Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Nye vinduer bolig
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 14:35

Så er den gal igen... eller dvs jeg vil gerne høre hvad I har valgt.

Vi kikker på nye vinduer til vores nye landejendom. Vi er enige om at vi helst vil have bondehus vinduer med max 3 felter pr fag eller dannebros vinduer.

Og så er der alt det med at vælge det rigtie firma, garantier, holdbarhed, pris mm.

hvad har i/du valgt og hvorfor?


En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 08:06

Outline er gode vinduer til en god pris, de kan varmt anbefales.

Tømreren herhjemme har ihvertfald godkendt dem, og han kan ellers godt være svær at gøre tilfreds.

 

Hvis du vil have et rigtig godt vindue, skal i bede tømreren om at sætte KPK vinduer i. Det er rigtig gode vinduer!! -Og jeg mener at de stadig er dansk-producerede.

Mange vinduesfirmaer får idag produceret deres vinduer og døre i polen og andre østlande. Kvaliteten hænger tit sammen med prisen, det skal i være opmærksomme på.

 

Jeg ville personligt aldrig sætte plasticvinduer i mit hus.

Tilgengæld er vi hjemme hos os blevet fan af træ-alu vinduer. De er noget dyrere end alm. trævinduer, men tilgengæld slipper man for at male dem og de er super flotte!


Med venlig hilsen

Sanne

 

...............................

 

Venter Føl efter Atterupgårds Seebach april 2015

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 et godt råd
Forfatter: 
Dato:  21-11-2014 08:17

jeg har indtrykket af UD vinduer ved Ulstrup laver rigtig gode vinduer..

nå men mit råd er .. sørg for at få pudsevenlige vinduer.. jeg har velfac/vellux et eller andet i mine.. dejlige vinduer men total trælse at pudse indvendige fordi lukkemekanismerne sidder lige ved glasset og rigtig trælse at pudse omkring..

Udvendige har de en kant der gør at vand ovenfra ikke render ned i glasset under = smart..

 

men personligt synes jeg det er lettere at pudse/vaske store flader end små.. dvs. skal jeg ud og købe vinduer med sproser (staves) vil jeg have dem inden i glasset, så de bare er til pynt.. men husk at brydninger i vinduerne også bryder termoeffekten..

 

et andet godt råd.. skal i have 3 lags ruder, skal de kun være mod nord og sider der ikke kommer sol ind.. sydsiden bør kun være med 2 lag ellers holdes solens varme ude.. bare en detalje en vinduesproducent har fortalt mig

 

husk at få vinduer med ventilation, der kan åbnes og lukkes for..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 valget er
Forfatter: 
Dato:  04-01-2015 22:31

faldet på vinduer fra Rationel af flere årsager. Det var ikke muligt for os at få dannebros vinduer i pga de nuværende mål på vinduershullerne og så vigtigt var det ikke for os, så nu bliver det bondehus stil. Træ med alu yderside. 2 lags nogen steder og 3 lags i nordsiden mener jeg det blev. Og så er der jo regler for hvor mange vinduer der skal have brandudgang fra 1.salen så disse vinduer skal have udtagelig midtersprods. jeg blev faktisk postivt overrasket over prisen og det er jo altid dejligt :)

Incl i det tilbud vi har accepteret er også en del velux vinduer. Vi har også fået pris på en "gavl-trekant" i glas men der er prisen alene for den næsten 30.000 så det afventer lige foreløbig. Selvom jeg ved at det er de fede detaljer jeg bliver glad for på den lange bane..

Nogen der har fået lavet sådan en glas gavl? Fordele - ulemper? Pris?


En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi tænkte....
Forfatter: 
Dato:  06-01-2015 19:02

vi tænkte ud af rammerne, og lavede dem her, hvor der ellers bare var væg - her ryger væggen fra den ene stue ud til en lille gennemkold "pæn" entre.

Billede

Så får man sat nye dannebrogsvinduer i, samt skiftet "den pæne entredør" ud med en sprosser havedør :-)

Billede

I stue nr to "nedlagde" vi en stor væg, og fik sat en tofløjet sprosser havedør i - med udsigt til hestefolden :-)

Billede

De døre der var mellem de to stuer blev fjernet, så man har kig hele vejen igennem, og sol mod øst, syd og vest :-)

Billede

Træterrasse ud for de tofløjet havedøre - superskønt i et hus, som ellers var så gammelt og umoderne, at det ikke havde adgang til haven fra stuerne af.

Billede

 

Billede

 

Mener vi gav omkring 25.000 kr for at få lavet hul, muret pænt op og sat de tofløjet havedøre i. Og det er alle pengene værd.

Så prøv evt at se, om der skal laves "hul" til fx havedøre hvis det er.

 

mvh Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider