Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Benløftning
Forfatter: 
Dato:  31-07-2015 07:49

Hej derude :)

Jeg har en fjordbolle på 6 år som jeg har et lille "problem" med.

Jeg fik en dag min veninde til at ride ham, da han drillede mig en del. Da jeg så dem galoppere lod jeg mærke til at han slet ikke løfter benene. Det er hoven der tvinger det frem og benen følger bare med. Jeg snakkede så med min ridelærer om det, og hun havde også lagt mærke til det, men hun siger det er fordi han er så ung og mangler balance. Nu begynder jeg så med lidt bom trænning, men har i nogle forslag. Vi skal starte Lc til næste stævne i oktober, og der vil jeg selfølge gerne have at hans galop bare ser lidt normal ud ;).

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bom og skov.....
Forfatter: 
Dato:  31-07-2015 09:39

Jeg ville nok gøre som du allerede har planlagt - noget bomtræning for at få ham til at løfte lidt mere.

Men gode skovture i bakker vil også styrke bagparten.

Evt ud at ride i vand.

 

Det vigtigste er dog at du i dressuren bevare fremadsøgningen, for går han og putter sig lidt bag schenklen, så bliver galoppen også ofte flade og rullende.

Nu lyder det til, at I træner på LC/LB niveau, men det ville måske være en ide at ligge flere sidebevægelser ind i træningen for at styrke bagparten/indvendig bagben. Versader/renversader i skridt er ganske udemærkede.

 

Og så må du nok også leve med, at de færreste fjordheste er født med en fantastisk galop, så lad vær med at sammenlign med varmblodshestes galop.

Det vigtigste er at den er ren taktet - så skal det nok gå til stævnet i oktober.

 

mvh Charlotte

2
0
Svar på denne tråd
 
 det må vi prøve
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 21:32

vi øver allerede meget scenkelvigning, og det går også fremad der.

 

ja, selvfølgelig er det ikke en DVs galop, men det ser virkelig underligt ud haha.

 

men tak for forslagene, det må vi prøve. så må vi bare blive lidt mere trafikvante, hehe :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider