Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 højde på ridebane hegn
Forfatter: 
Dato:  21-05-2015 16:39

hejsa alle sammen

hvor høj er jeres ridebane hegn vores er nemlig ca 120-130 cm men 3 gange har vi haft heste løse hvor de er sprunget over så jeg vil høre om i tror det er pga højde og hvor høj i anbefaler

0
0
Svar på denne tråd
 
 cccccccccccccc
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 07:14

Jeg vil ikke mene at det er normalt adfær at en hest springer ud af folden, hvis hegnet er over 80 cm. enten er det flugt instink eller så har hesten åbenbart lært sig at der er ok/fedt/det rigtige at gøre! så kan hegnet være lige så højt som du syntes, og stadig vil den forsøg.

( jeg havde også engang en hest med sammen adfær pænt irriterne )

Men vores spring hest kunne ikke drømme om at springe over en tråd på 60 cm, med mindre den følte sig truet.

 

Jeg kan ikke komme med den perfekte højde, det gælder mest om at hesten skal lære at have respekt for indhegningen.

 

På vores ridebane og folde er stolperne 170 cm høje, og øverste tråd sider i 150 cm højde og der er 3 tråde med 50 cm mellemrum.

På indersiden af hegnet ( vores tråde går gemmen pælene ) har jeg sat bred hvid tråd i 1 meters højde og en på 50 cm. mest for at lave en pæn og synlig makering af selve ridebanen. denne tråd er der ikke strøm i, den ser bare "pæn" ud

 

Men den gyldene råd, eller løsning kan jeg desværre ikke give dig..


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider