prins <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrenes Vagtcentral
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 10:00

Til TS - I gjorde det bedste, I kunne (Y) (Y) (Y)

 

Men til en anden vil jeg lige gøre opmærksom på DB's service - som må være den tidligere Falck-ordning: Fra dbs hjemmeside:

 

Mange hundrede mennesker ringer hver dag til Dyrenes Vagtcentral for at få hjælp til dyr i nød. Hjælp til dyr i nød kan være mange ting, f.eks. fugleunger der ser ud til at være forladt, påkørte dyr, familiedyr der er stukket af hjemmefra og pindsvin der virker syge, og det er ikke altid det bedste for et tilskadekommet dyr at komme i behandling.

Vær opmærksom på, om dyret nu også er i nød inden du ringer til Dyrenes Vagtcentral. Dyr kan godt klare sig i naturen, også selvom det er regnvejr eller frostgrader.

Står du med et såret eller sygt vildt dyr, har du følgende muligheder:

  • Hjælp selv dyret
  • Ring til Dyrenes Vagtcentral på tlf.: 1812, hvis du står med et sygt eller skadet vildt dyr. Vagtcentralen kan instruere dig i, hvad du bør gøre og kan sætte dig i forbindelse med f.eks. nærmeste vildtplejestation.
  • Marker stedet, hvis du eller andre har påkørt et rådyr, som efterfølgende er flygtet.
  • Rekvirer en frivillig schweisshundefører gennem Dyrenes Vagtcentral. En schweisshund er en sporhund, som kan spore det flygtede dyr
  • Hvis du selv bringer et tilskadekommet vildt dyr til en vildtplejestation, frem for at skulle vente på dyreambulancen, så kan dyret hurtigere få hjælp, og derved lide mindre og have større chancer for overlevelse. Inden du tager dig af dyret, skal du dog ringe til Dyrenes Vagtcentral på telefonnummer 1812 eller til en vildtplejestation og få råd og vejledning om, hvordan du bedst håndterer dyret.

Vær opmærksom på, at et tilskadekommet dyrs tilstand kan være så dårlig, at det er bedst for dyret at få fred for sine lidelser hurtigst muligt. F.eks. er det dårlige tegn, når fugle har brækkede vinger, når pindsvin har spyfluer på sig og når et påkørt dyr bliver liggende på vejen.

Det er meget stressende for et vildt dyr at blive indfanget og håndteret af mennesker og fragtet til en dyrlæge eller vildtplejestation. Er der ingen mulighed for senere at genudsætte dyret, er det mest skånsomme for dyret, at det bliver hurtigt aflivet af en kyndig person.

Er du det mindste i tvivl om, hvorvidt du kan håndtere dyret? Ring til Dyrenes Vagtcentral tlf.: 1812.




 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 1812..
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 11:44

Hej Kolibri,

 

Undskyld min uopmærksomhed. Det er ikke længere Falck, man skal ringe til ved dyreredninger, det er DB's 1812, der tager imod alle opkald indenfor dette område.

 

Det med at ringe til Falck ligger bare så dybt i mig, må jeg sige.

 

 

 

 

Trist at din lille måge ikke klarede den.

Ha' det godt.

 

 


KH Esma


Healing

hest og rytter

 

Psykoterapi

Vil du leve det gode liv?

 


Afbalancering og harmoni til din hest og dig

 

 

Only love can cure depression

All other cures are temporary

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 næste gang
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 19:54

Næste gang så kontakt vildtplejestationerne via DB. De tager sig af fugle og kan de vildeste ting.

 

Jeg havde en solsort i min gamle der var helt rundtosset, den fløj ned i jorden osv. den opførte sig virkelig underligt. Jeg indfangede den ogg kontaktede vildtplejestaionen og kørte ned med den. Han tog den op -undersøgte den. Lavede lige et lille snuptag på nakken (det sagde så højt knæk at ejg troede han havde brækket nakken på den) så rystede den sig og fløj så rundt i ankomst rummet helt normalt. Den blev ringmærket og så fik jeg den med retur. Hun kom på mit foderbræt trofast hver dag al den tid jeg boede der.

 

 



Hvis du ikke kan lide at høre min mening..

så lad da for pokker være med at spørge!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kolibri
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 09:35

hvis den var blevet svagere så ar den nok syg og i gjorde hvad kunne.

 

 

Stadig godt gået og sku det ske igen så ved du at andre kan overtage dyret.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider