Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Indstal elhegn?
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 17:48

Jeg har brug for jeres hjælp. Lavede hestefold i efteråret og fik min mand til at sætte en Elefanthegnsboks op, den er sat i stikkontakten, det røde lys blinker og jordspydet er sat i, men der er slet ikke skrald på?

Den giver kun en lille summen i fingrene når man rører ved det og det har vores pony desværre fundet ud af?

Der burde jo være mega skrald på, sidst jeg fik stød (ikke hos os, vi er nye i at ha hest hjemme), der var jeg næsten "lammet" og det snurrede i hele armen og ud i fingrene en hel dag efter.

 

Hvad kan der være galt?

 

vh Søs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og græs
Forfatter: 
Dato:  17-05-2015 18:39

Har I tjekket at strømmen ikke går ned i jorden via græs, træer eller buske? Vi går hegnet rundt med en buskrydder 3-4 gange om året for at holde det frit.



Mvh
Alice


Nu med to smækre RDH-hopper i stalden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alice...
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 06:55

Alice, ja det er tjekket, der er intet græs, buske el lign som rører ved hegnet og det er kun en lille jordfold, hvor de får hø på folden.

 

Boksen klikker heller ikke, som jeg ellers syntes de fleste gør?

 

Jordspyd har vi også i?

 

Mvh. Søs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Styrke?
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 08:59

Hvor kraftig er jeres strømgiver? Elephant laver jo mange forskellige strømgiver, så det er derfor vigtigt at vælge den rigtige model.

Derefter kan det være en ide at tjekke jordforbindelse = potentialet mellem jordspydet og jorden, da det kan være det ikke er lykkes jer at etablere en god jordforbindelse?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere jordspyd
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 10:03

I skal sandsynligvis have flere jordspyd, og de skal stå med god afstand og med afstand til væggen. 99 ud af 100 gange er det jordforbindelsen der er for ringe.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak..
Forfatter: 
Dato:  18-05-2015 18:50

Tak for svar:-)

 

Strømgiveren er mere end stor nok til vores lille luftefold, som kun er 1200 kvm, den skulle ku række til 5 km tråd og der er vel 700 m.

 

Den med jordforbindelse prøver vi lige, det ville ikke være usandsynligt:-)

 

Tak:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så er det vel deres....
Forfatter: 
Dato:  20-05-2015 16:29

lille M15 model? Den kan muligvis trække op til 5 km hvis alle ens samlinger er helt perfekte og man kun har en omsluttende kreds - den levere nemlig så lidt energi at den mindste afladning vil stoppe impulsen.

Jeg forsøgte mig engang med sådan en til et 200 m's hegn, og det kom aldrig til at give den nøvendige styrke, på trods af rigtig god jordforbindelse.

Jeg synes så også det er for skrøbeligt at have et hestehegn hvor et enkel græs/hø strå kan aflede hele kredsen.

Men at starte med at teste jordforbindelse er i hvert fald en god ide - den skal jo være god uanset hvor kraftig en strømgiver man vælger

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider