Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Opbevaringsløsninger i stald
Forfatter: 
Dato:  14-10-2016 20:39

Hvordan har du indrettet din stald med hensyn til opbevaring; sadler, trenser, striglegrej, dækkener, foder mm.?

 

Jeg skal nytænke indretning af 'løsøre' (dvs. ikke bokse og strigleplads) i min stald og søger inspiration til gode løsninger. Så hvis du vil fortælle/vise hvad du synes er særligt vellykket i din stald, så vil jeg meget gerne kigge dig 'over skulderen' :)


Bedste hilsner Maj-Britt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foderopbevaring
Forfatter: 
Dato:  17-10-2016 13:28

Vi har skraldespande på hjul i vores foderrum og det fungerer egentlig fint.

 

På et tidspunkt fik jeg en stor kasse med bordplade til overs, og fik den sat op i foderrummet. Ovenpå har jeg foderet stående i store plastkasser. Det er en løsning jeg er super glad for - især fordi det hele er kommet op i højden så jeg ikke skal stå og bøje mig ned i en tønde.

 

Så en form for foderbord vil jeg klart anbefale.


Mvh

Mette

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mine løsninger...
Forfatter: 
Dato:  20-10-2016 22:19

...fungerer til UG for mig - men om andre synes de er geniale tør jeg ikke spå om

 

Foder opbevarer jeg bare i ganske alm. fodertønder - de står i garagen oppe ved huset fremfor i stalden. Dels fordi jeg ikke gider heste der går i selvsving når de hører man mosler med foderet og dels fordi det blev lidt for presset hvis de også skulle være i sadelrummet. For at slippe for ondt i ryggen står de hævet ca ½ meter op over gulvet.

 

Dækner har jeg til at hænge på et dækkenstativ med plads til 6 stk. Det er opsat på bagvæggen af striglepladsen så de er nemme at komme til. De dækner der ikke bruges ligger i et af skabene i selve sadelrummet.

 

I sadelrummet har jeg 3 højskabe med et 1/3 del skab ovenpå igen, så MASSER af hyldemeter Det fungerer så fint og alt har sin egen plads!

 

Mine underlag hænger på væggen. Der er sat gardinstokke op med ca 40 cm mellemrum på store beslag så de er ca 5 cm ude fra væggen, det virker rigtig godt

 

For enden af rummet har jeg en bordplade i hele bredden (ca 2 meter) og under den har jeg løse sadelstativer til mine sadler. Til trenserne har jeg bare alm trenseophæng.

 

Det jeg er mest glad for af "småting" er at der permanet hænger 1 anker over bordet hvor pudsegrejet er - nemt at pudse og man får det gjort når det ikke er bøvlet

 

Mvh.

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-10-2016 08:37

Til opbevaring af dækner har jeg to palletanke hvor toppen er skåret af og bruges som låg. På indersiden af både toppen og selve bunden er der træplanker ca 5 cm brede på alle fire sider. Herved er der så tæt at mus ikke kan komme derned.

Derudover har jeg flere skraldekontainere både almindelige små og lidt større som bruges til døækner og underlag.

Til opbevaring af ekstra grimer, gamacher, bandager læderting mm har jeg kasser som er gennemsigtige de er 30 eller 15 cm høje 40 brede og 60 lange og kan købes i fx Jysk.

Herudover reol og sadel ophæng.

Foder opbevares i fodervogn. Havre står dog på lager i bigbags.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider