Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Mudder på gangsti, what to do?
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 07:11

Hej, er der nogen herinde der har gode råd til hvordan man billigt kan gøre en skrånende gangsti mindre mudret..... Jeg vil ikke poste en masse penge i det, da det er en fold på et sted jeg har lejet mig ind...

Jorden er selvfølgelig ikke drænet, og kan ej heller blive det.

de har prøvet at lægge flis ud, men det har ikke hjulpet, jorden er ret leret, og man synker ca tyve cm ned... Jeg kan godt overleve, men hestene synker jo endnu længere ned, og tror ikke det er godt for deres ben/sener at gå på hver dag...100 m hver vej.

så er der nogen herinde der har et godt råd?Mvh Ane


SIBERIAN HUSKY HAN søges til dejlig tæve!!!

gerne stor og med "briller"


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mere flis
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 09:12

Jeg ville lægge mere flis, meget mere flis. Vi fik et par vognlæs fra en veninde sidste år som vi lagde i ledåbninger, hvor der nærmest stod frit vand da vi lagde det. Nu et år senere har vi stadig rigtigt meget glæde af det. Men der er lagt måske 20 cm på.

0
0
Svar på denne tråd
 
 mudder....
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 20:00

vi har skrabet mudderet væk og lagt knust asfalt.

Det virker fint for os :)


Anne

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-11-2014 20:52

de gode varige løsninger er sjældent billie....

 

hos os bruger vi ogs knust asfalt, og det holder, og holder, og holder, og holder, og...

 

har lige fået 2 lastbilslæs til 3000 plus moms,- det er ikke galt...


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 Mudder
Forfatter: 
Dato:  28-11-2014 08:20

Tusind tak for svar :)

hvor mange kvm ca vil i tro at henholdsvis 2 vognlæs flis, og to vognlæs knust asfalt dækker? :) mvh Ane

 


SIBERIAN HUSKY HAN søges til dejlig tæve!!!

gerne stor og med "briller"


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville vende...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2014 09:05

spørgsmålet om - hvor meget materiale skal der bruges, for at få en passende tykt lag lagt ud.

Du siger at stien er ca. 100 m. lang - find ud af, hvor bredt og hvor tykt, du vil du ha' lagt ud, så kan du beregne forbrug, f. eks. her

 

Vær dog lige opmærksom på, at der kan være nogle miljø krav omkring udlægning af knust asfalt - især når det er lejet jord, er det ret vigtigt at ha' afklaret det inden....

 

Dorte

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-11-2014 22:27

Se alternativt om du kan få fat i sådan nogle ringmåtter, man bruger som faldunderlag. De kan lægges ud ovenpå mudderet og evt. stripses sammen.

 

Fra nye er de lidt dyre, men man kan indimellem købe dem brugt på dba til fx 200,- pr måtte - som er 1x1,5 meter. Det er måske ikke den billigste løsning, men dit argument, for at det skal være billigt er, at jorden er lejet, og måtterne kan nemt tages med eller sælges, hvis du skal flytte hestene.

 

Måske kan du nøjes med at lægge dem, hvor mudderet er værst. Min erfaring er i hvert fald, at det er en nem, effektiv og holdbar løsning.

 

Mvh Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider