Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 Staldgulvet
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 10:02

Hej


Her til sommer skal vi have gulvet inde i boksene brudt op og lavet ny.


Den nuværende er ved at smuldre og har huller...


Hvordan skal det gribes an, så vi får det gjort bedst muligt uden at bruge en formue (vi gør det selv)


Staldgangen er heldigvis helt ok - det er kun inde i boksene det er galt.


Samtidig vil vi gerne sænke niveuet på boksgulvet i forhold til staldgangsgulvet. Lige nu er de på samme niveuet det samme og det kan give problemer ind imellem med at deres urin ikke bliver inde i boksen...


Alle gode råd vil blive taget godt imod.


På forhånd tak

Dorrit

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsan
Forfatter: 
Dato:  07-04-2006 20:45

Hej

Jeg er jo ikke lige handy typen, det lader jeg manden om. Men jeg ved så meget at det er en smart ide at undersøge hvilken slags sokkel der er på stalden. Min veninde prøvede nemlig at de tog noget af gulvet op og murene begyndte at skride... Soklen kunne ikke holde.

Hvis I alligevel har gulvet i boksene oppe, så ville jeg lægge afløb ind. Det er 100 gange nemmere hvis I evt. skal vaskeboksene eller uheld med vandrørerne...


Ved ikke om du kan bruge det til noget...


Mvh.

Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 staldgulv
Forfatter: 
Dato:  08-04-2006 15:55

Jeg bor selv på en gammel gård og har i nogle år gået og luret på andre heste stalde, da vi selv skal bygge.

billigt og nemt er at lægge gulv af fliser, man kan evt. finde nogle der er brugte og gratis. Sf sten er gode til at kile sig sammen. Lav så et fald på ud til en rande i kanten af boksene eller helst uden for boksene. Overskydende vand og urin kan af sig selv ledes bort. Selvfølgelig vil det være optimalt med afløb. Det er måske bare et lidt større og dyrere projekt.

God fornøjelse.

hilsen laila

0
0
Svar på denne tråd
 
 bryd gulvet
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 21:26

op lej en kraftig elektrisk betonhammer i dit lokale byggemarked - det er pengene værd (ca 175 kr/dag) kør det ud, og ret gulvet af med vatterpas eller laser og læg så rio-net (armeringsnet) ud ca i en højde der tilsvarer 5 cm under færdigt gulv, nettet skal mindst ha en godstykkelse på 6 mm elelrs træder hestene det i stykker, bestil så flydebeton og en god entreppenør/murer så kan du støbe 100 kvm gulv på en time.

hvis du vil støbe selv (blande beton selv og rette den af) så skal du først og fremmest huske at den cement der hedder basis (universalcementen) ikke duer her, men du skal bruge Rapid som kan holde til ammoniak dernæst skal du vide at det kræver sit at få rettet betonen af med tilfedsstillende resultat




Venlig hilsen kristian


Hvis du skal handle så husk altid: tingene skal være bedre end nye og må ikke koste noget


JHN RS Moderator

medlem af
AHNA og FNK

stifter og formand: klageklubben
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider