Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Anbefal en ridehusbund
Forfatter: 
Dato:  24-11-2014 18:09

Hej alle

 

Jeg overvejer lidt på sigt at få udskiftet min bund i ridehuset, da den godt kan blive en anelse glat nogle steder, f.eks. når vi springer eller har ungheste i longen.

 

Men hvad kan I anbefale, som ikke koster en halv million?

 

Venlig hilsen

Anna

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bund ...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2014 18:49

Er der virkelig ikke en eneste, der har erfaring med at få ny ridehusbund?

 

Venlig hilsen

Anna

1
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har netop
Forfatter: 
Dato:  30-11-2014 19:37

bygget ridehal og derfor kigget mig lidt omkring på forsk. produkter- for og imod.

Idet min bund blev etableret ovenpå tidl udendørs bane, hvor der var en grundlag af knust beton ,mellemlag af knust asfalt ( vibreret og stampet helt fast), ovenpå lersand, Jeg valgte derfor at komme et kunst produkt i lersandet, som gør den elastisk og affjerdrende uden at den blive glat. Det hedder manilla og købes ved Danisk fibers i Varde. Det er absolut det billigste produkt, og indtil videre er jeg meget tilfreds. Fordelen med dette produkt er, at det ikke nedbrydes med tiden,- derved undgåes svampe spore, som sker ved naturmaterialer flis, sold ect.

Men der er mange meninger om bunden i et ridehus og det er vigtig, at de forskellige lag fungere sammen, ikke kun toplaget... og så er nogle ryttere til en blød bund, andre til mere fast bund- jeg er til sidste nævnte.

Held og lykke med dit projekt.

Billede

 

I starten "bobler "fibrene lidt op, men efter nogle mdr. er det blandet med lersandet.


Trakehner opdræt sælges,

 

5 års vallak e Heartbreaker (hohenstein søn)

 

4 års hoppe , mørkgråskimmel e Heartbreaker,

begge er rtg godkendt uden anmærkninger, begge tilredet og særdeles ridbare.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Glat bund....
Forfatter: 
Dato:  30-11-2014 19:41

....skyldes sjældent selve bunden (toplaget), men derimod at det nedenunder (bærelaget) er pakket sammen. Bærelaget i en ridehal er ofte bare jord. Når hestene træder igennem toplaget kan de glide fordi bærelaget med tiden bliver hårdt og glat. For at undgå dette bør man af og til fræse så man får løsnet bærelaget, herefter vil hestene igen kunne stå fast. En fræsning vil derfor med stor sandsynlighed kunne løse dit problem.

 

Foretrækker selv sand med lidt soldaffald, da det er forholdvis let at holde. Prismæssigt er det også i den billige ende. Uanset hvad man vælger er det dog vigtigt at det nedenunder er i orden, da hestene ellers vil glide.

 


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  30-11-2014 20:22

Tak for jeres svar.

 

Jeg er helt klart også til en fast bund.

 

DJensen, jeg tror du har helt ret i, at en del af problemet skyldes, at bærelaget har pakket sig. Men jeg har bare haft en ude for at ordne det én gang, og jeg synes ikke det hjalp - i hvert fald ikke ret længe. Så jeg tænkte på, om der ikke kunne gøres noget mere/andet.

 

Venlig hilsen

Anna

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider