Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hesteejendomme

 ridebane størrelse
Forfatter: 
Dato:  05-04-2006 08:42

efter jeg har flyttet mine heste. mangler jeg virkelig en bane hvor jeg kan lave nogle ting med dem.

den skal bruges til at longere i, lave løsspring til ponyén, og lidt horseman´s øvelser.

jeg skal ikke bruge den til at ride dressur i.

drengene skal ride derinde på ponyén uden jeg render ved siden af,

men der er kun mulighed for at den kan blive 20 meter den ene vej og 33 meter den anden... er det nok.. eller er det så bedre helt at undværre en bane.

vores pony er 122 i stg ca. og den ´´store´´ er 162 i stg.

håber der er en der kan hjælpe.. mvh.


micki.

og den evigt snakkende winni.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bedre end ingenting
Forfatter: 
Dato:  05-04-2006 11:39
En lille bane er da bedre end ingen bane. Så længe der kan komme lidt bredde på kan den sagtens bruges! Jeg har haft min hest et sted hvor banen bar ca. 10*17 m det var lige lille nok og kunne kun bruges til skridt og trav! Tror ikke du får nogle problemer med en 20*33 m bane, det bliver sikkert fint!

Ledige bokse/løsdrift i privat selvpasser stald ved 8300 Odder fra sommer 2006

Bokse fra 500 kr. pr. md.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak MIR
Forfatter: 
Dato:  05-04-2006 11:44
det lyder godt, så må manden igang igen... ha ha.. han elsker mig og mine nykker

micki.

og den evigt snakkende winni.

0
0
Svar på denne tråd
 
 De stakkels mænd
Forfatter: 
Dato:  05-04-2006 13:02

Ja de har det hårdt de stakkels mænd, når de sådan skal rende og varte vores heste op! ;)

Hos os blev det nu den lokale entreprenør der er sat igang med ridebanearbejdet! Til gengæld er kæresten så i fuld gang inde i stalden!!

Men held og lykke med projektet!


Ledige bokse/løsdrift i privat selvpasser stald ved 8300 Odder fra sommer 2006

Bokse fra 500 kr. pr. md.

0
0
Svar på denne tråd
 
 de kære mænd
Forfatter: 
Dato:  05-04-2006 15:21

ha ha ikke nok med at han sukker over mig, så er han også nærrig det kære væsen

så han laver alt selv, men hans arbejde er også at køre med maskiner så det er jo bare at tage dem med hjem i weekenden. og så det med dræn, ja det lægger han også, og så kender vi en del billige vognmænd, så lige på det punkt er vi jo heldigt stillet.

ha ha. når han så har klaret det, kommer der jo ,at jeg ikke er helt tilfreds med staldens indretning, så må han igang med det. ufatteligt at han ikke elsker mine heste, men siger at det vel nok kræver meget,, ha ha.

men han elsker mig, og jeg bestikker ham med en gang flæskesteg, med hele svineriet til, og så har han glemt alt det jeg presser ham til


micki.

og den evigt snakkende winni.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget bedre end ingen bane
Forfatter: 
Dato:  05-04-2006 22:07

Min bane ligger i vores lille skov, og da vi havde fjernet 38 træer var vi ligesom trætte af det. Desuden er der nogle kæmpe træer med et meget stort rodnet, så det ville være et stort arbejde at fælde dem også, derfor blev vi enige om at prøve hvordan banen ville fungere,selv om den er lille. Den er 17 x 35 mtr.

Jeg ønsker mig at den bliver lige 2-3 mtr bredere, men længden er faktisk helt ok. Det er kun på en hest der ikke er så smidig i galop at banen er lidt smal, men den er langt bedre end ingen bane, og med den hest jeg har nu er der ingen problemer overhovedet. Min hest er 161 cm og vores pony er 143.

Bare husk at skrabe al jorden af, så i kommer ned til det jordlag nedenunder. Det er et stort arbejde, men banen bliver ikke nær så smattet.



Hilsen Mette


Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag
0
0
Svar på denne tråd
 
 jordlaget
Forfatter: 
Dato:  05-04-2006 22:20

tak for rådet mette.

jeg bor på en sandbanke, så faktisk er der aldrig mudder, men overvejer alligevel at dræne, da de jo tvinger vandet op af jorden, når de render rundt på det samme område.

hvor lyder det bare idylisk, med en bane med træer rundt om, plus al den dejlige skygge du har i de varme dage.

min egen ride hest har en rigtig god balance, er gammel dressur hest, men det er mig der har glemt det meste, derfor bliver det kun til tur ridning,, om jeg en dag kommer igang igen med dressuren, må tiden vise.


micki.

og den evigt snakkende winni.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ride baner !!
Forfatter: 
Dato:  06-04-2006 16:46

Heej :p

Jeg syntes det lyder fint, og en lille bane er beder ind ingen,


0
0
Svar på denne tråd
 
 Held og lykke med banen
Forfatter: 
Dato:  09-04-2006 22:44

Håber i får lavet banen...det er så dejligt, at have en bane at arbejde på. Mange standard baner er 20x40 såhhh helt lille synes jeg da ikke din bliver. Rigtig god fornøjelse med projektet.

Bedste hilsner Stinne


GHpaints
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider