Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 hvor mange HA
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 18:42
Ja som overskriften lyder hvor mange hektar har i til jeres heste? Og hvor mange vil i anbefale til 3-5 heste (dv)avlshopper,føl og plage

HINGSTEFØL EFTER SEZUAN/DAMSEY/MICHELLINO SÆLGES

 

SAFEMATE FOLE ALARM MED GMS MODUL UDLEJES

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har vel
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 18:58

det der svar til 1½ ha til to store og to minier.

det er delt op i tre folde to sommer og en vinter.

dog bliver der til sommer taget noget af vinterfolden til en ridebane, så den bliver lige lidt mindre.

 

men det vigtige for mig er at der er nok græs om sommeren, og det har jeg lige til min heste/ponyer, for der bliver skiftet mellem de to folde så man er sikker på der er nok græs frem til oktober.

 

så hvis det er 3-5 store heste så vil jeg mene at du skal have de 2½-3 ha.

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 4,8 Ha har jeg
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 07:07

hele vores grund er på 4,8Ha- deraf er de 3,8 folde med græs.

 

jeg har 3 heste og de kan ikke græsse det hele ned så der slåes wrap på en del.

Den fold de går på året rundt er altid grøn og er på ca 1,5 Ha

 

bare husk græsset skal passes dvs gødes osv.

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har..
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 09:59

2,2 hektar og to heste på 500 kg og 600 kg..

 

Det er en græsblanding 35 med kløver og marken velgødes efter normen..

 

Der er fold på 1 hektar og resten laver vi hø på, i år fik vi 28 minibig dejlig hø og der står stadig et slæt derude, men vi har slet ikke brug for det.. Så det bliver vidst bare til jordforbedring når marken skal ligges om til foråret..

 


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 3 hektar
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 10:33

Vi har 3 hektar, hvoraf de 2,5 hektar er omlagt til folde til 2 heste. Marken var, før vi overtog ejendommen for 2 år siden, blevet brugt til køer - dvs., at den består hovedsageligt af kløver og mælkebøtter, som er alt for fedende til heste, og det kan tydeligt ses nu, hmmm. De sidste 14 dage har hestene gået på jordfold (3000 m2) og fået tildelt stråfoder 2 x dagligt. Når frosten har slået græsset ned, kommer hestene gradvist på mere mark, og inden vi når jul, går de på det hele = 2,5 hektar. Næste år skal hele marken lægges om og såes til med "hestegræs" og derefter laves der vandrestier, og hvad dertil hører.


Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Folde...
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 13:42

Vores grund er 4,8 Hektar og vi har 2 folde af 2 hektar så ialt 4 hektar fold.

 

Jeg har 3 varmblodsheste og 1 føl og de er på døgnfold april - skut oktober og i vinteren er de ude fra 7-2.

 

I foråret/sommeren kan de ikke græsse det ned i men i vinterhalvåret er jeg meget glad for at have så meget fold da der altid er noget at gnave i (de får også wrap). Jeg har absolut intet mudder udover lige ved leddet og hestene nyder at have så meget plads - de bevæger sig meget iløbet af dagen og tager nogle gode lange løbeture.

 

Vi har overvejet at lave wrap på en af foldene men jeg ønsker ikke at undvære min ene fold i vinteren så pt. er det kun blevet ved tanken....

Men overvej og hegn det hele ind og lav 2-3 folde - så kan du bytte rundt afhængig af om der skal tages wrap osv - noget jeg er glad for er at når frosten sætter ind så har jeg en helt plan fold uden ujævnheder ved leddet.


Trine Bach

Dana Crusador - DV 2007

Safians Gomilla - OL 1998

Godsets Unilla - OL 2004

Rockness - DV 2005

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-10-2014 16:25

Vi har ca. 5 hektar (fordelt på 3 store folde, hvor sommerfolden er størst - nok 2 hk, og de andre 1,5 hk hver).

 

Det er til 2 små ponyer (100cm-118cm), 2 haflingere (142-147cm) og 2 rideheste (158-165cm). Det er meget passende. Sommmerfolden bliver normalt gødet, men ikke i år hvor vi alligevel har haft græs nok.

Vinterfoldene er der en som bruges når det er frost, og en som bruges når det ikke er frost. Det er nødvendigt ifht knolde, mudder osv.

 


Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-11-2014 09:01

Jeg har ca 2,8 ha. ca 3500 kvm går fra til vinterfold, mens resten af jorden bliver delt op i 4 folde.

 

Vi starter med at slå wrap og bagefter deler vi stykket på i 4 lige store folde hvor hestene sagtens kan klare sig på døgn fold fra juli og til langt ind i oktober alt efter vejr. Hestene går 1 til 2 uger på hver fold alt efter hvor meget græsset vokser.

 

VI deler marken op med tentorpæle og elreb og det fungere perfekt. Hestene har adgang til deres vinterfold hele året og får bla vand og vitaminer herinde, så hestene er nød til at bevæge sig lidt.

 

jeg har 3 Quater horses og et lille muldyr.

0
0
Svar på denne tråd
 
 antal ha
Forfatter: 
Dato:  06-11-2014 12:39
Det kommer lidt an på hvor nøjsomme dine heste er, men den gamle regel er op til 1 ha per hest. Mvh Nina
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-11-2014 16:56

Jeg har 6 hektar folde, og derudover 7 hektar udelukkende til sletgræs. Har mellem 6-10 heste, og sælger wrap til naboen også, hun har samme antal heste.


Sælges: Velgående, smukt hingsteføl e. Fürstenball. Mor er ERDH Heslegård's Laxmi e. Heslegård's Louis, hun er mor til S-hest i dressur, samt flere succesfulde, unge rideheste

www.stutterikrone.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider