Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Bukker ved anspring til galop.
Forfatter: 
Dato:  04-08-2016 19:19

Hej!

Jeg rider i øjeblikket en hoppe som simpelthen IKKE vil galoppere på bane. Når jeg rider i skoven og mark er der ingen problemer, men når hun springes an i galop på banen enten løber og bukker eller stopper op og bukker hun.
Det er værre på venstre volte, men hun bukker stadig ved anspringet og nogle gange også midt i en volte og på langsider.

Min første tanke var at hun måtte have ondt, men efter mange ture i naturen, hvor der ikke har været noget der signalere ubehag ved galopanspring/galop overhovedet, så ville det undre mig.

Er der nogle der har oplevet noget lignende?? Kan det blot være "hoppethed"?

 

På forhånd tak for hjælpen :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Oplevelser
Forfatter: 
Dato:  04-08-2016 22:30

Jeg har oplevet det to gange ved to forskellige heste og ikke med mig som rytter begge gange.

 

Første gang var min egen hest, det viste sig at være sadlen der generede når han kom ind på volte, mens der ved ligeud-ridning ikke var noget, skift af sadel og vupti væk var det.

 

Anden gang var med min datter på hendes først pony, han var stor i forhold til hende og her var det simpelthen hendes signaler der generede ham, da han ikke gjorde det med større rytter (med længere ben). Vi afprøvede selvfølgelig først sadlen, men uanset sadel gjorde han det, og specielt på den ene volte (hans svageste så vidt jeg husker).

 

Så det kan være flere ting og sikkert også andre ting som ømhed andre steder, der kommer mere til udtryk hvis hesten belaster sig mere på volter.

 

Håber i finder jeres løsning :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Kkkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  05-08-2016 13:57

Få tjekket hesten.

 

Har lige oplevet det samme med en ganske arbejdsvillig hest. I anspring mange buk spring og en masse modstand. I naturen (hvor det går mest lige ud) var der ingenting med hende.

 

Smed hende til dyrlægen. Halt på begge forben pga forkert smede arbejde og ondt i begge Hove. Stødt højre skulder :(

 

Av. Så hun skal nu stå til oktober.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook - HER

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Allerførst...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2016 21:14

...bør du prøve med en anden rytter (en berider el. lign). Jeg ved denne udtalelse provokerer mange, men jeg har set rigtig mange heste blive deres "skavanker" kvit i samme øjeblik der kom en anden rytter op.

 

Selvfølgelig kan hesten have ondt, sadlen kan trykke, osv., men det er nu engang det letteste og billigste at man først lige lader berideren tage en tur på hesten. På den måde får man med det samme syn for om problemet ligger hos hesten eller rytteren og kan målrette sin indsats i stedet for at skyde med spredehagl, som alt for mange gør, ofte med enorme udgifter, lange forløb og store frustrationer til følge.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider