Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Løsgørende træning
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 12:19

Hej alle,

 

Jeg har haft en hoppe i ridning i ca. halvandet år med et halvt års pause. Jeg tilred hende sidste år i samarbejde med en berider, red hende så selv(hvilket gik helt fint) og gav hende så voksepause et halvt år. Da jeg starter op med at træne hende igen nægter hun at lade mig komme på ryggen, stejler så snart jeg prøver(første gang efter pausen var der ingenting, men anden gang kom det). Longearbejdet er helt fint, det er kun når der skal rytter på at det vælter.
Vi havde så dyrlæge ude i dag, som kunne konstantere at hun havde spændinger i ryggen, som han så har løst op for, og jeg kan begynde træningen imorgen igen. Det er bare vigtigt at hun ikke bliver strammet ind under træningen, sådan at hun ikke får samme problem igen. Problemet her er at hun er en bestemt dame, der har fået ind i hovedet at når man tager lidt i tøjlen(ganske let) så sænker hun hovedet og krummer halsen. Det skal lilge siges at hun bær sig generelt ret godt. Hun flygter ikke fra bidet da hun er ret glad for at holde fast om det.
Jeg overvejer at forsøge at træne hende op med en hackamore til at starte med, men hun er også en frisk og livlig dame - og hun gør muligvis det samme med den(da hun også krummer hvis man hiver i grimen bagfra).


Hvad ville i gøre? :)

 

- Hun er en dansk varmblod på 5.


Heldige rytter af to 5'års hopper.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 12:20

En anden grund til at det er rart at have et rigtigt hovedtøj på med bid, er at hun godt kan have fis i kasketten. ;)

Dog rider jeg med en meget blid hånd og rider generelt for benene og sædet. :)


Heldige rytter af to 5'års hopper.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddd
Forfatter: 
Dato:  22-05-2015 13:03

Jeg synes du skal finde en dygtig undervise der kan hjælpe dig. Netop så du ikke ender med en fejlredet hest.

 

En som er god til heste der skal være løse, ligge lette på tøjlen og gå korrekt henover ryggen? Gerne med snuden i lod.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

2
0
Svar på denne tråd
 
 hvad med
Forfatter: 
Dato:  23-05-2015 15:28
At ride den mens du bliver lingeret? Så kan du slippe tøjlen og hun kan gå liv at søge frem med næsen. Men der er stadig en der har fat u hende. G så tror jeg det er godt givet ud at træne ved skamlen UDEN at hoppe op så du først kravler op når stejle adfærd er væk

 

Opstaldning tilbudes i skøn rideklub

Se mere på min profil

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 Hormoner
Forfatter: 
Dato:  27-05-2015 23:05

Jeg synes klart du skal få undersøgt om din hoppe skal syes i bag og forsøge med hormoner, Jeg har haft flere hopper hvoraf de to har været på hormoner. Det har gjort en verden til forskel, turde ikke ride på den ene inden og 14 dage efter kunne jeg ride første stævne på den. Det er i hvert fald forsøget værd.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hurtigt fix
Forfatter: 
Dato:  31-05-2015 15:00

 

Lyder underligt at dyrlægen kunne fikse spændinger på én gang.

Spændingerne kommer jo af noget, så det bliver hurtigt bare symptombehandling, hvis der kun lægges fokus på spændingerne.

- Er det fordi hun er blevet krøllet ind under træningen? For ellers kunne man da godt tro, at hun havde noget andet der sad og generede.

 

Hvordan træner du i longen? Bare i grime eller med indspændinger? Umiddelbart ville jeg lade hende finde sin egen holdning, men har hørt at nogle har fået gode resultater med en gammeldags chambon til at få hesten lang.

Ville longere på hel bane, hvis du har mulighed for det, så hun kan blive ligeudrettet på langsiderne.

 

Hvis den flipper helt ved rytter (og sadel?), så ville jeg tage et par skridt tilbage og se om sadlen nu engang ligger som den skal. Hvordan har hun det med at man hopper op og ned ved siden af hende? Klasker med bøjlerne? Ligger sig på hende?

Er hun bange eller gør det ondt?

 

Får hun egentlig foder fra jorden af eller er krybben løftet?

 

Dynamiske mobilitetsøvelser/gulerodsøvelser er også gode til at strække lidt i en stiv ryg :)


 

 camfoto.dk

- Fotografering i farten

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Svar til Tico
Forfatter: 
Dato:  09-06-2015 14:04

Hun får foder på jorden, og går derudover på græs hele døgnet nu - hvor hun jo også går med snuden i græsset.

Vi er på udkig efter en ny sadel, så for tiden træner jeg kun i longe, uden sadel. Stigebøjler osv. er der ingen problemer med, først når man vil på ryggen.

Jeg longere hende i hovedtøj, men uden indspændingstøjler. Hun er meget højtstillet, så det ville være dumt at forsøge at hive hende ned. Holdningen skal nok komme.


Heldige rytter af to 5'års hopper.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider