Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Trailerkørsel
Forfatter: 
Dato:  31-07-2015 17:10

Hej, nu har jeg brug for lidt råd..

Min araber dreng var i maj ude for er uheld da vi kørte til stævne. Han er ikke glad for ting som kommer bagfra, og da vi kører på ring 3 mod bernstoff parken, kommer en mini transporter for tæt på sys han, og han starter med at stejle i traileren og kommer op og hænge på forbommen. Han får det hele i slinger, men vi kører af, og kommer til stævne pladsen. Har har nogle hudafskrabninger, men virker ellers ok. Det var distance stævne, så han blev tjekket af dyrlæge, som mente vi godt kunne ride. Vi red, men han skulle jo også op igen og hjem. Imellem tiden har han fået en relax amino gel fra Blue hors så han kunne få en god tur hjem. Det tog os en lille time og læsse ham, men han kom op og stod så pænt på vej hjem.

Dette skete i en lejet trailer, da staldejer's trailer var til rep. Fordi hendes hest også havde været ude for et uheld og smadret traileren (mega godt planlagt). Han har efter følgende ændret lidt adfærd, ting der kommer bagfra er han ikke tilfreds med, han fik gjordkramper, det er afhjulpet med ny gjord (xpand), men når jeg lægger sadel på ham og dækken, så trækker han måsen helt ind under sig. Efter lidt tid, så slapper han af.

 

Men idag skulle vi prøve og læsse begge heste, vi har købt relax amino i pulver som de fik 1 time før, så der tog toppen af stress niveauet. Han går fint op, vi kan lukke bagben og rampe, men så snart bilen sætter igang og så starter han med at stejle og små steppe. Vi kørte kun 2-3 meter da det hele gyngede og se kom ud igen. Vi snakkede i en halv time og besluttede det ikke var ok at han vandt ved at komme efter han havde stejlet, så han kom op igen, han er ikke bange for traileren, vader lige op, står og smasker og spiser godbidder. Men det er så snart bilen sætter igang.. Han kom op igen bagefter og vi blev enige om at det var så snart traileren bevægede sig at han gik i spåner. Så vi fik ham op og begyndte og hoppe og larme så han lærte at det ikke var farligt og stå der inde mens traileren "siger lyde" han var ikke begejstret i starten, men efter tid accepterede han det..

 

Ville hører om andre har oplevet det samme? Og hvordan i er kommet videre? Han er ikke bange for at gå op, eller få lukket, det er når der skal køres han går i panik. Jeg er lidt i vildrede..


Mie Trolle

 

Med ny hest - HO-Cosmos Future OX

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 11:12

Gjordkrampe, manglende balance i trailer og bange for ting der kommer bagfar (udsyn)

 

Jeg ville finde en dygtig kiropraktor til at gennemgå hesten.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 
 Udredning
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 14:16

Jeg vil give Sandra ret i at den nok ville have gavn af en omgang kiropraktik.

 

Når han har været over forbommen, så har grimen alt andet lige strammet "lidt vel møj" i nakken, så odds for at noget er trykket/rykket er ret stor - og alle efterfølgende "signaler" tyder også herpå...

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Trailerkørsel
Forfatter: 
Dato:  01-08-2015 22:11

glemte og skrive at han er tjekket af dyrlæge efter, netop pga dette og han var spændt, alle vejne min dyrlæge er også kiropraktor så han rettede ham, jeg laver øvelser med ham hver dag fordi han åbenbart er en hest som nemt bliver spændt

op, men han er tjekket og der er ikke noget. Så han er skam rettet på leder og kanter. Vi trænede igen idag og det gik meget bedre, han stejlede ikke og var afslappet og spise hø. Jeg tror også det handler om han skal lærer og stole på mig igen om at der ikke sker noget og at det er ok og stå i den dumme kasse som han nok vil kalde den ;)


Mie Trolle

 

Med ny hest - HO-Cosmos Future OX

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med...
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 08:38

Hvad med den øverste klap på traileren, er den lukket? eller er der rullegardin?

 

Mange heste bliver mere rolige i traileren, hvis den øverste del er lukket, fordi de så så netop ikke kan kigge bagud.

 


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Trailerkørsel
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 09:31

Nej, og det var klart en fejl, problemet er han starter samme show hvis de øverste sider bliver lukket, vi kører i en Ifor Williams, en model som er udgået men hovedsagligt lavet til store heste, så det er ikke plads han kan mangle for traileren fås ikke større.

Men nej, de var ikke lukket og det skulle de have været, men han går helt i sort hvis de bliver lukket :(


Mie Trolle

 

Med ny hest - HO-Cosmos Future OX

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider