Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Polyreb vs. polybånd?
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 21:36
Fortæl mig gerne hvad I synes der taler for og imod polyreb kontra polybånd. Jeg synes rebet ser pænere ud, men har hørt en, der foretrækker båndet da det giver færre skader ved hest i hegnet. Vi skal lave nyt hegn på vores nye ejendom, når der bliver tid til det, og det er ca.3,8 hektar vi skal hegne.

Mor til Aya (050609) og Tieno (230910) og ejer af Bakkegårdens Santos

Det, der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 22:04

bånd blafrer så meget i vinden. Sys ikke det er nær så holdbart som rebet.


Så reb er min mening.


BABYTØJ SÆLGES.


PÅ NUVÆRENDE TIDSPUNKT STR 50-68. MEST NEUTRALE FARVER, MEN ELLERS TIL DRENG. ALT TIL SOMMER OG VINTERBARN.

0
0
Svar på denne tråd
 
 polyreb
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 22:20
Tak, det var da en meget væsentlig grund til at vælge reb!

Mor til Aya (050609) og Tieno (230910) og ejer af Bakkegårdens Santos

Det, der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen af delene
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 07:33

Jeg har set og hørt om så alvorlige skader med polyrebet at det ALDRIG nogensinde kommer i nærheden af mine folde.


Båndet kræver at hegnsstolperne er sat med max 4 meter i mellem, da det ellers blafrer i vinden. Men sat korrekt op er det pænt.


Vi har almindeligt trådhegn, det giver langt færre/mindre alvorlige skader end rebet.


Hvis man vil have noget mere synligt, så findes der noget der hedder Hippolux, som er en kraftig ståltråd belagt med plast. Det skulle eftersigende ikke giver skader.

0
0
Svar på denne tråd
 
 avavavav
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 07:46
Øv det lyder ikke godt. Meget af vores marker er naturligt afgrænset af beplantning, og vi kommer ikke til at have stor udskiftning i flokken. Har I gjort noget for at hestene skal kunne se tråden? Hippolux er drømme hegnet, men prisen er lidt uoverkommelig må jeg sande.

Mor til Aya (050609) og Tieno (230910) og ejer af Bakkegårdens Santos

Det, der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Levende hegn
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 07:54

Vores folde er udvendigt omkranset af levende hegn. Indvendigt kan man sætte reflekser på, og ellers lærer de hurtigt hvor hegnet er, og så er det ikke fordi de løber igennem at de får benene i, men oftest fordi de ruller sig for tæt på hegnet.


Min svoger fik aflivet en plag der havde haft benet i polyrebet, huden var skåret løs hele vejen rundt ved hasen og var gledet ned og hang som en sok rundt om hoven. Der var kun en ting at gøre = aflivning.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hegnstråd
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 11:14

Synes polybånd hurtigt blafrer, vi har polyreb på som øverste tråd på al udvendig fold, da det er mere synligt og ellers er der alm. hegnstråd på. Alle "indvendige" folde er med alm. tråd.

De vænner sig hurtigt til hvor hegnet er og jeg trækker dem altid lige en tur langs tråden inden de slippes.

Har aldrig haft hegnsskader.

0
0
Svar på denne tråd
 
 skader...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 11:25

Jeg har heller aldrig haft skader, eller kender nogen som har, og derfor er det rigtig svært at beslutte hvad jeg skal.


Vores marker er stort set også omkranset af naturligt hegn overalt, men da jeg skal have hingsteplag gående, samt en lille shetlænder så skal hegnet ikke være helt "tilfældigt".


Der er rigelig med knald på strømmen nu her, men det nuværende hegn er temmelig lavt - 1m, måske 1,1m. Og det synes jeg er for lavt til heste i str. op til 170cm.


Hvad siger I?


Det er alm. hegnstråd der er på nu.



Mor til Aya (050609) og Tieno (230910) og ejer af Bakkegårdens Santos

Det, der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alm hegnstråd.
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 14:07

Hej Sanne.


Jeg foretrækker også alm metal hegnstråd.

Som de andre skriver, så komer bånd til at hænge og blafre. Det ser herrens ud.

Poly strik/tråd har jeg også set et føl blive aflivet af. netop pga en tur i hegnet og et ben der ikke stod til at redde. desuden brænder de der metal ledetråde meget let over. Og så har man jo ikke strøm i hegnet resten af vejen rundt.


Så her hos os blev det metal tråd. Billigt, enkelt og nemt. Og det kan knække, hvis uheldet er ude.



Britt/

Er blevet mor til den skønneste datter den 25 Februar 2009

og til den dejligste søn den 3 Januar 2011



Nu med 2 dejlige araber heste:

(Aswad Al Walad ox og hans søn Sharif Omar bin Aswad ox))

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 15:59

vi er enormt glade for vores hippolux hegn.


inden vi fik vores egen gård, stod vi opstaldet på et sted med hippolux.


indtil videre har jeg ikke oplevet eller hørt om skader med hippoluxen. den er så stiv at den umuligt kan vikle sig rundt om noget som helst.


den holder farven perfekt selv flere år efter.


vores hegn er desuden ikke efterspændt endnu, her 2,5 år efter, det har ikke været nødvendigt


efter hippolux ville jeg vælge bånd , da det er meget synligt.

og hvis man sætter cuttere på, burde det løse de fleste problemer hvis der går hest i hegnet


jeg tror ikke sikkerhedsmæssigt at der er den store forskel på bånd og reb

0
0
Svar på denne tråd
 
 alm hegn
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 20:33
Jeg har hidtil også bare brugt alm hegnstråd, men tænkte jeg ville have noget mere synligt op... men det er måske overvurderet?

Mor til Aya (050609) og Tieno (230910) og ejer af Bakkegårdens Santos

Det, der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  27-06-2011 21:11

Det er altså ren mode med det hvide poly hegn.Kan virkelig ikke se nogen fordele, i det. Det leder ikke strømmen for godt, og det holder ikke længe især ikke båndet.

Ganske alm. tråd str 14 er langt det bedste. og hvis du ikke vikler det rundt om klokken er det nemt lige at stramme op sommer og vinter....


Klipper heste i Vejle/kolding området

Rødbroget hoppe føl pinto/ ukendt pony sælges til december

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker
Forfatter: 
Dato:  28-06-2011 05:10
Så bliver det almindelig tråd! Jeg lod mig vist påvirke af moden ;-) Vi kommer jo ikke til at have meget trafik, og når markerne er store bliver hestene heller ikke trængt op i hjørner.

Mor til Aya (050609) og Tieno (230910) og ejer af Bakkegårdens Santos

Det, der ikke slår dig ihjel, gør dig stærkere.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider