Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Købe eller ikke??
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 15:29

Kære Hn'er.

Jeg har brug for jeres brogede erfaringer, meninger og råd... Sagen er som følger...

Jeg er 45 år, mmin kæreste er 42. Vi har sammen 3 drenge på 2x17 år og 14 år. Alle drengene har nuværende ikke fast bopæl hos os af forskellige årsager, men kommer tit forbi også til overnatning. Jeg har nuværende 3 heste.

Min kæreste er uddannet elektrikker og har erfaring med tidligere renovering af huse. Jeg har tidligere boet i en ældre landejendom som blev renoveret fra grund til tag.

Min kæreste og jeg har kikket efter en landejendom - i begyndelsen mest for sjov og for at holde øje med markedet, men de sidste par måneder mere seriøst. Lige nu har vi seriøst kik på en ældre ejendom med bolig areal på 290m2 samt ældre stald bygnning. Der er 8,2 HA. Beliggenhed meget god for os!

Min kæreste er meget tændt! Jeg er mere tilbageholdende og får ofte af vide at jeg skal have "ja-hatten" på af min kæreste. MEN jeg syntes det er et kæmpe projekt!! Hele huset skal modernises og det vil sige der skal sandslibes og pudses op, efter isoleres, nye vinduer og døre, flyttes vægge og laves nyt badeværelse og køkken. Endvidere skal hele 1. salen ryddes og derefter indrettes på ny med værelser mmm. Der skal tvangs kloarkeres start 2015.

Loftet skal løftes i stalden (for at få den nye lofthøjde på min 2,60, der skal laves bokse, hegn til folde og ridebane. Puuhhaa.. forstår i mit synspunkt..? Vi skal jo også nå at gå på arbejde, passe familie, venner, dyr og alt det andet livet består af....

Jeg er indstillet på at det hele ikke sker på en gang, men over tid. Orker dog slet ikke at bo i byggerod i flere år!

Vi er ved at lægge budget. Huset er rimeligt i pris men der skal også lægges rigtig mange penge, tid og energi i at få det til at fungere.

Huset indeholder en lejlighed i den ene længe hvor vi påtænker at bo mens den værste renovering står på. (senere kan den evt udlejes til en heste person..?)

Lan beskivelse og jeg kunne tilføje mange flere detaljer... MEN DU som allerede har været det igennem.. eller DU som er midt i det elller DU som aldrig kunne forestille dig at gå i gang med et sådan projekt.... hvad tænker i? Er det dødsdømt? Er det for stort et projekt? Vi påtænker at lave mest muligt selv (har mulighed for at trække på proff rådgivning)

Vil vi drukne økonomisk? Vil der nogensinde være tid/økonomi til at lave andet en renovering?

Hvis jeg er meget i tvivl - er det så stadig det rigtige? Jeg er generelt dårlig til store forandringer... men skal under alle omstændigheder flytte herfra hvor jeg bor nu!

SUK.. I go crazy af alle de tanker!!

 


En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd
 
 har søgt herinde
Forfatter: 
Dato:  24-08-2014 19:33

og har læst en masse indlæg om renovering og set alle jeres fantastike billeder af de store projekter mange er i gang med. Det giver mig lidt mere mod på sagen, men jeg er stadig i tvivl. Jeg er jo ikke 20 år mere så har ikke uanet tid og energi til det. På den anden side har jeg mere erfaring end ved mit 1. renoverings hus..

Jeg kan se på alle de billeder jeg har kikket på herinde at der er mange der starter helt fra bunden med et ældre hus. Desværre har vi ingen forældre længere der kan gå til hånde og hjælpe med stort og småt. Tilgengæld har vi nogle store drenge (og deres fodboldhold) der måske syntes det kunne være hyggeligt at hjælpe ind i mellem. Men det er ikke noget jeg vil regne med.

Næste skridt er en alvorlig snak med banken omkring de konkrete tal...

 


En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Renovering
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 11:50

Om I får overskud i tid og økonomi til andet end renovering kommer jo helt an på, hvor mange penge I har, og hvor travlt I har med at få det færdigt

 

Min nu eksmand og jeg (en snas ældre end du og din kæreste) har lige været igennem møllen uden hjælp fra familie og venner og kun med fagfolk til det allermest nødvendige (el, kloak og vvs). Det var så et betydeligt mindre hus, men der står ikke noget oprindeligt tilbage andet end ydermurerne og en bærende væg.

 

Jeg er lettet over at være sluppet for byggerod efter at have levet med det konstant i fem år. På den anden side, er det også guld værd at bo et sted, hvor alt er nyt, og man ved, præcist hvordan det er lavet, og hvad der er inde bag panelerne.

 

Det lyder som et superfedt sted, I har fundet: godt med jord, god beliggenhed, stort hus og ekstra lejlighed er alle væsentlige plusser i min bog.

 

Hestene er jo ligeglade med at bo primitivt (mine har løsdrift i en gammel lo) og trådhegn kan sættes nemt og billigt og alligevel være brugbart i 2-3 år, indtil I får tid/råd til at lave noget ordentligt.

 

Om I knækker halsen på det kommer jo an på jeres personlighed, og hvor godt rustet I er mod evt. pludseligt opståede udfordringer af både praktisk, helbredsmæssig og økonomisk art.

 

Jeg ville gøre det - men husk at tage jer tid til andet ind i mellem.

 


Med forbehold for selvmodsigelse, irrationalitet og åbenlys dobbeltmoral.

1
0
Svar på denne tråd
 
 mavefornemmelsen
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 13:17

Lyt til dig selv.

Rigtig mange parforhold ryger imens eller efter store ombygninger.

 

Det er et konstant dilemma. Man er træt af at bo i byggerod, men også træt af altid at skulle bruge sin fritid på istandssættelse.

 

Så i skal være meget enige i, at det er nogle hårde år, økonomisk og tidsmæssigt.

En anden ting er. Vi har selv et stort hus på 275 kvm. Det er rigtig meget at vedligeholde og engang når ungerne flytter (21 år og 17 år nu) så står man dér med den kæmpe kolos, meget arbejde og mange penge for at holde det i orden.

 

Jeg ville tænke meget over, om ikke et mindre hus kunne tilfredsstille jeres behov, det kan måske godt blive lidt knebent når alle børn så er hjemme, men til gengæld er det måske så mere fremtidssikret, så ikke jeres alder gør, at i må opgive det om x antal år, både pga tiden, kræfterne og økonomien.

 

Men held og lykke, uanset hvad i vælger.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Stor mundfuld
Forfatter: 
Dato:  25-08-2014 19:06

Det lyder som et stort projekt.:) Hvis din generelle tilgang til projektet er lidt øhhh og hmmm så er det måske ikke det rigtige at kaste sig ud i. Det er fint at du er tvivlende og tænkende, men du skal helst selv komme frem til om det er noget du vil kaste din, tid, penge og kærlighed over og noget du rigtig gerne vil. At du kan "se" dig være dér de næste mange år, også når renoveringen er ovre.

 

Hvordan ser det ud med jorden? Kan i drive det selv, er der maskiner med og har i styr på afgrøder, dyrkning, planlægning, papirarbejdet osv.?

Hvordan ser det ud med budgetlægning, hjemtagning af lån, skal der søges om byggetilladelser, tilbud på materialer, overskue byggefasen osv.?

Hvordan ser det ud med tiden? Er der tid til hinanden, børn og dyr, ud over job også når der kommer renovering oven i?

 

Har i regnet på hvad det vil koste at bo i huset? Varmeforbrug feks. 290 m2 og i skal nærmest sidde i det alene.. :)

 

 

Vi har købt et "håndværkerprojekt" for 14 år siden. Det er gået slag i slag og vi er IKKE i mål endnu... ; Men det bliver GODT og det bliver præcis som vi ønsker, men vi har måttet starte med at rive ydermurer ned og sætte ny sokkel... Havde vi da bare kunnet nøjes med lidt spartel og nye tapeter eller maling... .

 

Vi startede med en nødtørftig renovering af stalden som skulle holde 4 - 5 år (ja det er 14 år siden... ) ja, ok, vi byggede nyt halmhus for ca. 6 år siden, men har koncentreret os om huset, hvor en gammel stald ( forlængelse af huset) er fjernet og genopbygget som bolig. Vi har fjernet alt gulv ned i ca. 1 m, alle indermurer er væk og lagt nyt gulv og muret indermurer op i mursten, skiftet alle vinduer (flyttet nogle). Vi har hævet loftshøjden, flyttet oliefyret ud af entrén og sat brændefyr ind. Vi bruger for øvrigt ca. 6000.- pr. år på varme regningen, men prioriteret at huset bliver nemt og billigt at varme op.

osv. osv. osv. + haven er lagt om der er plantet frugttræer, frugtbuske, nøddebuske, anlagt køkkenhave osv. og så er foldene lagt om, hegnet ind (de fleste kan ses fra huset) og der er lavet sædskifteplaner og jeg kunne blive ved og véd. Min mand er ikke håndværker, men han sætter sig ind i tingene og kaster sig ud i projekterne og det lærer vi begge en hel del af. .

Lige pt. er manden i gang med at lave 1 sal om til beboelse.

 

For nogle år siden kom der nye "naboer". Ialt 30 store vindmøller som står få km væk, men det er hen da vejen blevet klart for mig at jeg får min nattesøvn ødelagt af den lavfrekvente støj de desværre også producerer. (Jeg får max. 3 - 4 timers søvn hver nat ...) Det er dødærgeligt at have renoveret et hus og så få sit helbred og liv ødelagt! Lige pt. så er projekt ny stald sat på standby for, hvorfor kaste penge i det, hvis løsningen bliver at jeg må flytte fra stedet! (Der er planer om yderligere 15 - 20 kæmpe-vindmøller... ) Anyway det er et sidespring. :)

 

Hvis området tiltaler jeg, forholdene og rammerne og der oven i købet er en lejlighed i kan bo i imens renoveringen står på så er spørgsmålet vel bare om i har tid og lyst, for lige de to dele kræver det en hel del af.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Købe eller ej...
Forfatter: 
Dato:  30-08-2014 12:44

Udover at søge efter bolig selv, er i så skrevet op i køberkartotek, meget bliver solgt den vej før det udbydes til salg.

 

Først tænker jeg godt i har store børn, jeg har bygget selv da mine børn var små og blev skilt da yngstebarnet var 3 år - idag bor jeg i et hus hvor der stadig skal laves om og selvom børnene idag er snart 16 år og 2*13 år frygter jeg et sådan projekt. Så forstår dine alarmklokker.

 

Læg en skudsikker plan økonomisk, afæt penge til uforudset arb. der kan dukke skimmelsvamp op mm.

 

Lav en udregning for de penge i poster i huset og spørg jer selv om huset kan sælges for tilsvarende værdi eller om i må regne med et økonomisk tab ved salg.

 

Hvis i kan tåle at vente et par år, ville jeg gøre det, til den tid er i måske blot 2 voksne - ungerne kan være flyttet selv eller være ude at rejse , på efterskole. På dette tidspunkt kan i bedre flytte jer geografisk også hvis dette ønskes.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er midt i det.
Forfatter: 
Dato:  31-08-2014 15:15

Vi er en familie på 2 voksne i 30érne og 2 børn på 5 og snart 3 år.

Vi bor på en gård med 4,5 hektar. Her bor pt 3 heste.

Da vi flyttede ind, var her et stuehus på 60 m2. med uudnyttet førstesal, en staldbygning som er bygget i vinkel med stuehuset.

Væggene skulle sandblæses og pudset op på ny, alt andet skulle laves om. Der var ikke kloak på stedet ( forrige ejer havde en spand, som blev tømt i et hul.) Vandet var fra egen boring osv osv.

Vi har nu boet er i snart 7 år, og vi har arbejdet på det stort set alle årene. Der er kommmet rigtig vandværksvand ind, der er selvfølgelig lavet sivstrengs anlæg til toilette, huset er blevet shinet op i stueplan ( men ikke renovere ud over det nye badeværelse), 1 sal er lavet totalt i stand, med nyt tag, isolering, værelser vinduer og gulve.

Udenfor har vi lavet en stald, som vi nu har nedlagt, da vi ikke synes det fungere med hestene i samme bygning som huset. Vi har lavet indkørsel, gravet vej, sat hække, sået græs osv osv.

 

Men vi mangler : hele stueplan, haven, vinduer og vægge i stueplan, pudse facader og gavle, stald til hestene værksted til manden osv osv.

 

Alt det efter 7 år.

 

Jeg må indrømme at det tit hænger mig langt ud af halsen, altid være 20 projekter bagud. Det min mand og jeg mest diskutere, er hvordan og hvorledes vores tid skal prioriteres. Vi har så også små børn som jo er tidskrævende.

 

Jeg tror aldrig vi bliver færdige. Jeg tror ikke jeg ville gøre det om, med den viden jeg har idag.

 

Jeg synes der er kæmpe forskel på at ville restaurere et hus, frem for en gård. (huset er også prøvet)

I huset skal man "kun" koncentrere sig om det. På gården skal man lige så hø, lave hegn, græsplænen er i vores tilfælde 3 gange større end i huset, så den tager lang tid at slå, fyret skal passes,renses og fyldes op ( vi har piller, det er endnu værre med brænde) i huset var der naturgas, så det brugte jeg vel max 1 time på i de små 7 år jeg havde det.

 

Der er bare så mange andre ting på en gård, der skal laves, frem for i et almindeligt hus.

 

Så du skal ville det. Vi man renovere så bliver det ens liv og dårlige samvittighed i mange år frem. Med det der skal laves på den gård i kigger på tror jeg ikke du skal regne med at kunne gøre det på under 5 - 10 år. Man skal også trække vejret ind imellem.

 

Men når alt det negative er sagt, så elsker jeg livet på landet, og jeg elsker at have mine heste, på min egen matrikkel.

 

Hilsen Ane

1
0
Svar på denne tråd
 
 Slå bremsen i!
Forfatter: 
Dato:  10-09-2014 10:36

Hej TS.

Tak for du vil skrive dit indlæg så vi kan kommentere på det.

Jeg bliver træt bare ved tanken af det du beskriver. For som du siger, der er også job, børn og der skal være plads til bare at være "jer".

 

I skal ikke drukne i byggeprojekter.

 

For mit vedkommende, der har vi haft Bodil storm forbi og den tog en del med sig. At få genopført de bygninger, samtidig med fuldtidsjob og fritidsinteresser (ingen børn, men mig og manden rider begge jagtridning), det har været noget af et puslespil. Og at have energi til noget som helst andet.

 

Vi er ved at gå flade.

 

Der er ting man aldrig når, og uforudsete udgifter. Lyder som Grumpy Cat der altid beklager sig, men jeg synes du gør godt i at være skeptisk. For når I står med "rottefælden" så er det svært at komme udenom.

 

Jeg håber, I finder en god løsning. Og husk at få tid til hinanden. Der er også meget papirarbejde til kommunen der skal klares og mange lovmæssige krav man skal sætte sig ind i.


Velkommen til bygge-verdenen som hovedsagelig er en mandeverden.


Tale med dyr, se her: www.brittmenne.dk

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Vi står.....
Forfatter: 
Dato:  11-09-2014 08:50

Vi står midt i renoveringen, nu på 7 år :-)

 

Og som mange af de andre siger, ja så er det da hårdt, at alle penge og megen fritid går til "gården".

Til gengæld ville jeg dø hvis jeg skulle bo igen i et parcelhuskvarter - naboerne er for tæt på, udsigten ringe, andres børn larmer, og fru Jensens forbandede tæppetisser gør altid om natten .....

 

Når det er sagt, så bliver det en livsstil - skal blive en livsstil - at være under renovering.

Man SKAL kunne holde til, at midlertidige løsninger kommer til at holde mange år :-) Man SKAL kunne holde ud at "overse" det som endnu ikke er renoveret, men som trænger, men som bare er længere nede på to-do-listen. Og man SKAL lærer at kunne holde fri fra renoveringen, bruge lidt penge på forkælelse af sig selv, uden at gå til i dårlig samvittighed og "vi burde".

 

Da da kæresten og jeg for 7 år siden købte vores lille 4 længet gård, da var vi jo ellevilde og energiske det første 1,5 års tid - det var fantastisk at sætte hegn, lave en løsdrift i en lille lade, lave midlertidige boks i en anden lille lade, fælde lidt træer i haven, rive hele stuen fra hinanden gulv loft el m.m., og bare male resten af huset hvidt :-) Vi knoklede 24/7

Så kom en periode af meget organiseret arbejde, men hvor det var vilje mere end energi som drev værket. Her blev stue nr 2 renoveret, køkkenet, viktualierummet, laden, terrasse nr 1 og terrasse nr 2 incl overdækning, gæsteværelse/kontor ect.

Nu efter 7 år så er vi blevet rigtig gode til at planlægge hvornår vi vil/gider gå i gang med noget, og hvad vi vil gå i gang med - vi er blevet rigtig gode til fx i ferier at arbejde de første 4-5 dage af efterårsferien, og så holde fri resten af ugen.

Vi er blevet rigtig gode til at kun lave et stort og dyrt projekt om året, og bruge resten af året på mindre projekter/billigere projekter fx oprydning af udbygninger, omplacering af hegnspæle ect. Så vi låner ikke penge til projekter, men tager det ud af vores budget.

Vi arbejder så at sige aldrig i hverdagene eller i hverdags-weekenderne - der skal jo rides to heste, stævner,og gøres alm rent, holdes have ( på meget lavt niveau) og købes ind, og vi har begge fuldtidsarbejde incl overarbejde. Dog har vi ingen børn at tages os af :-)

 

Viste jeg hvad jeg gik ind til - nope !

Ville jeg gøre det igen.....njaaaa nok ikke.

På den anden side elsker jeg at bo hvor jeg gør. Og jeg er rent faktisk pavestolt at det arbejde vi laver i huset - vi har ingen hjælp til det, og hyrer kun proff til el o.l.

Men jeg tror ikke man ved om man kan komme til at holde af den måde at leve på, før man er i det. Jeg ville dog synes, at begge parter i projektet skal gå "all in", da jeg ellers ville være bange for at kører surt i det. Og min kæreste og jeg var begge hooked på ideen om at flytte på landet. Og vi har aldrig været de store " vi vil ud at rejse i ferierne".

 

Det gode er, at vi som hestefolk har lært en masse andre hestefolk med renoveringsprojekter at kende - dvs alle lever i et byggerod, er i gang med et eller andet projekt, kan glædes over hinandens projekter og udførsel, ved at ombygning måske kræver at maden kun kan laves på grill mens køknet er pillet ned ect.

Det er svære med min familie som er parcelhusfolk uden handyman-gen, så de kan da godt sige " nej hvor er stuen blevet pæn, men hvorfor tog det så lang tid" , mens dem som har prøvet at renovere ved virkelig hvad man taler om, når lofter og gulve har været pillet ned, el lagt om ect :-)

 

Held og lykke hvad end i vælger.

 

mvh Charlotte

2
0
Svar på denne tråd
 
 med det..
Forfatter: 
Dato:  11-09-2014 13:19

du oplyser, der skal laves ved huset og med den størrelse det har, så kunne det være der istedet skulle overvejes om huset skal rives ned og istedet bygges et nyt..

et nulenergihus kan i dag bygges for ca. 10.000kr/m².. dvs. for en million kan der bygges et ca. 100 m² hus, som jo egentlig er stort nok til to personer og er det planlagt ordentligt er der vel også et værelse.. så har man et nyt hus med en noget billigere varmeregning end, et 290 m² gammelt og sikkert meget utæt hus.. er det beboeligt så kan man jo bo der imens der bygges.,. så kan man jo måske gøre noget selv og få et større hus til fornuftige penge..

kender nogle der byggede 150 m² råhus for 1 mill.. og så lavede de resten selv...


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

2
0
Svar på denne tråd
 
 Det er drømmen!
Forfatter: 
Dato:  13-09-2014 15:36

Når jeg en dag i fremtiden skal købe gård, går jeg også efter et ældre hus, hvor jeg kan renovere det hele, så jeg selv kan bestemme alt! Min største drøm, er det din? Hvis du ikke føler dig bare 99% sikker på, at du vil kaste dig ud i det, så det måske et alt for stort projekt. Held og lykke!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ihh hvor er
Forfatter: 
Dato:  14-09-2014 21:23

det dejligt at i tager jer tid (midt i renoveringsrodet :) ) til at sende mig jeres tanker.

Sidste update.. vi har nu været til bank møde i 2 forskellige banker og økonomien ser helt fin ud. Der er sat rigeligt ind på budget kontoen og alligevel vil der være mulighed for at spare op, holde ferie - eller renovere for alle pengene. Vi har et rimeligt stort beløb til start renovering som feks nye vinduer, døre, gipsvægge, isolering, evt arkitekt bistand. Så det giver mig ro i maven på den front.

Kæresten og jeg har talt og talt om det og nu har vi den sidste uge aftalt IKKE at tale om det! Det er næsten gået...

og jeg er kun kørt forbi en enkelt gang i ugen løb....

Der er så mange fordele men også ulemper. VI har taget forbehold for de fleste af de ting i alle skriver. Huset vil med meget få midler ændres og vil derfor være nemmere evt at videresælge igen. Bo i byggerod holder jeg ikke til i mange år.. men der er jo den fordel her at vi kan bo (småt godt nok -men) i lejligheden imens vi renoverer.

Det er jo lidt som om det er vores hus og nu ser jeg at der er udbudt til åbent hus snart.. hmm....

Hvis vi vælger at byde er mit krav at vi byder 300.000 under pris (jvf anden tråd hvad man kan tillade sig at byde under) Men det er hvad jeg vil gå med til HVIS. Vi har allerede fået mundtlig tilsagn på afslag på 200.000..

Jeg er fuldt indstillet på at det bliver hårdt arbejde i mange år.. men jeg har altid boet på landet og kan ikke forestille mig noget andet. Har boet til leje på en gård de siste 9 år og er træt af ikke selv at kunne bestemme noget. Så livet på landet skræmmer mig ikke. Det er ikke det...

ALtså som i måske kan læse - så er jeg stadig ikke afklaret... men jeg er generelt også håbløs til beslutninger!! suk.


En gang PRE - altid PRE

1
0
Svar på denne tråd
 
 Må man spørge
Forfatter: 
Dato:  16-09-2014 09:42

om i har kikket på og overvejet alternativer?

 

Når du skriver at du har et "krav" om et afslag på 300.000.- så tænker jeg, måske de siger nej og hvad så?

 

Med udbudet på boliga.dk så er det altså nemt at se hvad der er i ønskeområdet og hvad man kan få for de midler man har til de lyster og behov man har.

 

Pøj - pøj med at finde ny bolig.

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

 

Frieser hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 21:16

åhh ja vi har set på rigtig mange alternativer til dette hus! Der er jo fordele og ulemper ved alle steder. Vi har set på steder hvor stuehuset var mere eller mindre indflytningsklare og hvor det mest var stalde og "ude-ting" der skulle laves. MEN der har beliggenheden været uhensigtsmæssig for os. Det ene sted havde en rimelig beliggenhed men vi blev enige om at det simpelthen var for langt væk fra venner og familie.

Et andet sted var jeg ret vild med men min kæreste ville få alt for langt til sit arbejde.

Vi kikker stadig - og har lagt det andet (det indlægget startede med) lidt "på hylden" men har endnu ikke mødt et sted der har så god beliggendhed og lige så meget (god og tilplantet med lidt skov) jordtilliggende.

Og hører jo hele tiden at det er de 3 B'er man skal gå efter!

Har lige set mit drømmehus og lige til at flytte ind i!! på nettet men beliggenhed igen temmelig langt væk og lidt for tæt på en større vej... Tilgengæld vil vi jo netop have råd til at købe sådan et sted fordi det ikke ligger super optimalt men i kanten af "udkants Danmark"

Ihh det er skisme svært..

Gik du/i efter beliggenhed eller hvad overbeviste dig/jer om at du skulle bo hvor du gør??


En gang PRE - altid PRE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Beliggenheden var det vigtigeste...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2014 22:10

for os, og derfor har vi så også istandsættelses og bygge projekter nok til at holde os beskæftiget mindst de næste 10 år!

Vi ville bor op af stor offentlig skov på sjælland, hvilket jo betyd vi havde et meget begrænset udvalg. Vores næste prioritet var et lille stuehus, da vi begge er ude-mennesker og derfor helst ikke vil stå med 200-300 kvm. der skal rengøres og opvarmes.


0
0
Svar på denne tråd
 
 nu er det nu...
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 12:25

Kære HN'er.

 

Tusind tak for alle jeres input der alle er indgået i mine overvejelser omkring huskøb... Vi har nu overvejet lige DET hus i 2 måneder og har undersøgt en masse og fået diverse tilbud mm.

Vi har besluttet os for at springe ud i det og købsaftalen er nu underskrevet. Der er frist for indsigelser fra bank og advokat til tirsdag kkl 16 så det er så godt som på plads nu!! DET ER VIIILLLDTTT...

Det er udelukkende en voksen beslutning så vores store unger var 1. gang med og se stedet igår.. Der var blandende udbrud men det var forventet. Jeg er sikker på at det i store træk bliver godt. Der er nu en laaang og sej renoverings periode foran os for at få huset klargjort med det mest nødvendige og ligeledes stald og folde. Der er nuværende 2 bokse og jeg behøver en boks mere. Endvidere er der en ældre fold der trænger til en opdatering.

Vi har min. 3 måneder før hestene behøver flytte ind så det skal nok gå.

Manner det er spændende... og jeg forstår det fortsat ikke rigtigt. Der skal nok nå at komme et par frustrede renoverings indlæg fra mig i den næste tid ;)

I øvrigt slog sælger 600.000 af prisen uden at blinke!! Og så måtte vi altså bare slå til!


En gang PRE - altid PRE

5
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  19-10-2014 13:01

venter spændt på tirsdag...


*** Misssophie


1
0
Svar på denne tråd
 
 Status på situationen?
Forfatter: 
Dato:  12-11-2014 01:17

Hvordan gik det?



Never drive faster, then your angel can fly...

1
0
Svar på denne tråd
 
 hej H'ænder
Forfatter: 
Dato:  20-11-2014 14:24

ja hvordan gik det?? Vi har /(sku) købt den gamle landejendom!! Vi overtog her d. 15/11 så nu er jeg/vi officielt blevet ejere af et renoverings projekt!!

Vi er allerede i gang med at hive ud og ned.. har lavet en aftale med en arkitekt d. 3/12.. såee...Nu går det løs...

Har en masse spørgsmål jeg sikkert vil bombardere jer med snarest :)Heldigvis er min kæreste en rigtig handy(lækker) mand så jeg læner mig op af ham og min rolle bliver vist mest at være "stik-i-rend-hente-værktøj", rive ned, komme med konstruktive forslag og ønsker, være "haus-frau" og sørge for mad og rent tøj osv.. Men jeg er fortrtøstningsfuld og fuld af optimisme... Glæder mig til at se hvordan det ser ud om et år eller 5 :)


En gang PRE - altid PRE

5
0
Svar på denne tråd
 
 Gårdprojekt
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 10:03

 

Jamen STORT tillykke!

 

Det bliver rigtig spændende og inspirerende at følge og så glæder jeg mig iøvrigt til at blive bombarderet med billeder af alle herlighederne.

 


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  25-11-2014 19:54

hvor dejligt!

 

stort til lykke herfra,- glæder mig til at se fotos!


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 hej igen
Forfatter: 
Dato:  04-01-2015 22:03

Der skal nok komme billeder når jeg engang syntes der er lidt både før og efter. Lige nu er der mest FØR :)

Vi har revet alt ned i den lejlighed der skal blive vores bolig indtil vi kan flytte ind i den "rigtige" bolig. Når jeg siger alt så mener jeg alt! puhh. Vi er ude ved ydermurene og taget. Har taget alt gammelt! isolering væk og det var bare ulækkett! Nu er der ny isolering næsten over det hele på 1.salen 250 mm indtil nu. Skal i gang med dampspærre og så skal der laves el og diverse ledninger... og så liiige 50 mm isolering til at slutte af med før der kan komme gips på! Hold nu op jeg bliver en ørn til det med isolering!

Tømmeren kommer lige såsnart de nye vinduer lander i indkørslen og så begynder det er ligne noget..på 1. salen... SÅ mangler vi bare stueplan og badeværelset - i lejligheden. Selve lejligheden er vel ca. 80 m2 i 2 plan incl badeværelse så der er rigtig mange m2 at gå i gang med efterfølgende!

Vi er dog startet med det absolut værste i hele huset så det kan kun blive mindre ulækkert ifm nedrivning.

I stalden var det meningen vi "bare" ville lave en ekstra boks da det skal være midlertidige bokse. Dog er det endt med at vi næsten har revet alt ned af de 2 bokse der var og bygget nyt op. Der skulle også lige pudses lidt på væggene, sættes nye lys armaturer op og laves en ny dobbelt indgangsdør (hullet var der dog- døren var bare for rådden)

Vi har fjernet en del mindre træer og krat udenfor og kørt en masse skrammel og skidt på genbrugspladsen samt lavet nogle kæmpe bål af alt det gamle træ der sad alle vegne på vægge og lofter i lejligheden.

Nåhh ja og så ville forsikringen da også lige have at der skulle bandsikres i rummet med pillefyret. Nu har det stået der sådan i jeg ved ikke hvor mange år, men så kommer der nye ejere og SÅ skal det da laves om, trods det er samme forsikrings selskab? Nogen ting forstår jeg ikke? Nå men vælger at se sådan på det, at så er det også mere sikkert for os at bo i. Så der er kommet 2 lag gips i loftet. (Hvilket betød først fjernelse af diverse vand- og el rør/ledninger. Måtte have besøg af vvs'ere et par gange.) Ny branddør kom der også i og den passede selvfølgelig ikke på målene i det eksisterende dørhul.. såe... rive ned og banke op ;)

 

Om 1 uge kommer Poda og trykker pæle i til vinterfolden, som også bliver en midlertidig fold, da der ikke er sået græs der. Planen var at vi selv ville have sat pælene i, men eftersom det er rimelig hådt arbejde og der er riiigeligt andet at se til har vi valgt løsningen med poda. De tager 680 kr i timen + kørsel. Hvis vi selv hjælper til og ligger pæle ud og har en plan for det hele tager det ca. 2 timer at sætte pæle. Det er godt givet ud syntes vi :)

 

Om 2 uger har jeg 2 ugers ferie og så skal der flyttes! Tiden er bare fløjet afsted og jeg har vældig mange sommerfugle i maven.

Lejligheden når ikke at blive helt færdig til vi kan bo i den med det samme så vi har valgt at male 2 af de eksisterende værelser i hovedhuset hvor vores senge får lov til at flytte ind til at starte med. ;)

Sender jeg alle renoverings selvbyggere en kærlig tanke og overvejer om vi skulle lave en "tour-de-inspiringsrunde" til sommer ? :)


En gang PRE - altid PRE

2
0
Svar på denne tråd
 
 Pyha....
Forfatter: 
Dato:  05-01-2015 09:13

...kan godt huske hvor "udfordrende" det var at total renovere - og glædes stadig hver dag over at jeg fik ALT gjort rigtigt fra bunden af og ikke bare lappede

 

Synes da bestemt en tour de renovering DK rundt ville være en super ide - måske noget Åbent Hus agtigt noget med tilmelding? Jeg ligger gerne matrikkel til i nordjylland hvis andre kunne være interesserede!

 

Trine (Faxa)


1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider