Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Opslutning af hegn
Forfatter: 
Dato:  17-11-2015 19:29

Vi skal til at sætte hegn om ikke så længe, men jeg er lidt i tvivl om det rent praktiske i afslutningerne af tråden ved led og den slags.

 

Jeg tænker at ved hvert led, skal tråden stoppes og startes af en hjørnepæl. Her vil jeg trække alm. tråd rundt om pælen, og forbinde til en af de her ovale hjørneisolatorer. Så forbinder jeg selve tråden til hegnet (Hippolux tråd) til isolatoren. Og laver en forbindelse mellem de to tråde med enten noget Hippolux eller alm. tråd. Og fører så strømmen videre til næste stykke med en jordledning under leddet.

 

Selve samlingerne af tråd til isolator har jeg tænkt mig at lave med Gripple samlinger.

 

Nogle input, eller noget jeg har overset?

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hegn hegn
Forfatter: 
Dato:  18-11-2015 08:08

Vi har lavet folde her sommer med hippolux som øverste tråd, og almindelig (ret blød)tråd, som nederste.

Jeg kan anbefale at bruge isolatorrør rundt om hjørnepælene, altså fjerne plastik fra Hippoluxtråden, sætte grippler på selve tråden, føre den igennem isolatorrøret og samle igen i gripleren. Så er det nemt at stramme tråden op, også senere hen. Jeg er ikke sikker på at din løsning er stærk nok til hippolux tråden, da det er meget stift, og skal strammes meget op.

 

Derudover er gribblere generelt fantastiske nemme samlinger, som er super at stramme op på.

 

Som forbindelse mellem trådene har vi brugt den almindelige tråd, da hippoluxen er alt for stiv til det.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for input
Forfatter: 
Dato:  18-11-2015 18:00

Tak for input, det var jo en meget simplere løsning end jeg var på vej ud i :-)

 

Hvad har i gjort ved hjørner, hvor tråden skal føres videre? Laver i så to afslutninger, og fører strømmen mellem de to Hippolux-tråde med en stump tråd?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hegn hegn
Forfatter: 
Dato:  19-11-2015 07:36

Ja, det er en dejlig nem måde

 

Ved hjørner har vi ganske rigtigt lavet to afslutninger, og ført strømmen over med almindelig tråd, og forbundet den på hippoluxen hvor plastikken er fjernet (nær grippleren). Det giver en god forbindelse.

 

Nogle steder har vi op til 3 isolatorrør over hinanden, da strømmen også skal en anden vej, men synes stadig det ser pænt og ordentligt ud.

Forresten er isolatorrøret fæstnet til pælen med en krampe.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det har jeg
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 19:48

Det har jeg faktisk også set nogle steder, og det ser rigtigt let ud.

 

Jeg tror at jeg er ved at have en komplet indkøbsliste. Vi ender vist med at købe det hele i Tyskland - undtagen pælene. Der var omkring 5.000 kr. at spare, og det er jo også en slags penge ;-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tyskland
Forfatter: 
Dato:  23-11-2015 21:40

Hvor henne i Tyskland skal du handle ind så? :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi har kigget
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 20:47

Vi har kigget hos http://www.weidezaun.info, som sender til Danmark for ?39,90 for op til 90 kilo.

 

Det var især tråden der var penge at spare på, men vi tager nok bare resten med samme sted fra nu vi er igang. Sparede vist omkring 700 kr. på resten. Hegnspæle køber vi herhjemme.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hegn hegn
Forfatter: 
Dato:  22-12-2015 16:37

hej

jeg er også ved at læse og undersøge ang hegn.må jeg sælgere hvor i købte pælene? Og hvordan satte i dem i jorden?


 

 

- Med venlig hilsen Noëlle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg fandt
Forfatter: 
Dato:  23-12-2015 17:19

Jeg fandt en god pris hos http://www.godjord.dk, men jeg har også tænkt mig at hente et tilbud hos den lokale tømmerhandel.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hegnhegn
Forfatter: 
Dato:  26-12-2015 13:42

tak..jeg har netop sendt mail til godjord for tilbud?

 

ved i andre ang tråd..det kan man også få i div faver, mon det er en fordel for hestene? Jeg overvejer en bred tråd i hvid.

 

Jeg har også været på den tyske hjemmeside, de har et stort udvalg og tilbud, så det skal jeg kigge nærmere på.

 

Kors der er meget at sætte sig ind i, i forhold til hegn? jeg har altid haft hest opstaldet ude, og er nu ved at sætte hegn på min egen mark...så den kan bruges til sommergræs.


 

 

- Med venlig hilsen Noëlle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sig lige til
Forfatter: 
Dato:  26-12-2015 21:14

Sig lige til hvis God Jord er til at handle med i forhold til rabatter. Vi skal bruge noget der ligner 182 mellempæle og 30 hjørnepæle.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bare til
Forfatter: 
Dato:  30-12-2015 16:01

Bare til orientering, så fik jeg en rabat hjem fra den tyske side på lige omkring 600 kr. ekstra på vores hegnsindkøb på omkring 2.000 euro. Det er jo også en slags penge ;-)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Og det gik
Forfatter: 
Dato:  13-02-2016 14:00

Og det gik fint med at få bestillingen hjem. Jeg tror at der gik to dage fra betaling, til det stakkels postbud dukkede op med 200 kg. hegns-sager :-D

 

Jeg bestilte også en rulle jordledning i en anden ordre, og der havde jeg pakken dagen efter.

 

Så jeg kan anbefale Weidezaun.info i Tyskland.

 

Pælene endte jeg forresten med at købe hos den lokale tømmerhandel. De var billigst efter lidt forhandling, og de kunne tage hjørnepæle hjem fra Frøslev Træ på bestilling i specialmål ;-)

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Er det det her...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2016 12:11

Venlig hilsen

Rie Høper

1
0
Svar på denne tråd
 
 Yep, det
Forfatter: 
Dato:  30-04-2016 16:26

Yep, det er den.

1
0
Svar på denne tråd
 
 bestilling i DE og pæle
Forfatter: 
Dato:  10-05-2016 23:29

Hej Jan

Fik du lavet dit hegn?

Hvordan bestilte du fra tyskland? Ringede eller skrev du bare til dem? Hvordan fik du den ekstra rabat? :-)

Hvordan satte du dine hegnspæle i jorden? Borede/bankede eller andet?

Venligst, MArianne


Marianne Gotfredsen

2* Parelli instruktør

www.gotfredsen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi er ikke
Forfatter: 
Dato:  18-05-2016 18:52

Vi er ikke helt færdige med hegnet, der kom lige et par andre projekter ;-)

 

Men jeg sendte dem bare en mail med alle de ting jeg skulle bruge, og spurgte pænt til et samlet tilbud og om det var muligt at få lidt rabat.

 

Jeg har planer om at banke pælene i. Jeg er "kommet til" at købe en pælebanker med motor, så det går noget lettere.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 pæle banker....
Forfatter: 
Dato:  21-05-2016 09:22

Jan, må vi ikke høre lidt mere om den pæle banker og evt se billeder af vidunderet? :-)

 

Jeg har bestilt isolatorer mm. fra wiederzauns netbutik også helt uden problemer, så det kan anbefales herfra også :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jo da..
Forfatter: 
Dato:  21-05-2016 09:29

Jo da. Den har en 2-takts motor og fungerer egentlig bare som en rigtig stor borhammer. Jeg tror at vi skal have den prøvet ordentligt af idag, så skal jeg nok lige få taget nogle billeder og måske lidt video.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 hammer--bor
Forfatter: 
Dato:  22-05-2016 08:30

Altså når du siger pæle hammer, og alligevel bor, mener du så at det er et pælebor, altså til at lave hullerne med?

Og ikke til at banke pælene i med :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider