Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Pral pral pral :)
Forfatter: 
Dato:  21-08-2016 23:37

Jeg vil tillade mig at lave et praleindlæg.

 

I fredags havde jeg den der 'så nu er jeg klar til at galoppere' følelse. Da vi kom til det normale galophjørne i rolig trav med halvløs tøjle sagde jeg 'galop' lagde benene til og hesten lavede det fineste galopanspring efter kun 1-2 rolige!!! travtrin. Hun styrtede IKKE afsted, jeg turde sætte mig ned og drive og styre og fik 4 fine volter. OG jeg red stadig for halvløs tøjle :)

 

Så bad jeg hende gå i trav - nogle få rolige! travtrin, nogle få skridt og så ind i den fineste parade. Jamen altså hvor var jeg stolt.

 

For 2 år siden fik jeg fjernet min panik over at galopere, så har vi arbejdet på at trave ROLIGT!!!! Så har jeg arbejdet med hende i longe, at galoppere ROLIGT! (= bygge musklerne igen) OG at galop afsluttes med parade. Så har jeg arbejdet på at jeg ikke korter tøjlerne helt op og spænder når det der anspring nærmer sig ....

 

Pyha - en lang rejse, men det hele passede sammen i fredags. Pral pral pral, og hesten - hun drejede hoved om som om 'jamen hvad havde du ellers regnet med'? Så klap og ros og så stoppede vi mens det var godt


Mvh. Sanne

 

Jaaaa nu rider vi udenfor igen :)

13
0
Svar på denne tråd
 
 Fed fornemmelse...
Forfatter: 
Dato:  22-08-2016 08:05

Det er bare SÅ skønt, når tingene lykkes

 

Når noget er svært, så er der ikke andet at gøre, end at dele det op i små bidder, og så sætte det sammen til sidst. Dejligt, når det "funker"

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 galoppen
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 17:08

Så er der nok også håb for mig .

 

Jeg er bange for at galopere, hvilket ikke hænger godt sammen med at have en unghest under tilridning,dvs hesten er vel egentlig tilreddet da hun har været i gang det sidste år, men galoppen kan jeg ikke på hende.

 

Jeg havde dog så besluttet, efter fiasko fra hesteryggen, at starte forfra med galop i longen, og når først hesten var stabilt i longen, så ville jeg prøve at have rytter på longen under galop inden jeg selv prøvede.

 

Så langt er jeg så ikke nået, da hesten har stået sygemeldt i 2,5 måned.

 

Nu er næste problem at vi skal ud og ride en masse ture, især galop i let sæde. Og det tør jeg ikke


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 kæmpe tillykke
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 17:48

Ej hvor er det altså bare fedt at du er nået i mål!!!!! held og lykke med at nyde den "nye" gangart:)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider