Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Landzonetilladelse hestestald
Forfatter: 
Dato:  13-07-2016 15:20

Hej HN

 

Vi har købt en ejendom med en gammel nedlagt svinestald der er støbt op i plan gulv og nu er værksted og en halmlade uden fast bund.

jeg ønsker derudover at opføre en udstald til mine heste, men kommunen mener at så længe der ikke er dyr på ejendommen må de 'efterladte' bygninger kunne ombygges til stald. Grisestalden kan ikke overholde de krav der er til lov om hold af hest, så der vil jeg kunne argumentere for hvorfor det ikke kan lade sig gøre.

Halmladen vil jeg så gerne have lov at bruge som ridehal, så jeg skal kunne argumentere for hvorfor jeg ønsker at opføre en helt tredje bygning til hestestald.

 

Er der andre af jer der har været i lignende situation?

evt andre der bare har fået lov til at opføre ny hestestald på en ejendom hvor I ikke dyrker landbrug. Stalden er planlagt til over 50 kvm og der skal derfor gives landzonetilladelse.

 

Alternativt er der så nogen der ved om man kan oprette en 'stutterivirksomhed'og derved bygge en stald der er nødvendig for driften?

 

Mvh Tanja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nybyggeri
Forfatter: 
Dato:  13-07-2016 23:30

Vi byggede nyt for 8 år siden, der var både en stor stald hvor vi havde bokse i den ene ende og en lille lade med løsdrift. Vi havde ingen problemer med at få lov til at bygge nyt, det var kun fordi der var mindre end 30 meter til skel at naboen skulle høres om det var ok. Vi skulle overhovedet ikke begrunde hvorfor vi ville bygge nyt, så det lyder underligt.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 landbrug eller ej
Forfatter: 
Dato:  14-07-2016 09:12

er det et nedlagt landbrug eller en landbrugsejendom??

du kan jo argumentere for at laden skal bruges til det en lade bruges til maskiner, og stråfoder..

hvis grisestalde der nu er værksted er registreret som grisestald er det jo om at få det ændret til værksted.. men det handler nogle gange om at finde den rette formulering :-)


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Landbrug eller ej
Forfatter: 
Dato:  14-07-2016 12:01

Ejendommen har landbrugspligt (hvilket jo bare betyder man skal have helårsbeboelse der). Det er dog et nedlagt landbrug og det meste er §3 jord dvs stort set fredet. SÅ der er ikke rigtig mulighed for at lave nogen former for landbrug udover afgræsning.

 

Talte med teknink og miljø i Vejen kommune igår som mente at ved større private stalde var det meget svært at få tilladelse.

Vi overvejede derfor om det kunne være muligt at oprette stutterivirksomhed (jeg vil da gerne have føl :) ).

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 At drive erhverv
Forfatter: 
Dato:  18-10-2016 08:08

Hejsa

 

du skal blot være opmærksom på at skatte reglerne ændre sig, hvis du vil sælge gården en dag og du har brugt det til erhverv

 

Det er nogen kompliceret regler jeg ikke er inde i 100 %, men måske værd at undersøge for jer, hvordan de ændre sig. Så i ikke skal betale mere i skat end jeres friværdi er til den tid ?

 

Med spændende med en ny stald. Vi skal muligvis også i gang med helt ny stald. ?

 


Line

 

Nu med

 

Hyggebo´s Contini DV

Yosin vest lyshøj OLH

Tronkærs Unni OLH

Oldenborggaardens Karivo OLH

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  24-10-2016 17:11

Det er ikke bare sådan lige at lave et stutteri,

 

tax.dk/faq/den_juridiske_vejledning/ erhvervsbeskatning/ selvstaendig_erhvervsvirksomhed/ Stutteri.htm

 

hvis landbrugspligten er ophørt på ejendommen må det jo være en landejendom ikke en landbrugsejendom, reglerne er nok de samme, men kan i ikke søge dispensation måske eller tag en snak med SEGES de har måske nogen fif eller kan fortælle jer om der er mulighed for det eller ej.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider