Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Træning

 Ky Rotary bid
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 17:48

Hej alle HN'er :)

 

Er der nogen af jeg som kender til,eller har erfaring med dette bid. Ky Rotary enten trense eller muffebidet? Det unike ved dette big er at midter kuglen kan dreje 360 grader og derved indvirke meget præcist på en side af gangen.

Jeg overvejer nemlig at prøve det på min nye hest der ikke er så glad for hendes 2 delte D-rings bid. Og håber på at høre om andre kender det. :)

 

Billede

 

Billede

Vh. Birgitte


Mor til dejlige Frida - 19.10.07

Og skønne Bastian - 15.03.11

0
1
Svar på denne tråd
 
 Kender det ikke.
Forfatter: 
Dato:  26-03-2015 10:39

 

 

Men hvis du synes godt om muligheden for at biddet kan indvirke uafhængigt af hver side, så skal du måske kaste et blik mod Myler-biddene?

 

Fordelen ved disse bid er en del:

  • De er meget tynde (mange heste har ikke ret meget plads i munden. Måske har de en stor tunge).
  • Midterstykket fås i forskellige bredder, så der er mere eller mindre tryk på tungen. Ved brede midterstykker skal man selvfølgelig være opmærksom på, at biddet stadig ligger korrekt på laderne, men det gider et mere ensartet tryk på tungen.
  • Tungefrihed! Biddene fås med ingen bue og op til moderat tungefrihed (igen - hvis hesten har en meget bred/tyk tunge eller dette måske mere komfortabelt for hesten?).
  • Hver side af biddet roterer frit om midterstykket.

Venlig hilsen Camilla

 

Herman Sprenger bid sælges

 

Tredelt 14cm/Ø16mm. med løse bidringe

Todelt 14,5cm/Ø16mm. med løse bidringe

__________________________

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 Myler bid
Forfatter: 
Dato:  26-03-2015 19:33

Hej Camilla

 

Mange tak for godt input. :)

Jeg har prøvede et myler baucher, det var desværre for stort så damen brød sig ikke om det. Tror jeg skal overveje muffe eller full cheek. Vil finde et sted hvor man kan prøve dem.

 

mvh. Birgitte


Mor til dejlige Frida - 19.10.07

Og skønne Bastian - 15.03.11

0
1
Svar på denne tråd
 
 Myler bid
Forfatter: 
Dato:  26-03-2015 20:35

Hej Camilla

 

Mange tak for godt input. :)

Jeg har prøvede et myler baucher, det var desværre for stort så damen brød sig ikke om det. Tror jeg skal overveje muffe eller full cheek. Vil finde et sted hvor man kan prøve dem.

 

mvh. Birgitte


Mor til dejlige Frida - 19.10.07

Og skønne Bastian - 15.03.11

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har muffebidet...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2015 16:34

...og det virker min hest ganske tilfreds med. Han går langt roligere med hovedet. Han er ellers typen der gnaver i bidet og går meget uroligt med sit hovede.

1
1
Svar på denne tråd
 
 KY Rotary bid
Forfatter: 
Dato:  31-03-2015 22:46

Jeg har ikke prøvet det, men jeg synes, det er meget interessant, at leddet/leddene er så stabile og ligger fladt og jævnt i hestens mund. Altså at et delt bid kan være så roligt og ikke "rasle" rundt i leddene.

 

Der er dog mange faktorer, der spiller ind når der skal vælges bid, så hvis du har mulighed for det, ville jeg låne et først, så du kan prøve, om det er noget, inden du køber dig fattig.


 


Nu med

* Smukkedukken Grenanda *

 

 

Tidligere med

* Dakar Knudsgaard * Hidalgo * Lenzicco * Enzo * Palatino * Indian Kapella *

1
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-04-2015 14:55

Gad vide om en bidløs rytter sidder og læser med og får lidt ondt i den nederste del af ryggen over at der diskuteres bid?

 

Ja, jeg undrer mig over alle de dislikes i tråden. Jeg kan i hvert fald ikke lige regne ud hvorfor alle indlæg skal have en.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-04-2015 14:55

Gad vide om en bidløs rytter sidder og læser med og får lidt ondt i den nederste del af ryggen over at der diskuteres bid?

 

Ja, jeg undrer mig over alle de dislikes i tråden. Jeg kan i hvert fald ikke lige regne ud hvorfor alle indlæg skal have en.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bidløs
Forfatter: 
Dato:  02-04-2015 10:23

AnjaPrice. Det havde jeg faktisk ikke bemærket. Men du har nok ret. Den måske bidløse rytter kan så godt slappe lidt af, da jeg også rider min hest bidløst både i sidepull og kapsun. :)

 

Men i nogen tilfælde er det godt at have en nødbremse så man ikke bringer andre i fare, bla. i trafikken. Og den "nødbremse" må gerne være meget behagelig og bedst mulig for min skønne hest.

 

Når det var et lille sidespring. Jeg vil også blive glad for andre input på behagelig bid. Min hest har ikke meget plads i munden.

Billede

 

Billede

 


Mor til dejlige Frida - 19.10.07

Og skønne Bastian - 15.03.11

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider