Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 latex på bid
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 09:55

Jeg har ladet mig fortælle at der er mange springryttere som ligger en form for latex/kunstig hud på hestens bid, for at beskytte hvis hesten har sart mund.

Hvad hedder det/disse produkter og hvor kan jeg købe det?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Latex...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 20:07

...man kan købe det i Hooks - her hedder det "Sealtex"

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 tak....
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 20:24

tak det er præcis det jeg søger:) tænkte nok det hed noget "fancy"

0
0
Svar på denne tråd
 
 latex bid
Forfatter: 
Dato:  05-08-2015 13:20
0
0
Svar på denne tråd
 
 erfaring
Forfatter: 
Dato:  06-08-2015 07:47

jeg købte det også da min hest blev ved med at få sår i mundvigen efter en lang periode redet med hackamore. Jeg synes at latexen var hård og nubret så her hjalp det intet tvært imod. Det ergge godt lige også.

 

jeg kontaktede dok. dyr som gav mig en forklaring på at de godt kan fore komem at man efter længere tid udt kan få heste der over en periode på ca 14 dage bliver ved med at lave så. Så hans råd var at blive ved med at bruge biddet. Det synes jeg lige lød hårdt nok men alt andet var prøvet så jeg smurte godt med vaseline ind med biddet og afsted. Jeg red primært i skoven eller turde dårligt nok tage i biddet. Men det virkede rent faktisk. Latex gør biddet meget bredt min ville altså ikke finde sig i det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 gl trick
Forfatter: 
Dato:  06-08-2015 08:03

sjovt jeg troede ikke længere man brugte tricket med latex på biddet efter der er kommet så mange forskellige slags bid i handlen. I gl dage var det et kendt husråd med latexen- men det er mere end 10 år siden jeg har mødt nogen der brugt det.

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke nødvendigvis blødt
Forfatter: 
Dato:  06-08-2015 11:25

Vær opmærksom på, at biddet ikke nødvendigvis bliver "blødt" af at man bevikler det.

 

Et metalbid er glat og kan "glide" i munden/på laderne, mens et beviklet bid får samme funktion som et gammeldags gummibid: det "sidder fast" på laderne, og virker dermed også væsentlig anderledes.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider