Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Hannovransk- kontra engelsk næsebånd
Forfatter: 
Dato:  23-11-2003 23:25
Hejsa :-)

Jeg vil gerne hører hvad forskellen mellem et hannovransk -og engelsk næsebånd er?

Hvad fortrækker i, og hvorfor?

(Jeg ved godt hvordan både hannovransk og engelsk næsebånd ser ud ;-) )

VH HeidiZ
Så længe mennesket har håb, er intet forfærdeligt.
Citat: Tove Ditlevsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 tja...
Forfatter: 
Dato:  24-11-2003 08:11
forskellen er vel den måde, som hesten reagerer på, når den har næsebåndet på.
Min tidligere hest havde tendens til at trække tungen op og nogle gange over biddet. Jeg blev af min ridelærer foreslået at lægge et hannoveransk næsebånd på, og det hjalp faktisk. Men kønt var det ikke, da hesten havde en anelse romersk næseryg. Det vigtigste var dog at det hjalp.
I "gamle dage" var det mest almindeligt, at bruge dette næsebånd.
Jeg synes det engelske er meget pænere til dressur, så med mindre hesten ikke kan gå med det, er det dét jeg foretrækker.
Med venlig hilsen
Mette







Holbæk Rideklub :-D :-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 engelsk
Forfatter: 
Dato:  24-11-2003 15:53
jeg ville egentlig helst ride med engelsk, men jeg har svært ved at finde et sted hvor de sælges??? jeg kan selvfølgelig pille under-remmen af mit kombinerede - men 'holderen' er der jo stadig.. jeg har overvejet at købe en trense fra england med et rigtigt engelsk næsebånd, men nu er hoppen jo halt igen, og så er det ikke lige rideudstyr man har lyst til at bruge penge på :-(

grunden til at jeg helst vil have engelsk er

1: kosmetik, jeg synes de er flotte og det ville passe godt til hesten

2: man bliver afsløret hvis ens hånd er for hård.. hesten er ikke så snøret ind som jeg synes den er i det kombinerede

3: enkelhed, en rem mindre at spænde ;-)


Ane

Kan man ikke med ord på den ene ellen den anden måde forklare bare antydningen af, hvad der får en hest til biddet, tvivler jeg på, at man kan "forklare" hesten det i sin træning.
Peter Amris
0
0
Svar på denne tråd
 
 forskellen
Forfatter: 
Dato:  24-11-2003 16:02
forskellen på engelsk og hannoveransk er vel hovedsageligt deres placering??

det hannoveranske sidder jo ned omkring biddet hvor det engelske sidder en del højere og kun virker ret højt oppe på kæben..

??

Ane

Kan man ikke med ord på den ene ellen den anden måde forklare bare antydningen af, hvad der får en hest til biddet, tvivler jeg på, at man kan "forklare" hesten det i sin træning.
Peter Amris
0
0
Svar på denne tråd
 
 ane... næsebånd!
Forfatter: 
Dato:  24-11-2003 22:22
du kan skam gå ind i en hver rideudstyrs foretning og få et normalt næsebånd uden .. " SNip" til et ekstra.. altså et som sagt engelsknæsebånd!!

I alle hesteforretninger vl jeg vove at sige! :-D

-- Cille --

~ SSKMS :-D ~

Jeg kan modstå alt - undtagen fristelser 8-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres svar :-)
Forfatter: 
Dato:  24-11-2003 23:23
Der er ingen som ved, om det hannovranske virker anderledes end det engelske? Altså om det er 'hårdere' osv ?:-)

VH HeidiZ
Så længe mennesket har håb, er intet forfærdeligt.
Citat: Tove Ditlevsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 "Om det er hårdere"
Forfatter: 
Dato:  25-11-2003 01:46
Jo det hannoveranske næsebånd er da hårdere end det engelske, der i stor udstrækning kun er til pynt. Men det er mindre hårdt end det kombinerede og i særdeleshed mindre end krydsnæsebåndet.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm.. i det det
Forfatter: 
Dato:  25-11-2003 10:47
sidder meget længere nede på mule og sidder uden om biddet så er min menning at et engelsk næsebånd er mere "frit" .. ?:-) .. V ikke..

-- Cille --

~ SSKMS :-D ~

Jeg kan modstå alt - undtagen fristelser 8-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har lært....
Forfatter: 
Dato:  25-11-2003 14:46
... at næsebåndet ikke har nogen hårdhed, medmindre man strammer det mere end man bør!

Grunden til næsebånd er jo bare at lukke munden på hesten.

Forskellen består så i hvor meget frihed der er til næseboerne.
Et kryds er specielt rettet til military, jagt osv hvor hesten kommer op i tempo og har stooore næsebor så de rigtig kan udspile.
Det engelske i den anden grøft er helt lukket for næsen.

-miki-

Imagine what it must be like for the horse. He understands others in his herd, but can't for the life of him understand what the human is trying to communicate. It's like living in a foreign country for years, struggling to understand others, then overhearing someone speaking your native language. You are instinctively drawn to them because it means instant communication and understanding.Horsemanship!!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Nahhh...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2003 14:50
...det engelske lukker ikke for næsen - det gør derimod både hannoveraner- og og det kombinerede næsebånd.

Det engelske næsebånd er MEST til at stabilisere trensen, hvis det er spændt korekt kan det ikke gøre meget for at lukke munden på hesten.


If I don't see you in the future
- I'll see you in the pasture...
:-)

-99E

Hestebil sælges!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg mente heller
Forfatter: 
Dato:  26-11-2003 00:09
ikke hård på den måde, vidste bare ikke rigtig helt hvordan jeg skulle udtrykke det ;-)

Men altså hvad jeg kan forstå, så er forskellen ikke specielt stor, eller?

VH HeidiZ
Så længe mennesket har håb, er intet forfærdeligt.
Citat: Tove Ditlevsen
0
0
Svar på denne tråd
 
 lukker for næsen ?
Forfatter: 
Dato:  27-11-2003 08:28

I kan da ikke for alvor mene at det hannoveranske lukker for næsen ???????? *s*.

Så sætter I det for langt nede !!!! OG spænder det for stramt.....

Jeg rider selv med kombineret næsebånd fordi det ikke rører ved biddet som det hannoveranske gør.

Der er ingen af dem der er "hårde" - medmindre I spænder dem for stramt.




KatrineH
Det bedste er at putte sig med en islandsk uldtot
;D
0
0
Svar på denne tråd
 
 du kan også
Forfatter: 
Dato:  28-11-2003 04:44
Hejsa,

"jeg kan selvfølgelig pille under-remmen af mit kombinerede - men 'holderen' er der jo stadig.."

Du kan da 'bare' skære den af... eller købe en anden næserem, de engelske fås også her hjemme, du skal bare spørge i butikken, da man bruger dem til kandaren....

mvh,

Maria.

Leder efter min gamle pony, se min præsentation.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Maria R
Forfatter: 
Dato:  28-11-2003 09:15

Ja jeg kan skære holderen af, men det synes jeg stadig ser sjusket ud ;-) - sagde perfektionisten

men jeg har åbenbart ikke set mig ordentligt for i rideustyrsbutikkerne kan jeg forstå. Jeg må prøve igen :-)

HeidiZ: er det til Putin du overvejer om du skal ride med hannoveransk eller engelsk næsebånd?? Jeg tror ikke det vil klæde Putins store hoved med et hannoveransk næsbånd.. de hannoveranske ser bedst ud til heste med forholdsvis korte hoveder, synes jeg..

v.h. Ane

Kan man ikke med ord på den ene ellen den anden måde forklare bare antydningen af, hvad der får en hest til biddet, tvivler jeg på, at man kan "forklare" hesten det i sin træning.
Peter Amris
0
0
Svar på denne tråd
 
 KatrineH...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2003 15:45
...joda, for alt for mange tjekker ikke, om deres heste har mund til det hannoveranske.
Medmindre hesten har en "god velvoksen mundvig" vil man ikke kunne spænde det hannoveranske korrekt på.

Det skal BÅDE kunne sidde under biddet OG sættes højt nok oppe til at det ikke eri vejen for næseborenes udvidelse.

Og det er jo desværre ikke alle, der er lige gode til at tilpasse næsebånd... ;-)


If I don't see you in the future
- I'll see you in the pasture...
:-)

-99E

Hestebil sælges!
0
0
Svar på denne tråd
 
 at fjerne opholdsremmen..
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 00:29
..er noget man kan få sin rare sadelmager til at ordne, så det er politisk korrekt udført og uden grimme rester, der fjæler sig i sømmen: Han/Hun piller bare tre sting op, tager opholdsremmen ud og syr de tre sting igen: Volia!
(i)

Det kostede mig 50 kroner.
Og dét er et rundsyet hovettøj nok værd.
:-)

At vi så slet ikke BRUGER den sgiie' næserem mere, er så en anden sag. Men den ser pæn og engelsk ud, som den hænger der på knagen!
:-D



med venlig hilsen
atengstedt


Hvordan ser DIN have ud??
Haveplaner udformes.
Kontakt mig for nærmere info og hør hvor nemt og hvor smukt det kan gøres!
0
0
Svar på denne tråd
 
 pænt ud
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 09:33
tak atengstedt ;-D det skulle ham dahlman nok kunne ordne :-)

..så kan jeg også få et næsebånd der ser pænt og engelsk ud på knagen (y)(for jeg rider jo desværre ikke pt)

v.h. Ane

Kan man ikke med ord på den ene ellen den anden måde forklare bare antydningen af, hvad der får en hest til biddet, tvivler jeg på, at man kan "forklare" hesten det i sin træning.
Peter Amris
0
0
Svar på denne tråd
 
 hanoverransk
Forfatter: 
Dato:  29-11-2003 19:32
jeg foretrækker selv det hanoverranske nædebånd, og brugte det både ti min pony og min første hest..
Men Lazer havde alt forkert mund til et hanoverransk, så der blev det hurtigt pillet af igen. Hvis jeg brugte det vile han simpelthen ikke kunne trække nok luft igennem næsen, så når jeg red med det faldt hans præsentationsniveau meget.

Faren ved det hanoverranske er jo netop at man spænder det for stramt (det benyttes ofte til tungerækkere, da det kan snøres temmelig stramt), eller at hestens næsebor og mund ikke sidder sådan i forhold til hinanden at næsebåndet ikke vil lukke for luften.
Se billeder af
Robin
i min præsentation *S*

Robin er til salg, se profil
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider