Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 longering
Forfatter: 
Dato:  27-11-2003 14:40
Hejsa
Lige for at provokere lidt så synes jeg at alt for mange der longere ikke ved hvad de laver. De tror bare at hesten skal løbe rundt og have lidt motion... :-P
Her er jeg TOTAL ueneig.. hesten skal arbejde dvs den skal bære sig selv. man skal lave tryk på biddet og så slippe igen når den giver efter og tro det eller lad vær men det er faktisk pisse svært at longere på den måde..
hvad synes i? longere i bare fordi i tror at det lige er hurtigere end at ride?? Tro mig tit så tager det længere tid at longere.
Er der nogen der er eneige eller uenige..
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg longerer slet ikke...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2003 15:21
... dels fordi jeg ikke er så pjattet med ideen om at lade hesten rende rundt i cirkler - dels fordi jeg ikke kan lave noget i en longe, som jeg ikke kan lave på ryggen af hesten - og dels fordi det har jeg simpelthen ikke tålmodighed til.

Når jeg står på jorden, så tager alting en EVIG tid - når jeg sidder på hesten, så opdager jeg slet ikke at tiden går. Derfor skal jeg virkelig tage mig sammen for at bruge den fornødne tid på opvarmning og øvelser, hvis jeg longerer.

Nu er det så efterhånden blevet til, at min "longerings-kunnen" er blevet så rusten at jeg har endnu mere bøvl med det, så nu bruger jeg det kun i yderste nødstilfælde, som f.eks. da jeg havde en stor vallak i tilridning, som slet ikke kunne finde ud af at holde balancen i galop med rytter på. Da var det rart at kunne longere ham et par gange.

Hilsen Sif

ALU-kasse til hestetransport søges
0
0
Svar på denne tråd
 
 Longerede min tidligere
Forfatter: 
Dato:  27-11-2003 18:08
.. vallak men fik kun lært ham at slappe lidt af i longen inden jeg solgte ham.
Første gang tonsede han bare vildt rundt og lignede en tyr!!

Han lærte at springe stille an i galop... hvilket var en succes for mig.

Jeg er eller ikke meget for at longere.....
Aner ikke hvordan man skal bruge longering til hjælp for at lære hesten at bære sig selv..... Har aldrig lært kunsten at longere rigtigt.

Da jeg første gang skulle prøve (som lille) Blev hesten sat i longen og ellers bare sendt afsted i "frisk" fart... så den kunne komme ud og løbe lidt
:-P
Alt imens jeg stod og bare holdt fast!!!

Er ret sikker på at det også belaster ledende meget hvis man ikke gør det rigtigt, og jeg vil ikke ødelægge min hest fordi jeg laver en fejl.


:-D Én gang Ismulle....altid Ismulle!! :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 uenig...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2003 22:06
Jeg longerer ikke hesten med bid, jeg mener ikke man kan indvirke korrekt i biddet gennem en longe.
Så jeg er nok en af dem der i dine øjne bare lader hesten løbe rundt.
Jeg bruger mest longering til ungheste der skal lære kommandoerne og lære lidt om lydhørhed, træning osv.
- og for at krudte dem af og lige se dem an den pågældende dag før jeg sætter mig op.
Hvis jeg vil have hesten til at bære sig mere - lader jeg den trave over bomme.
Jeg bruger aldrig hverken indspænding eller bid i den forbindelse.
Heste der er velredne og som jeg kender og stoler på, longerer jeg kun for lidt afveksling indimellem, og bruger oftest det med bommene også, da det giver en god rygtræning og er sjovt for hesten.
Jeg longerer iøvrigt aldrig ret længe af gangen, både for ikke at kede hesten og for at den ikke skal løbe rundt og rundt hele tiden. :-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tidsbespaernde
Forfatter: 
Dato:  28-11-2003 09:54
Jo, det er altså hurtigere at longere, end at ride, man sparer jo tid til op- og afsadling.
Jeg bruger det somme tider når jeg ikke har tid til at ride, så kan man alligevel give hesten lidt motion selvom man kun har ½ time. Det er jo bedre end den slet ikke kommer ud, så joh, jeg bruger det med at den "bare løber rundt og får lidt motion"! (og hvad er der egentlig galt med det?)

Mvh,
pajken
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil gerne
Forfatter: 
Dato:  28-11-2003 10:36
vide hvordan man får "rigtig" kontakt til biddet ved longering? en kan aldrig blive korrekt, da man står og trækker den til en side. -Heller ikke hvis man trækker longen over nakken på hesten!
Da jeg arbejdede i Schweiz longerede vi hestene primært for at de kunne få lov til at lege lidt selv inden for "faste rammer", men for nogle heste, for at få løsnet ryggen. På de unge heste var du kun for at de kunne lærer kommandoer og ellers lave ballade.
Da jeg longere med fuldudrustning er det ikke hurtigere for mig at longere end at ride. Men blier brugt, så hesten kan få bevæglse uden flere kilo på ryggen.
Mvh. Tine

Arbejde søges, se min annonce her Deltids job søges
<
0
0
Svar på denne tråd
 
 uden liner
Forfatter: 
Dato:  28-11-2003 11:28
Jeg longere aldrig med liner.

Hesten løber altid frit omkring mig fordi jeg mener at løber hesten ikke med helt løst tov, så laver man et skævt træk i hesten ved longering!

Jeg bruger arbejdet fra jorden - dels for at konditionstræne og bygge muskler men også for at vænne hesten til helt at "lystre" helt små signaler fra min side (både krop og stemme)


Camilla med heste-hunden



Der er friske billeder af hypsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg longere
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 11:52
indimellem men der langt imellem. Nogle gange gør jeg det som en afspredelse af den daglige dressurtrænning.

Jeg har tidligere brugt det i forbindelse med galoptræningen.

Jeg longere med en løs longe så man ikke trækker i munden på hesten. Derud over longere jeg med indspændinger for at få ham ned og arbejde dybt.

Longeringen hvor hesten ikke arbejder dybt er i mine øjne fuldstændig ligegyldig trænning.


Hilsen Bettina ;-D

Se billeder af Pirello i min præsenstation
0
0
Svar på denne tråd
 
 lærer komandoer
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 12:30
jeg longerer for at hesten kan lærer komandoerne, inden jeg skal tilride dem. De løslonger en del, men iøjeblikket har den ene saddel og hovedtøj på og skal lærer at lystre på stemme og tøjler (at der er noget der sidder fast i deres mund)

Så ved jeg at hesten altid vil stoppe for WHOAA, hvis den blir forskrækket. Jeg binder longetovet fast i grimen og lader den løbe rundt, så kan jeg se reaktionen, når hun har noget mellem benene ( det kunne jo være mig en dag) Hun stopper nu når hun blir bange.

jeanette
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider