Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Kan man sælge byggematerialerne?
Forfatter: 
Dato:  01-06-2015 13:19

Hej

 

Vi har bygget et nyt hus fremfor at renovere vores gamle hus, da det bedst kunne betale sig. Vi er lige flyttet ind og nyder vores nye omgivelser :)

 

Det betyder, at vores gamle hus nu skal rives ned. Huset skal rives ned fordi den grundlæggende konstruktion ikke er ok; der er ingen fugtspærre nogen steder, og kun ca. 1/3 af ydervæggene var gode nok til at lade stå, hvis man skulle renovere. Det er jo ikke fuldstændig faldefærdigt - vi har trods alt boet der i 8 år, og vi taler derfor om, om man kan sælge nogle af byggematerialerne?

 

F.eks. er taget ikke særlig gammelt, og hele tagkonstruktionen er blevet renoveret på et tidspunkt og er derfor i god stand. Er der nogen af jer der har erfaring med den slags? Vi kunne rigtig godt bruge noget info om, hvordan man gør, hvor man kan sælge det henne, og hvordan i alverden man finder ud af, hvad man kan tage for tingene.

 

Jeg har kigget lidt på dba, men det ligner ikke at der er den store aktivitet på den slags, så det blev jeg ikke meget klogere af. Vi kan heller ikke regne ud, om vi selv skal pille de "værdifulde" ting ud af huset, hvilket jo tager meget tid, eller om man kan få folk til at pille dem ned selv. Jeg er ikke så meget fan af sidstnævnte, da al erfaring viser, at de fleste har svært ved at holde en aftale... Håber at nogen har prøvet noget lignende og kan komme med nogle gode inputs!!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Firmaer
Forfatter: 
Dato:  01-06-2015 18:37

 

Der er firmaer der gør i den slags. :)

 

Var det mig, så benyttede jeg mig nok af sådan et. Dels så er det kun een man forhandler med, dels så 'slipper' man selv for udgiften og byrden ved at bortskaffe, dels står du ikke tilbage med nogle mindre attraktive ting og dels så kan det give et økonomisk tilskud.

 

Hvem, afhænger selvfølgelig af hvor i landet du bor. Måske der er et firma, eller måske du skal høre en tømmer om det har interesse.

 

Min far har kontakt til en som vi har kunnet få døre, vinduer osv igennem, hvis det har haft interesse.


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

Viden om vind:

vind-alarm-danmark.eu

 

 

Vindott farvet Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hm....
Forfatter: 
Dato:  02-06-2015 19:53

Anette: uanset hvor meget jeg googler, så finder jeg altså ikke nogen firmaer som opkøber brugte byggematerialer til videresalg :) Jeg har nærmere fornemmelsen af, at man laver en aftale med nedrivningsfirmaet om, at de må tage det de evt. kan bruge mod et afslag i prisen, og ikke at der decideret kommer nogen og køber brugte byggematerialer. Måske tager jeg fejl?

Vi skal selv rive det hele ned, men derfor ville det stadig være en fordel for os, hvis nogen kom og hentede tag og spær, vinduer og døre, og så stod vi selv for resten, uanset hvilken stand de så havde efterladt det hele i.

1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  02-06-2015 21:01

jeg ville satse på en selvforsyner, der mod arbejde fjerner tingene og bruger dem selv.

 

der er flere selvforsyningsfora på nettet, og der er helt sikkert nogen der synes det ville være guld!


*** Misssophie


1
0
Svar på denne tråd
 
 genbrug
Forfatter: 
Dato:  14-06-2015 13:26

Da vi byggede pigernes værelser i den gamle griselænge brugte vi genbrugsmaterialer. Vi fik dem dels fra private og dels fra nedrivningsfimaer der solgle de "let omsættelige" byggematerialer videre. De enkelte byggematerialer kunne vi spare omkring 35 %. Men man skal kigge sig godt for og have styr på nyprisen på de enkelte dele ellers kan det ikke svare sig. Vi gjorde det dels pga. vores øknomi men også pga. bæredygtighed, tror jeg det så fint hedder ;0)

Når vi engange skal lave vores over etage om vil vi gøre det igen på samme måde.

Jeg syntes da helt sikkert at du skal sætte "huset" til salg og se hvad folk vil give. Der skal nok være folk der leder efter sådan noget.

 

Mvh.

Sandra C


Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

8 års allround Trakhner hoppe sælges, byd evt. byt med trailer

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider