Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Alt om andre dyr

 Behandling af forhudsbetændelse?
Forfatter: 
Dato:  12-02-2012 11:22

Hvad gør I (hvis noget), hvis hanhunden har forhudsbetændelse?

 

Jeg har prøvet med noget forhudsrens fra dyrlægen - men det er mildest talt ikke populært hos den stakkels hund - og det bliver lidt en kamp for at få ham til at ligge stille.

 

Så jeg håber, at der er nogen af Jer, der kan komme med nogle gode ideer...

 

Findes der evt. noget fodertilskud, som kan holde det nede eller lignende?

 

Så vidt jeg kan læse mig frem til, er det ikke noget der skader hunden - heller ikke på sigt, men det er nu lidt klamt, at han går og drypper.

 

Kastration er ikke en mulighed, da han stadig skal bruges lidt i avlen.

 

Jeg har ikke set det hos nogen af mine tidligere hunde.

 

Denne hund er en golden, jeg har tidligere haft schæfer, lab, lab-mix, dobermann-mix og dobermann.

 

 

Håber på gode råd.

 

 


Dejlige børneponyer sælges eller byttes med hundegårdselementer eller havetraktor

0
0
Svar på denne tråd
 
 de fleste...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2012 11:42

... hanhunde får det på et eller andet tidspunkt, men for det meste opdager man det ikke engang, da det tit går i sig selv.

Hvis det kommer i en grad så det generer hunden, så behandler man som du gør.

Jeg går ud fra det du har fået af dyrlægen er klorhexidinbaseret? - du kan evt prøve at bruge en brintoverilteopløsning på ca 2% istedet for, da klorhexidin har tendens til at kunne svie.

 

Forebyggende er der ikke så meget du kan gøre, dog er der nogle der mener at hvis man holder urinen sur under behandlingen vil det hjælpe, jeg ved ikke om der er dokumantation for det.

 


Michael Moesby-

med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tja...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2012 14:22

Jeg har nøjagtig samme problem lige nu med min golden på 11 måneder.

 

Han hyler og springer væk så snart væsken trykkes ind i forhuden, og jeg gør det virkelig forsigtigt, men det må gøre ondt på ham eller være ubehageligt. (Væske jeg har fået fra dyrlægen).

 

Så jeg har valgt en anden løsning. Har kun brugt den to dage så ved endnu ikke om det virker.

Men han får 6 urtepencil om dagen (et naturkosttilskud som også bruges til mennesker). Han får det kun nu her hvor problemet er her, ikke ellers.

Så bader jeg ham i sæbespåner. Blandet en skålfuld, sørger for at fjerne det meste skum, og sætter skålen så op under ham så den lille fyr bliver dyppet ned i vandet og prøver om jeg kan massere lidt så det kommer ind.

Derefter sprøjter jeg med aloe vera first. Dette har jeg bagefter tænkt mig at bruge forebyggende (er også rigtig godt til hundeører i bade sæsonnen hvor de let bliver sure).

 

Jeg tror på at det virker, men det skal nok lige have et par dage mere, før vi rigtig kan se resultater :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  12-02-2012 17:42

jeg har haft det samme proplem med min han hund, og han har har lidt indimellem.

men cherry tomater i 6 dage det er sagen, så går det væk hos min


islandsk hest er en fest :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tomat..
Forfatter: 
Dato:  12-02-2012 17:48

Tomat skulle virke forebyggende.. her spises makral i tomat med glæde ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tomat...
Forfatter: 
Dato:  12-02-2012 20:11

Tomat er også løsningen her i huset, - her er det så en skefuld hakkede tomater blandet i maden som drengene så smovser i sig.

 

Det virker fortrinligt, og vores drenge synes det er lækkert med lidt ekstra i skålen :-) Nemmere blir det vist ikke.

 

 


ROLLO

 

TELL-MANN

West Highland White Terriers

Avlstjeneste

!!! Hvalpe forventes i marts !!!

 

ROLLOS

Opdræt af teddy og kæledyrs marsvin

Opdræt af satin kaniner

Salg af foder og tilbehør

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det med tomat
Forfatter: 
Dato:  13-02-2012 09:29

Det skal sørme prøves.

 

Tak for tippet.

 

Lonni: Jeg hører gerne om nogle dage, om din kur virker :-)

 

 

Hilsen Tanja


Dejlige børneponyer sælges eller byttes med hundegårdselementer eller havetraktor

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hakket tomat
Forfatter: 
Dato:  13-02-2012 16:38

Jeg prøvede med hakket tomat i går og sørme om det ikke gled ned hos den kræsne herre :D Tak, for det tip Rollo (makral lugter og er dyrt ;))

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tomater
Forfatter: 
Dato:  13-02-2012 16:48

Hov, det med tomat lyder da som en fantastisk nem løsning. Jeg har ikke specielt bemærket noget hos min hanhund, han er nu 8 1/2 år gammel, men han har da sikkert haft forhudsbetændelse på et tidspunkt, hvis Moesby skriver at de fleste får det på et eller andet tidspunkt.

Hvad er symptmerne? bare lidt dryp eller tisseproblemer? Jeg har aldrig bemærket noget ubehag hos ham i den retning, men måske skulle man alligevel give tomat sådan.. forebyggende?

 

Lene



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 tomat...
Forfatter: 
Dato:  13-02-2012 18:53

... ja, det hvde jeg faktisk glemt, for det er jo rigtigt nok.

 

Vores får tit tomater, de er vilde med dem. Faktisk har vi oplevet, at der gennem deres efterladenskaber er spiret tomatplanter frem der hvor de går over når de skal "gøre sig rene" :-D


Michael Moesby-

med hang til heste der har masser af vilje og gakkede gangarter, samt toptunede border collies til bla hundehop, måske bedre kendt som agility.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forhudsbetændelse
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 09:52

Vi ser det ved vores hanhund ved at der er lidt snask i pelsen ved tisseleif og vi evt. kan presse lidt snask ud.

 

Vi prøvede med at skylle den med de ting man kan få imod forhudsrens, og han synes altså IKKE det er spor rart!

- Men så får han lidt tomat et par dage, og Lucky synes bare det er fedt med lidt ekstra i madskålen så det glider lige ned og så er der ingen problemer med tisseleif efter et par dage ;-)

 

Vi giver også gerne vores drenge lidt tomat hvis vi fx alligevel har en dåse åben eller blot i ny og næ.

 

Men er sgida smart hvis de ligefrem kan gå og plante tomater ude i haven (Y) ;-D Plantet med gødning, og så er de vel nærmest selvforsynende fremover!? *GG*

 

 


ROLLO

 

TELL-MANN

West Highland White Terriers

Avlstjeneste

!!! Hvalpe forventes i marts !!!

 

ROLLOS

Opdræt af teddy og kæledyrs marsvin

Opdræt af satin kaniner

Salg af foder og tilbehør

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider